Mai precis, se prevede că formatul electronic al raportărilor contabile constă într-un fișier .PDF, la care este atașat un fișier .XML. Bilanțurile în formă electronică, semnate cu certificat digital calificat, trebuie depuse pe portalul www.e-Guvernare.ro.
Versiunea electronică a bilanțurilor pentru societăți a fost pusă recent la dispoziție pe site-ul Fiscului, aceasta fiind disponibilă aici. Asta înseamnă că firmele pot deja să le întocmească și transmită către MF.
„Formatul electronic al raportărilor contabile la 30 iunie 2023, conținând formularistica necesară și programul de verificare cu documentația de utilizare aferentă, se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor. Programul de asistență este pus la dispoziția entităților gratuit de unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor sau poate fi descărcat de pe portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, de la adresa www.anaf.ro”, scrie în ordin.
Raportările contabile la 30 iunie 2023 sunt obligatorii pentru contribuabilii cărora le sunt incidente Reglementările contabile privind situațiile financiare anuale individuale și situațiile financiare anuale consolidate (Ordinul MF 1.802/2014), care în exerciţiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri netă mai mare de un milion de euro. Aceste entități întocmesc și depun raportări contabile care cuprind următoarele formulare:
- Situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (cod 10);
- Contul de profit și pierdere (cod 20), respectiv Contul prescurtat de profit și pierdere (cod 20);
- Date informative (cod 30).
- Situația activelor, datoriilor și capitalurilor proprii (cod 10);
- Situația veniturilor și cheltuielilor (cod 20);
- Date informative (cod 30).
Comentarii articol (0)