Proiectul de HG privind normele referitoare la întocmirea, actualizarea și administrarea Sistemului electronic naţional de evidenţă a ocupării în sectorul public, precum şi detalierea operaţiunilor necesare completării bazei de date a fost pus în dezbatere la ANFP:
„Prin constituirea acestei baze de date a evidenței naționale a funcțiilor publice și a funcționarilor publici ca parte componentă a SENEOSP se dorește aplicarea principiului simplificării administrative, precum și evitarea dublei raportări”.
SENESOP va fi dezvoltat și operat de ANFP și va cuprinde date și informații despre categoriile de personal plătit din fonduri publice prevăzute la lit. a) și c) - f), respectiv date statistice despre categoriile de personal prevăzute la lit. b) și g), după cum urmează:
a) funcționarii publici care dețin funcții publice generale și funcții publice specifice;
b) funcționarii publici cu statut special din cadrul autorităților și instituțiilor publice prevăzute la art. 380 alin. (1) lit. f) din Codul administrativ;
c) personalul plătit din fonduri publice încadrat cu contract individual de muncă sau contract de management din familia ocupațională de funcții bugetare „Administrație”, precum și cel care exercită un mandat corespunzător unei funcții de demnitate publică;
d) personalul plătit din fonduri publice din familia ocupaţională de funcţii bugetare "Învăţământ", din familia ocupaţională de funcţii bugetare "Sănătate şi asistenţă socială", din familia ocupaţională de funcţii bugetare "Cultură";
e) personalul contractual angajat în afara organigramei autorității sau instituției publice, plătit din bugetele proiectelor, care desfășoară activități în cadrul programelor/proiectelor cu finanțare externă;
f) personalul plătit din fonduri publice încadrat cu contract individual de muncă care îşi desfăşoară activitatea în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, aflate în subordinea, sub autoritatea, în coordonarea Guvernului, ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, din cele aflate în coordonarea prim-ministrului, precum şi din cele aflate sub controlul Parlamentului;
g) personalul plătit din fonduri publice prevăzut la art. 411 alin. (81) din Codul administrativ.
În SENESOP se vor regăsi date și informații cu privire la fiecare post din sistemul bugetar, informații din fișa postului, datele personalului bugetar (nume, CNP, localitate și județ), date privind raportul sau contractul de muncă, inclusiv venitul salarial, date privind suspendarea raportului/contractului, situația disciplinară etc.
ANFP va putea colecta date și informații necesare completării SENESOP inclusiv prin interconectarea Revisal, a sistemelor de date gestionate de MFP, Ministerul Muncii (formularul L153, declarațiile 112), baza de date Edusal ș.a.m.d..
Până la împlinirea termenului pentru operaționalizarea Sistemului electronic, respectiv în 12 luni de la data intrării în vigoare a hotărârii, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a comunica ANFP datele și informațiile despre funcțiile publice și funcționarii publici, în formatul-standard prevăzut în anexa nr. 1 a hotărârii.
Atenție! Proiectul de HG va intra în vigoare în 30 de zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)