Potrivit anunțului publicat miercuri de minister, pentru a evita întârzierile cauzate de zilele libere, a fost stabilit următorul calendar de plăți:
- Cei care își primesc pensia prin mandat poștal vor fi plătiți de Poșta Română în perioada 1 – 11 august, iar cei care au cont bancar vor avea conturile alimentate în 9 și 10 august;
- Cei care beneficiază de indemnizații pentru persoane cu dizabilități vor fi plătiți de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială în data de 11 august, cu 4 zile mai devreme decât termenul obișnuit. Astfel, cei care au card vor primi banii pe 11, în loc de 15, iar cei care au mandat poștal vor primi banii începând din 11, în loc de 18.
- Alte drepturi, cum ar fi alocația de stat pentru copii și indemnizația pentru creșterea copilului, se vor plăti în intervalul 8 – 10 august.
Guvernul a stabilit încă de la finele anului trecut că bugetarii vor avea parte de o minivacanță în jurul datei de 15 august, când este sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului. Astfel, pe lângă ziua de marți, 15 august, care este liberă pentru toți angajații din România, bugetarii vor avea liber și ziua de luni, 14 august, pe care o vor recupera ulterior. Acest lucru înseamnă că bugetarii vor avea patru zile consecutive de odihnă, între 12 și 15 august 2023.
Codul Muncii stabilește că zilele libere se decid la începutul anului și se aplică tuturor angajaților, indiferent de domeniul lor de activitate. Însă zilele libere suplimentare, care se acordă pentru a crea minivacanțe, sunt valabile doar pentru bugetari, iar angajatorii din sectorul privat pot decide dacă le oferă sau nu salariaților lor aceleași beneficii.
Detalii despre această minivacanță puteți citi aici.
Comentarii articol (0)