„Astfel, începând din data de 26 ianuarie a.c., în scopul simplificării procedurilor și reducerii sarcinilor administrative care revin în sarcina angajatorilor, vor fi eliminate din aplicația Portal IGI următoarele documente ce trebuie atașate în modulul aviz de angajare lucrător permanent (persoană juridică, persoană fizică, schimbare angajator), detașat, sezonier, stagiar, transfrontalier, înalt calificat, lucrător ICT, lucrător au-pair:
- cazierul judiciar al angajatorului;
- cazierul judiciar al străinului sau alt document cu aceași valoare juridică, eliberat de autoritățile din țara de origine ori reședință, tradus și legalizat în condițiile legii.
Facem precizarea că documentele mai sus menționate vor fi prezentate, în termenul legal de valabilitate, la ghișeu în momentul depunerii cererii”, a anunțat azi IGI.
Încă de anul trecut, IGI a făcut demersuri pentru a elimina cât mai mult documente din portal, care trebuie aduse însă în termenul de valabilitate la ghișeu.
Totodată, în perioada următoare e de așteptat să fie aprobată ordonanța ce va permite companiilor să primească direct online avizul de angajare sau detașare electronic.
Contingentul de lucrători străini nou-admiși pe piața muncii în anul 2024 a rămas la fel ca cel din anul precedent - 100.000.
Comentarii articol (0)