ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Factura B2B: Anexele facturilor sunt mai ușor de trimis prin e-mail, chiar dacă trimiterea se poate face direct prin sistem
Cu toate că e-Factura permite trimiterea anexelor aferente facturilor pentru operațiunile în relația B2B, specialiștii spun că transmiterea lor prin e-mail e mult mai simplă. Practic, există două posibilități de a transmite anexele facturilor în e-Factura, dar ambele sunt greu de folosit în practică.
Articolul continuă mai jos
„Structura standard XML are două elemente pentru anexe, dar ambele sunt foarte dificil de folosit în practică. Unul este un element în care se pune un link URL la un server de unde pot fi descărcate anexele - ceea ce, în practică, pare ușor de folosit, dar este foarte greu de folosit din punctul de vedere al securității cibernetice.Sau mai există un al doilea element, care se cheamă «Binary object», unde orice anexă poate fi convertită, prin diverse soluții tehnice, într-un șir de caractere text. Acel element va putea primi foarte multe informații privind șirul de caractere. XML-ul se validează și în momentul în care se descarcă XML-ul se poate reconverti șirul de caractere în formatul de anexă, în PDF. Dar în practică este extraordinar de complicat, pentru că fișierul XML devine foarte mare. Deci, în practică, tot prin e-mail veți transmite anexele la facturile transmise prin Spațiul Privat Virtual”, a spus, la
o conferință recent organizată de avocatnet.ro,
Vladimir Zoican, Senior Tax Manager la KPMG România.
Așa cum am aflat recent de la reprezentanții Fiscului,
anexele trebuie încorporate în structura XML pentru a fi transmise în sistem. Desigur, asta pentru cine vrea neapărat să le transmită în e-Factura, pentru că vorbim de un
element opțional.
„Atașamentul la factură este un element opțional în sistemul e-Factura. Dacă se alege opțiunea de a transmite documentele justificative sau atașamentele la factură prin sistem, condiția este ca acestea să fie încorporate în structura XML a facturii electronice”, a clarificat, la o conferință organizată de EY România,
Doina Sandu, Consilier Superior în cadrul Fiscului.
Raportarea facturilor în e-Factura este obligatorie, de la 1 ianuarie 2024, pentru operațiunile în relația B2B, însă în paralel se folosesc și regulile vechi de facturare până la 30 iunie 2024, conform Legii 296/2023. De la 1 iulie 2024, e-Factura devine unicul canal de transmitere a facturilor, în relația B2B, către destinatari.
Citește mai mult despre
e-Factura,
clarificari practice e-Factura,
xml e-Factura,
facturare electronica,
factura electronica
Specialiști citați în acest articol
Vladimir Zoican este Senior Tax Manager la KPMG România, având peste 15 ani de experiență în furnizarea de servicii de asistență clienților în diverse probleme de TVA. Face parte din echipa de servicii de impozitare indirectă a KPMG și a oferit servicii de asistență clienților din diferite sectoare ( i.e. IT, auto, telecom, retail etc.) cu privire la diverse subiecte de TVA.
De asemenea, acesta a fost implicat în implementarea a numeroase proiecte SAF-T și de e-factură pentru contribuabili mari și mijlocii, ajutând clienții atât cu cerințe legale, cât și cu aspecte tehnice.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)