ACCES GRATUIT
UPDATE: Noile pașapoarte electronice vor putea fi trimise prin servicii de curierat la orice adresă indicată de titular, a stabilit Guvernul
La emiterea unui pașaport simplu electronic, expedierea lui prin servicii de curierat se va putea face la orice adresă de pe teritoriul României, nu doar la cea de domiciliu sau de reședință a deținătorului ori la o adresă din străinătate, ca acum, potrivit unui proiect de hotărâre adoptat joi de Guvern. Practic, cu condiția ca titularul să plătească cheltuielile de expediție, acest document se va putea trimite prin curier la orice adresă, fie din țară sau din străinătate.
Articolul continuă mai jos
Potrivit
proiectului de HG ce mai trebuie doar publicat în Monitorul Oficial pentru a se putea aplica,
normele metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate se vor modifica, pentru a se completa variantele prin care pașaportul simplu electronic poate fi expediat deținătorului, la emitere, prin curier.
Astfel, în norme se vor introduce prevederi care stabilesc că, în funcție de opțiunea exprimată, pașaportul simplu electronic poate fi expediat prin servicii de curierat:
- pe teritoriul României, la domiciliul sau la reședința titularului/ persoanei care a formulat cererea ori la o altă adresă din țară indicată de acesta/ aceasta;
- la adresa din străinătate indicată de titular/ persoana care a formulat cererea, cu suportarea de către acesta/ aceasta a cheltuielilor de expediție.
Practic, se adaugă posibilitatea ca pașaportul electronic
să poată fi expediat prin curier la orice adresă de pe teritoriul României.
Acum, potrivit normelor, în funcție de opțiunea solicitanților, pașaportul simplu electronic poate fi expediat prin curier
la domiciliul/ reședința titularului ori la o adresă din străinătate. Bineînțeles, cheltuielile de expediție cad în sarcina titularului sau solicitantului acestui document.
După cum e prevăzut în proiect,
“expedierea pașaportului simplu electronic, prin servicii de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României indicată de titular/ persoana care a formulat cererea, alta decât cea de domiciliu/ reședință, se operaționalizează de la data asigurării condițiilor tehnice necesare, dar nu mai târziu de data de 1 ianuarie 2025”.
Același proiect stabilește modificarea normelor, în sensul
eliminării obligației de a prezenta cazierul judiciar al însoțitorului unui minor la ieșirea din țară, deoarece el se verifică online la trecerea frontierei.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de HG trebuie publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)