Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a stabilit, printr-un ordin apărut joi, crearea cadrului legal necesar obținerii unui duplicat al permisului de conducere din fața calculatorului, fără să mai fie nevoie de deplasarea la serviciile de permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Potrivit Codului rutier, „în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permiselor de conducere ori al schimbării numelui titularului, autoritățile competente eliberează, după caz, un duplicat a cărui valabilitate nu poate depăși valabilitatea administrativă a documentului înlocuit sau alt permis de conducere”.
Acum, prin Ordinul 82/2024, în vigoare din 30 mai, MAI a stabilit o procedură prin care obținerea unui duplicat al permisului de conducere să nu mai implice deplasare la autorități, respectiv documentul să poată fi obținut online.
Astfel, după cum apare în ordin, cererea pentru eliberarea unui duplicat al permisului de conducere, dar și documentele necesare, “pot fi transmise și prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție în acest scop pe pagina de internet a Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări”.
Pentru ca tot procesul să poată avea loc de la distanță, vechiul permis de conducere nu mai trebuie predat la autorități, valabilitatea acestuia încetând automat la înregistrarea cererii în sistemul informatic național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate.
Dacă doresc, șoferii pot cere ca, până la eliberarea noului document, să beneficieze de o dovadă înlocuitoare a permisului de conducere.
După emitere, permisul de conducere este expediat la adresa din România indicată de titular ori poate fi ridicat de la serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor menţionat de solicitant în cerere.
În cazul în care permisul de conducere a fost reținut de polițiști din diverse motive, nu se vor putea depune cereri pentru eliberarea unui permis de conducere cu o nouă valabilitate administrativă ori a unui duplicat, cu excepţia cazurilor în care permisul de conducere a fost reţinut ca urmare a deteriorării ori expirării perioadei de valabilitate.
Noul ordin înlocuiește actul normativ ce stabilea înainte condițiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permisului de conducere ori în cazul schimbării numelui titularului. Mai exact, Ordinul MAI nr. 123/2013 a fost abrogat.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)