Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune, printr-un proiect de ordin pus joi în dezbatere publică, crearea cadrului legal ce va permite obținerea unui duplicat al permisului de conducere din fața calculatorului, fără să mai fie nevoie de deplasarea la serviciile de permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Potrivit Codului rutier, „în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permiselor de conducere ori al schimbării numelui titularului, autoritățile competente eliberează, după caz, un duplicat a cărui valabilitate nu poate depăși valabilitatea administrativă a documentului înlocuit sau alt permis de conducere”.
Acum, prin proiectul de ordin pus recent în dezbatere, MAI vrea să stabilească o procedură prin care obținerea unui duplicat al permisului de conducere să nu mai implice deplasare la autorități, respectiv documentul să poată fi obținut online.
Astfel, după cum apare în proiect, cererea pentru eliberarea unui duplicat al permisului de conducere, dar și documentele necesare, vor putea fi transmise “şi prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziția publicului în acest scop pe pagina de internet a Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări”.
Pentru ca tot procesul să poată avea loc de la distanță, vechiul permis de conducere nu va mai trebui predat la autorități, valabilitatea acestuia încetând automat la înregistrarea cererii în sistemul informatic național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate.
Dacă doresc, șoferii vor putea cere ca, până la eliberarea noului document, să beneficieze de o dovadă înlocuitoare a permisului de conducere.
După emitere, permisul de conducere va fi expediat la adresa din România indicată de titular ori va putea fi ridicat de la serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor menţionat de solicitant în cerere.
În cazul în care permisul de conducere a fost reținut de polițiști din diverse motive, nu se vor putea depune cereri pentru eliberarea unui permis de conducere cu o nouă valabilitate administrativă ori a unui duplicat, cu excepţia cazurilor în care permisul de conducere a fost reţinut ca urmare a deteriorării ori expirării perioadei de valabilitate.
Viitorul ordin va înlocui actul normativ ce stabilește acum condițiile de eliberare a permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia în cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permisului de conducere ori în cazul schimbării numelui titularului. Mai exact, după intrarea în vigoare a noilor reguli, Ordinul MAI nr. 123/2013 se abrogă.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie adoptat la nivelul MAI și apoi publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)