În esență, metodologia stabilește regulile ce trebuie urmate pentru ca unitățile de învățământ să poată obține finanțare pentru desfășurarea programului „Săptămâna verde”.
Activitățile din cadrul programului se adresează preșcolarilor, elevilor din învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal, părinților/ familiilor preșcolarilor și elevilor.
Apoi, conform metodologiei, activitățile pentru care se va putea obține finanțare sunt:
- participarea la excursii în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice (transport, cazare și masă - dacă este cazul, intrare la grădini botanice/ în parcuri naționale, muzee, bilete la evenimente sau la cinema - filme documentare etc.), inclusiv deplasări pentru cercetare în teren (rezervații, site-uri de importanță comunitară - plante/ animale ocrotite);
- amenajarea spațiului verde al școlii/ amenajarea de mini-grădini botanice sau mini-sere/ amenajarea de grădini suspendate/ pe acoperișul școlii sau al clădirilor conexe (mobilier de grădină din materiale reciclate/ reciclabile sau recuperate, material săditor, pământ, fertilizant, unelte, mănuși, folie de plastic, pietriș, scoarță de copac, gărdulețe, vopsea ecologică etc.);
- acțiuni de ecologizare, colectare de deșeuri (mănuși, saci, unelte etc.);
- amenajarea unui „colț verde” în interiorul școlii (mobilă din materiale reciclate sau recuperate, unelte, pufuri și perne, plante în ghiveci, diverse resurse ludice și educative pe tema educației pentru mediu și schimbări climatice etc.);
- participarea la competiții locale, județene sau naționale de ecologie/ protecția mediului/ educație pentru mediu (consumabile pentru realizare de materiale și proiecte de mediu conform regulamentelor, transport, cazare și masă participanți, dacă nu sunt asigurate de organizatori);
- organizarea de minitabere urbane de educație pentru mediu și schimbări climatice (standuri, kituri, materiale reciclabile și reciclate pentru ateliere de crafting, alimente și băuturi pentru participanți, materiale promoționale din materiale reciclate etc.);
- participarea și organizarea de schimburi de experiență cu alte școli din comunitate sau din țară, în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice;
- participarea profesorilor la cursuri de formare în domeniul educației pentru mediu și schimbări climatice, urmate de aplicarea noilor cunoștințe și abilități la clasă;
- amenajarea de diorame, terarii și acvarii.
Obiectivele metodologiei sunt, potrivit noului ordin:
- dezvoltarea competențelor preșcolarilor/ elevilor de investigare inter- şi transdisciplinară a realităţii înconjurătoare;
- implicarea preșcolarilor/ elevilor în explorarea/ investigarea mediului natural;
- îmbunătățirea relațiilor/ coeziunii dintre personalul școlii, familie și preșcolari/ elevi, inclusiv a colaborării acestora în vederea formării unor comportamente responsabile faţă de mediul înconjurător.
Comentarii articol (0)