ACCES GRATUIT
MAI: Cum lucrează unitățile ministerului în perioada sărbătorilor pascale și cum îți poți rezolva anumite situații online
În condițiile în care, în această perioadă, cei mai mulți salariați din țara noastră intră, cu ocazia Zilei Muncii, dar și a sărbătorilor pascale, într-o minivacanță, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) transmite că cei interesați mai pot beneficia doar luni și marți de serviciile oferite de structurile ministerului, respectiv de cele care eliberează permise de conducere, certificate de înmatriculare, pașapoarte etc. Apoi, MAI amintește că o serie de servicii pot fi obținute, de ceva vreme, și online.
Articolul continuă mai jos
“În contextul minivacanței de care se vor bucura majoritatea românilor cu ocazia Zilei Internaționale a Muncii și a Sărbătorile Pascale Ortodoxe, Ministerul Afacerilor Interne reamintește că în zilele de 29 și 30 aprilie a.c., serviciile publice comunitare care eliberează permise de conducere, certificate de înmatriculare, pașapoarte, respectiv cărți de identitate, precum și structurile Ministerului Afacerilor Interne care eliberează alte tipuri de documente au program normal de lucru cu publicul”, potrivit unui
comunicat recent al ministerului.
Apoi, între 1 și 6 mai, angajații acestor servicii vor fi liberi, astfel că, în această perioadă, nu se va lucra cu publicul, la ghișee.
MAI recomandă celor interesați în obținerea unora dintre serviciile amintite să consulte, înainte de a se deplasa la ghișeele serviciilor publice comunitare, programul de funcționare, ce este disponibil pe pagina de internet a fiecărui serviciu în parte.
De asemenea, ministerul recomandă celor ce au treabă la Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări să folosească platforma de
programări online. Totodată, plățile reprezentând contravaloarea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare, a autorizației de circulație provizorie, precum și a plăcuțelor cu număr de înmatriculare pot fi făcute prin intermediul
acestui serviciu online.
Ministerul face recomandări și celor ce au nevoie de un nou document de călătorie. Astfel, în primul rând, acestora li se recomandă să facă din timp programare prin intermediul
hub-ului de servicii al MAI, iar după depunerea cererii de eliberare a pașaportului, să verifice
stadiul emiterii lui aici.
„Reamintim cetățenilor care doresc să obțină certificatul de cazier judiciar, precum și istoricul sancțiunilor rutiere, că au posibilitatea de a descărca aceste documente online, gratuit, prin accesarea hub-ului de servicii al Ministerului Afacerilor Interne, https://hub.mai.gov.ro/serviciu/. Certificatele pot fi obținute de către utilizatorii care au un cont valid în hub-ul de servicii al MAI sau de cei care au un cont activ în aplicația Ghișeul.ro”, transmite MAI. Redacția noastră a detaliat, în mai multe articole, obținerea online a
certificatului de cazier judiciar ori a
istoricului sancțiunilor rutiere.
În plus, structurile specializate din cadrul Poliției Române în domeniul arme, explozivi și substanțe periculoase, utilizează sistemul E-ARM care, de la începutul anului 2024, permite persoanelor fizice și celor juridice să depună orice solicitare și documentele prevăzute de legislația națională pentru obținerea avizelor specifice segmentului de autorizare în vederea procurării, deținerii, portului și folosirii de arme, în format digital.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)