ACCES GRATUIT
Cerinte legislative inainte de incheierea unui contract la distanta
Contractul la distanta reprezinta contractul de furnizare de produse sau servicii intre un comerciant si un consumator care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea contractului, una sau mai mute tehnici de comunicatie la distanta. Contractul la distanta trebuie incheiat in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant.
Articolul continuă mai jos
Contractul la distanta reprezinta contractul de furnizare de produse sau servicii intre un comerciant si un consumator care utilizeaza in mod exclusiv, inainte si la incheierea contractului, una sau mai mute tehnici de comunicatie la distanta. Contractul la distanta trebuie incheiat in cadrul unui sistem de vanzare organizat de catre comerciant.
Legislatia cere comerciantului sa informeze consumatorul , inainte de incheierea contractului, in timp util, corect si complet asupra mai multor elemente.
Ordonanta nr. 130/2000 stabileste urmatoarele elemente despre care trebuie informat consumatorul:
-identitatea comerciantului si, in cazul contractelor care prevad plata anticipata, adresa si modalitatile de contactare a acestuia, telefon/fax, e-mail si codul unic de inregistrare;
- caracteristicile esentiale ale produsului sau serviciului;
- pretul de vanzare cu amanuntul al produsului sau tariful serviciului si taxele aplicabile;
- cheltuielile de livrare, daca este cazul;
- modalitatile de plata, de livrare sau de prestare;
- dreptul de denuntare unilaterala a contractului, cu exceptia cazurilor prevazute in prezenta ordonanta;
- costul utilizarii tehnicii de comunicatie la distanta, in cazul in care acesta este calculat altfel decat conform tarifului de baza;
- perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
- durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs sau serviciu.
- termenul limita de executare a obligatiilor rezultand din contract.
Toate aceste informatii trebuie adaptate tehnicii de comunicatie utilizate, intr-o maniera cat mai usor de inteles de catre consumator. Comerciantul trebuie sa aibe in vedere protectia minorilor si a altor persoane lipsite de capacitate de exercitiu, cat si de principiile referitoare la bunurile moravuri.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)