Personalul didactic din domeniul tehnologiei informației și a comunicării (TIC) va putea fi instruit și de experți din sectorul privat, după cum apare într-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Școlile care vor să specializeze profesori în acest domeniu vor putea apela la experți din mediul privat, precum administratori de baze de date, ingineri de sistem, programatori ori manageri de proiect informatic.
OG 129/2000 privind formarea profesională a adulților se dorește modificată, potrivit
proiectului de lege aflat în dezbaterea senatorilor, astfel încât școlile să poată apela la specialiști din mediul privat atunci când vine vorba despre instruirea cadrelor didactice în domeniul TIC.
“Personalul didactic din domeniul tehnologiei informaţiei şi a comunicării din învățământul preuniversitar poate beneficia de formare profesională realizată de către experți din domeniul tehnologiei informaţiei şi a comunicării din sectorul privat, la solicitarea unității de învăţământ, prin încheierea unui contract de colaborare între unitatea de învățământ şi expert”, stabilește, de fapt, propunerea legislativă.
Experți sunt considerați cei care, potrivit
Codului fiscal, realizează venituri din salarii sau asimilate salariilor pentru activităţi de creare de programe pentru calculator, respectiv programatorii, administratorii de baze de date, inginerii de sistem, managerii de proiect informatic etc.
Pentru a putea participa la cursuri de formare, experții din domeniul TIC ce activează în privat vor trebui să se înscrie în
Registrul național al formatorilor din învățământul preuniversitar.
Pe de altă parte, școlile vor decide, individual, perioada în care se pot desfășura activitățile de formare profesională a personalului didactic, astfel încât acestea să reflecte disponibilitatea atât a experţilor din sectorul privat, cât şi a personalului didactic. De asemenea, școlile vor decide, în mod similar, durata activităţilor de formare profesională.
Pentru buna desfășurare a activităţilor de formare profesională, experții din sectorul privat vor folosi
Biblioteca şcolară virtuală, unde resursele utilizate de către aceștia vor putea fi puse la dispoziţia personalului didactic atât în timpul formării, cât şi după.
Pentru ca măsurile expuse să se aplice, Ministerul Educaţiei va trebui să actualizeze Registrul naţional al formatorilor din învățământul preuniversitar, dar și să operaţionalizeze Biblioteca şcolară virtuală, termenul fiind de 90 de zile de la intrarea în vigoare a proiectului.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de lege trebuie adoptat în Parlament, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)