Noul set de reguli și funcționalități va facilita procesul de programare și depunere a documentelor pentru cetățenii care interacționează cu IGI, se arată într-un comunicat publicat astăzi. Iată câteva aspecte cheie pe care utilizatorii trebuie să le cunoască:
- Datele disponibile pentru programări sunt actualizate pentru o perioadă de 90 de zile, iar fiecare programare este destinată unui singur solicitant, fiind netransferabilă.
- Corectitudinea datelor este esențială în procesul de programare. Încărcarea documentelor incorecte sau neconforme poate duce la blocarea contului pentru o perioadă de 10 zile, timp necesar pentru verificări suplimentare.
- Confirmarea programărilor și încărcarea documentelor: După efectuarea unei programări, utilizatorii vor primi un e-mail de confirmare cu 14 zile înainte de data programată. Documentele necesare trebuie încărcate în termen de patru zile pentru a evita anularea programării.
- Utilizare neconformă a aplicației: Portalul nu poate fi folosit pentru acțiuni ilegale sau neconforme, precum furnizarea de date false, diseminarea de informații eronate sau introducerea de programe malițioase.
Funcționalități disponibile în portal
Pentru o experiență optimizată, portalul IGI oferă o serie de secțiuni dedicate utilizatorilor. Acestea includ:
- Gestionarea conturilor și a programărilor;
- Informații detaliate despre procedura de depunere a solicitărilor și documentele necesare;
- Tutoriale și ghiduri pentru crearea și gestionarea conturilor și profilurilor.
De asemenea, utilizatorii au acces la o secțiune de tip FAQ, unde pot regăsi toate informațiile necesare pentru utilizarea corectă a portalului. Aceasta acoperă subiecte precum crearea și gestionarea conturilor, precum și modul de depunere a solicitărilor.
Restricții și interdicții de utilizare
Este important de menționat că utilizarea Portalului IGI vine cu o serie de restricții. Sunt interzise:
- încălcarea termenilor și condițiilor de utilizare;
- utilizarea aplicației pentru diseminarea de informații false sau pentru acționarea în numele altor persoane, utilizând date false (nume, adrese de e-mail, numere de telefon);
- introducerea de programe sau cod malițios în sistem.
În fine, IGI transmite că pentru utilizatorii care întâmpină dificultăți sau pentru cei care au nevoie de informații suplimentare, pune la dispoziție adresa de e-mail sesizariportal.igi@mai.gov.ro, unde pot fi trimise solicitări detaliate.