"Multi dintre cei mai mari ticalosi din istorie aveau carisma". Si erau lideri. Insa sa nu cadem in extreme si sa spunem ca toti liderii sunt niste ticalosi. Nici macar in afaceri. Un bun lider de echipa in afaceri are printre calitati: empatia, entuziasmul, abilitatea de a comunica simplu, flexibilitate, integritate, motivare si incredere in sine.
Un lider de echipa trebuie sa stie sa creeze un mediu bazat pe incredere si comunicare deschisa. El trebuie sa stie cum sa motiveze si sa inspire membrii echipei. Cand un lider ii spune unui membru al echipei "lasa-ma sa iti arat cum" motivarea liderului este cea de a termina lucrul mai repede. Insa un bun lider stie ca va trebui sa lase membrii echipei sa se descurce singuri la inceput, pentru ca acestia sa nu devina dependenti de el.
Liderul intotdeauna va critica. Dar va trebui sa stie critice constructiv. Liderul comunica si bune si rele. Intotdeauna este greu sa primesti critici, insa daca liderul subliniaza si lucurile bune va face ca lucrurile grele sa fie receptate cu usurinta. Liderul trebuie sa stie cum sa ofere sugestii clare membrilor echipei despre cum sa isi imbunatateasca activitatea.
Un bun lider va sti intotdeauna sa recunoasca si sa felicite realizarile membrilor si ale echipei. Si intotdeauna sustine ideile grupului. Fraze care incep sub forma "Da, dar..." sau care pun sentinta "Am mai incercat asta" ar trebui evitate. Daca de fiecare data se porneste cu critici, liderul risca sa nu mai primeasca nicio sugestie din partea grupului. Si de aceea trebuie ca fiecare idee sa fie considerata un viitor pas catre reusita echipei de a finaliza mult mai bine sau mai repede proiectele propuse.
De fiecare data, liderul va sti sa fie lider. E un truism care nu ar mai trebui explicat. Multi dintre membrii echipei considera ca si ei ar fi capabili sa coordoneze echipa, insa tot mai multi specialisti afirma ca a fi un bun lider pare a fi ceva innascut. Si nu toata lumea poate sa defineasca cat mai scurt sintagme precum: "gandire creativa", "comportament disfunctional", "interactiunea de grup" sau "comportamente organizationale"
Comentarii articol (12)