Pentru Romaqua Group, anul 2024 a fost un an bun, în care s-au atins obiectivele în ciuda tuturor dificultăților cu care mediul de afaceri s-a confruntat. Cifra de afaceri a crescut ușor (cu 7%), în principal ca urmare a rezultatelor bune din piață. Atât piața apelor minerale, cât și cea a băuturilor răcoritoare și a berii, în care Romaqua Group este prezentă, au înregistrat ușoare creșteri. În condițiile în care prețurile au crescut punând o presiune și mai mare pe puterea de cumpărare a consumatorului, este remarcabil că s-a produs acest trend ascendent. Prețurile materiilor prime, ale utilităților au crescut, ducând în lanț la o creștere a prețului de vânzare. Romaqua Group a absorbit parțial acest val, astfel încât consumatorul să fie cât mai puțin afectat. Anul 2024 a fost anul introducerii taxei SGR care a impus un efort consumatorului atât prin prisma costului (0.5 lei/unitate), dar mai ales prin disconfortul creat de returnarea ambalajelor. Romaqua Group s-a aliniat efortului colectiv având ca scop protejarea mediului.
În piața apelor minerale s-a remarcat creșterea volumelor de apă minerală carbogazoasă, mult mai mare față de apa minerală plată, creșterile obținute de Romaqua Group au fost cel puțin la nivelul creșterilor de piață globale. Evenimentele estivale, sezonul foarte bun au dus la o revenire a pieței berii, în care trendul a fost iarăși ascendent. Românii au demonstrat în ultimii 20 de ani că sunt consumatori pasionați de bere. Pentru anul 2025 sunt în vedere consolidarea creșterilor de piață, continuarea investițiilor în capacități de producție noi, adaptate cerințelor pieței, dar și în domeniul protejării mediului (producția mai mare de energie alternativă, acțiuni de protejare a zonelor de exploatare...).
Principalele provocări pe care le are compania anul acesta sunt adaptabilitatea la schimbările neprevăzute, dar preconizate, rezultate din incertitudinile politice și sociale din România. Securizarea informațiilor și a datelor în condițiile unui risc informatic tot mai ridicat.
Se continuă investițiile începute deja de la finele anului trecut, în cadrul fabricilor din Sebeș și Borsec. Este vorba de proiecte de investiții în capacități logistice și de producție de peste 20 milioane de euro, derulate în parteneriat cu BT.
Statutul de Superbrand a fost obținut în urma voturilor Consiliului Superbrands compus din 30 de specialiști care au ales brandurile eligibile dintr-o listă de 698 de branduri din 30 de categorii de business. Criteriile luate în considerare au fost calitate, încredere, diferențiere pe piață și ESG.
”Suntem foarte bucuroși și mândri că atât brandurile din portofoliul Romaqua Group sunt premiate și primesc recunoașteri, cât și compania care le are în grijă. În ciuda constantelor provocări din mediul de business, compania este pe un trend ascendent, iar premisele arată că acesta va continua și în perioada următoare”, a declarat Mihaela Drăghici, director PR Romaqua Group.
Romaqua Group are peste 2.200 de angajați repartizați în 7 fabrici, în localitățile Borsec, București, Bușteni, Sebeș, Stânceni și are în portofoliu mărci puternice cum sunt apele minerale naturale Borsec și Stânceni, apa minerală naturală oligominerală Aquatique, băuturile răcoritoare Giusto, Giusto Natura, berile Albacher, Dorfer.
Comentarii articol (0)