Concret, propunerea legislativă stabilește ca „atunci când circulația pe una dintre benzile unui drum cu mai multe benzi este blocată din cauza unui obstacol, a îngustării drumului sau din alte motive, conducătorii auto de pe banda adiacentă sunt obligați să permită, alternativ, vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze pe banda adiacentă.”
Nerespectarea acestei obligații va constitui contravenție și va fi sancționată cu amenzi în clasa I de sancțiuni (până la 607,5 de lei).
Potrivit expunerii de motive a propunerii, această modificare ar descongestiona traficul, mai ales în zonele unde două benzi se îngustează într-una singură, prin alternarea intrării vehiculelor. În contextul aglomerării tot mai mari a traficului, reglementarea clară a comportamentului șoferilor devine esențială pentru reducerea congestionării acestuia, prevenirea accidentelor și asigurarea unei circulații mai fluente în zonele de îngustare a benzilor.
Astfel, nerespectarea acestei reguli va fi tratată ca o contravenție minoră, reflectând echilibrul necesar între încurajarea respectării ei și evitarea unor sancțiuni disproporționate. Această abordare va contribui, după cum se menționează în expunere, la o mai bună acceptare a noii reglementări de către șoferi și va sprijini fluidizarea traficului, fără a impune măsuri punitive excesive.
În plus, regula fermoarului este deja implementată cu succes în legislațiile din Germania, Austria, Elveția, Olanda și Slovacia.
Atenție! Pentru a se aplica, propunerea legislativă trebuie adoptată în Parlament, promulgată de șeful statului și publicată în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)