„Autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, cu excepția posibilității de a circula în localități pe banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun” scria, mai exact, în proiectul de lege respins atât de senatori, cât și de deputați, ceea ce înseamnă că și-a încheiat parcursul legislativ și nu se va putea aplica.
Condiția pe care ar fi trebuit s-o îndeplinească șoferii mașinilor cu care fac transport alternativ pentru a putea circula pe benzile speciale? Să nu perturbe circulația autobuzelor sau troleibuzelor.În prezent, OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto stabilește că “autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local”.
Principalul motiv pentru apariția acestei propuneri era, potrivit inițiatorilor, faptul că „banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun a fost concepută și pentru a facilita deplasarea unor vehicule atunci când traficul este ridicat, permițând conducătorilor acestora să respecte un orar sau să realizeze deplasarea într-un interval de timp mai scăzut, eliberând astfel și benzile normale pentru ceilalți participanți la trafic”.
Apropo de cei ce lucrează prin aplicațiile de ridesharing, potrivit unui proiect de directivă europeană inițiat la sfârșitul lui 2021, atât ei, cât și cei ce lucrează prin aplicații de livrare (de pildă, Glovo sau FoodPanda) vor putea fi considerați, în anumite condiții, salariați.
Atenție! Prevederile propunerii legislative nu vor ajunge să se aplice. Deoarece propunerea a fost respinsă definitiv, parcursul legislativ al acesteia s-a încheiat.
Comentarii articol (0)