Un blog corporativ este blog publicat si folosit de o organizatie cu scopul de a atinge niste tinte care tin fie de eficienta, fie de promovare. El poate deveni fata umanizata a companiei, contactul direct cu lumea consumatorilor sau expertul de care clientii au nevoie. Asadar, un blog corporatist este, inainte de toate, un liant intre companie si clienti.
Comunicare si feedbackBlogurile corporative externe vizeaza in principal comunicarea publicitara si activitatile de relatii publice care duc la construirea unei identitati / imagini a companiei sau a produsului. De asemenea, acestea sunt create si pentru a inregistra feed-back-ul primit de la clienti. Fiind instrumente de comunicare ce creeaza o retea complexa si eficienta ajuta la impunerea firmei in domeniul in care activeaza. Pe langa acestea, ele pot deveni instrumente de invatare, facilitand imbunatatirea serviciilor sau a produselor companiilor. Blogurile nu sunt numai instrumente corporative, ci si instrumente folosite de consumatori, mai ales ca bloggerii - care au un numar mare de cititori si apar pe locuri fruntase in motoarele de cautare - nu ezita sa laude companiile ce isi indeplinesc promisiunile sau sa le critice pe cele care nu ofera servicii de calitate. Aceasta metoda de a interactiona cu clientul, asa incat el sa poata sa discute despre produsul / serviciul tau se numeste Consumer Generated Marketing (CGM). CGM adauga credibilitate companiei si ii ofera sansa de a se prezenta in fata clientilor intr-o forma mai prietenoasa, informala si dinamica.
Blogurile corporatiste externe pot fi de mai multe tipuri:
-blogul (personal) al unui manager / CEO, care transmite intr-un limbaj informal informatii, promovand astfel imaginea companiei (de exemplu: Bob Langert - McDonald´s, David Sifry- Tehnocrati, Bob Sutor - IBM);
-blogul oficial al companiei;
-blogul care se centreaza pe un produs al companiei (de exemplu: Dell Linux Engineering Weblog, S60 Blogs, Forum Nokia Blogs, Midwest Airlines, Travels with Tish -- Girlfriends´ Getaway Guide).
Cum profita compania
Blogurile ajuta la cresterea traficului pe site, utilizatorii avand un motiv sa se intoarca daca posturile sunt afisate in mod regulat. De asemenea, blogul mareste vizibilitatea firmei in mediul online. Comunitatea bloggerilor este una influenta in lumea Internetului. Desi nu foarte multe persoane au bloguri, exista o audienta mare pentru acestia. Comentariile si posturile de pe blog genereaza fenomenul numit "buzz", aducand publicitate si promovand compania. In 2005, blogurile au inceput sa afiseze fragmente dintr-o discutie online pe un forum, in care o persoana se lauda ca poate strica o bicicleta Kryptonite cu un pix Bic. Intr-o saptamana incidentul era mentionat inclusiv in The New York Times.
Interactiunea si comunicarea sunt cele mai bune modalitati prin care se poate construi o comunitate cu ajutorul blogului. Bob Lutz, Global Product Development vice-presedinte la General Motors afirma intr-un articol din Information Week ca nu exista o modalitate mai buna sa pornesti un dialog deschis si un schimb de idei cu actualii si potentialii clienti decat blogul. General Motors a lansat in ianuarie GM Fastlane blog, care a ajuns la 5 000 de vizitatori, cu 13 000 de pagini deschise zilnic.
De asemenea, blogul ofera companiei o voce personalizata, umanizata, apropiind firma de clientii sai. Un exemplu notabil este blogul fostului angajat Microsoft: Robert Scoble. Multe persoane vedeau compania ca fiind "locul de munca al lui Scoble". Un altul este blogul The Stonyfield Farm, in care fermierul Jonathan isi povesteste activitatile de zi cu zi, din timpul sezonului viteilor pana in cel al artarului. Succesul vine de la faptul ca prezinta experiente unice din cadrul unei ferme organice, posturile fiind scrise intr-o forma simpla si accesibila.
Pe de alta parte, blogul este o modalitate de a te impune ca expert in comunitatea online, oferind expertize si sfaturi legate de domeniul de activitate, asa cum mentioneaza si Deborah Franke de la www.emersonprocessxperts.com.
Blogul - O modalitate viabila de marketing si de promovare
In studiul "Behind The Scenes In Blogosphere. Advice From Established Bloggers", realizat de Centrul de Cercetare de Marketing al Universitatii Dartmouth Massauchusetts au fost inclusi 74 dintre cei mai cititi si apreciati bloggeri americani, majoritatea avand un blog independent de 2-3 ani. 68% dintre ei aveau contact direct sau indirect cu mari corporatii. Potrivit raspunsurilor, majoritatea persoanelor intervievate au afirmat ca blogul si-a atins scopul primar pentru care a fost construit.
De asemenea, bloggerii care au spus ca motivul pentru care s-au hotarat sa implementeze un blog a fost marketingul / promovarea, respectiv PR / comunicarea cu clientii reprezinta un procent semnificativ din totalul intervievatilor (31%, respectiv 27%).
Insa blogul ramane o solutie de promovare optionala. Pentru firmele care nu doresc sa se foloseasca de bloguri pentru activitatile de PR, identificarea primilor 10 bloggeri din domeniul lor de activitate si mentinerea unei bune relatii cu acestia este o eventuala alternativa.
Termenul weblog a fost inventat de Jorn Barger pe 17 decembrie 1997, iar forma prescurtata a aparut dupa ce Peter Merholz, in aprilie 1999, a spart cuvantul intr-o propozitie ("we blog") in sidebar-ul blogului sau, Peterme.com. In timp, numarul blogurilor a crescut, la fiecare 5 luni ajungand sa se dubleze.(Figura 1) In noiembrie 2006, Tehnocrati - un motor de cautare pentru bloguri - ajunsese sa inregistreze aproximativ 60 de milioane de bloguri.
Sursa: TreeWork www.tree.ro
Comentarii articol (0)