Procedura de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii in vederea aplicarii Ordinului ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
din 19/02/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 159 din 06/03/2007
Organele fiscale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii definiti la art. 1 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sunt administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene pentru:
- contribuabilii persoane juridice care isi au domiciliul fiscal pe raza teritoriala a judetului;
- sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a judetului, chiar daca domiciliul fiscal al contribuabililor mijlocii, persoane juridice, care le-au infiintat, se afla pe raza teritoriala a altor judete.
A. Procedura de inregistrare fiscala
1. Modificarile intervenite in datele declarate initial de contribuabilii mijlocii si inscrise in certificatul de inregistrare se fac prin depunerea cererii de inregistrare a mentiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de inregistrare la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal.
2. Modificarile intervenite in datele declarate initial de contribuabilii mijlocii, care privesc obligatiile declarative, inclusiv inregistrarea/scoaterea din evidenta ca persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, vor fi declarate de catre acestia la organul fiscal competent in termen de 30 de zile de la data producerii acestora, cu exceptia TVA, pentru care termenul este stabilit prin legea speciala.
3. La primirea de la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal a modificarilor mentionate la pct. 1, se va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene.
4. Inregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, cu exceptia sucursalelor care se inregistreaza conform procedurilor speciale in materie de inregistrare a comerciantilor, se face prin completarea si depunerea formularului "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare (060)" la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar, dupa caz.
5. Scoaterea din evidenta fiscala a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii infiintate pe raza unui judet sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, se face prin depunerea formularului 060 mentionat mai sus la organul fiscal competent, impreuna cu certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.
6. Informatiile referitoare la infiintarea si scoaterea din evidenta a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, care isi desfasoara activitatea pe raza altor judete, se transmit administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, directiei generale a finantelor publice a judetului, respectiv prin administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii sau Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, dupa caz, prin Directia generala a tehnologiei informatiei, si se evidentiaza intr-o sectiune separata a Registrului contribuabililor.
7. Organul fiscal competent va transmite, dupa caz, unitatii de trezorerie si contabilitate publica a municipiului resedinta de judet sau Directiei de Trezorerie a Municipiului Bucuresti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare a contribuabililor mijlocii sau a sediilor secundare din judet la data producerii modificarii.
B. Obligatii declarative
1. Contribuabilii mijlocii, definiti potrivit art. 1 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007 depun declaratii fiscale la organul fiscal competent prevazut in prezenta procedura.
2. In cazul contribuabililor mijlocii care au sedii secundare inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal competent in administrarea acestora, prevazut la art. 2 alin. (3) din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007.
3. Informatiile referitoare la declaratiile fiscale depuse de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care isi desfasoara activitatea pe raza directiilor generale ale finantelor publice judetene si a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, dupa caz, se transmit administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, pana la data de 5 a lunii urmatoare celei in care aveau termen de depunere.
4. (1) Declararea impozitelor, taxelor si contributiilor sociale datorate de contribuabilii mijlocii se face prin modalitatile de declarare prevazute de lege.
(2) Formatul hartie al declaratiei fiscale se arhiveaza la organul fiscal care a primit declaratia.
5. Data depunerii declaratiei fiscale este data inregistrarii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la posta, dupa caz, conform legii.
In situatia in care declaratia fiscala se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, data depunerii declaratiei este data inregistrarii acesteia pe site-ul de internet al Ministerului Finantelor Publice comunicata contribuabilului prin mesaj electronic.
6. (1) In situatia in care contribuabilul a utilizat mai multe cai de transmitere a declaratiei fiscale, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii.
(2) Orice corectie ulterioara a unei declaratii fiscale se face prin depunerea unei declaratii fiscale rectificative, in conditiile legii.
C. Rambursarea TVA
Prevederile cap. III din Metodologia de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 967/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica si persoanelor impozabile definite in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007 incepand cu deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, aferente lunii martie 2007, cu termen de depunere pana la data de 25 aprilie 2007 inclusiv.
Dispozitii tranzitorii
Deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, depuse de contribuabilii prevazuti la art. 1 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007 pana la data de 25 martie 2007, deci inclusiv aferente lunii februarie 2007, si nesolutionate pana la data preluarii de catre noul organ de administrare, se vor solutiona de catre administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, potrivit procedurii de solutionare in vigoare la data depunerii deconturilor.
In acest sens, organele fiscale competente la data depunerii deconturilor vor transmite administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii, in scopul solutionarii, deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, insotite de Fisa de calcul a SIN, Fisa indicatorilor de inspectie fiscala, Fisa de analiza de risc, Referatul pentru analiza documentara si adresa de transmitere catre compartimentul cu atributii de inspectie fiscala, dupa caz.
Pentru deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, nesolutionate pana la data preluarii de catre noul organ de administrare, pentru care organele fiscale competente la data depunerii deconturilor au emis decizii de rambursare, procedura de solutionare se finalizeaza de catre administratiile finantelor publice judetene pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene.
D. Solicitarea documentelor de catre contribuabilii mijlocii administrati la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
Solicitarea documentelor de catre contribuabilii mijlocii se face prin cerere adresata administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, astfel:
a) depusa la registratura;
b) transmisa prin posta;
c) transmisa prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail.
#PAGEBREAK#
E. Eliberarea documentelor solicitate de contribuabilii mijlocii administrati la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene se face astfel:
1. la sediul administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene imputernicitului sau reprezentantului legal al contribuabilului;
2. prin transmitere postala, la cererea contribuabilului, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
F. Procedura de plata a obligatiilor fiscale la contribuabilii mijlocii administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
1. Pana la data de 1 aprilie 2007, platile obligatiilor fiscale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri fiscale, efectuate de catre contribuabilii mijlocii persoane juridice prevazuti in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007, se realizeaza la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului la care au fost arondati anterior acestei date.
2. Incepand cu data de 1 aprilie 2007, contribuabilii mijlocii persoane juridice administrati la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene efectueaza plata obligatiilor fiscale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri fiscale, la unitatea de trezorerie si contabilitate publica a municipiului resedinta de judet.
3. Pana la data de 1 aprilie 2007, plata obligatiilor fiscale reprezentand impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii prevazuti in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 266/2007, care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti, se efectueaza la unitatea teritoriala a Trezoreriei Statului a sectorului municipiului Bucuresti la care au fost arondati anterior acestei date.
4. Incepand cu data de 1 aprilie 2007, plata obligatiilor fiscale reprezentand impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti se efectueaza la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.
5. Pana la data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritoriala a judetului in care isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum si de cele de pe raza teritoriala a altor judete se achita la unitatile de trezorerie si contabilitate publica la care au fost arondati anterior acestei date.
6. Incepand cu data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritoriala a judetului in care isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum si de cele de pe raza teritoriala a altor judete se achita la unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet pe a caror raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediul secundar.
7. Documentele de plata intocmite de contribuabilii mijlocii persoane juridice in vederea achitarii impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale acestora, aflate in raza teritoriala a altui organ fiscal decat cel pe a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul, vor cuprinde in mod obligatoriu si urmatoarele informatii:
a) codul de identificare fiscala si denumirea persoanei juridice care face plata;
b) codul de identificare fiscala al sediului secundar pentru care se face plata.
8. (1) Unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet vor comunica zilnic administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice a judetului propriu platile efectuate de contribuabili in conditiile pct. 2 si 6.
(2) Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti va comunica zilnic Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti platile efectuate de contribuabili in conditiile pct. 4.
9. (1) Conturile de disponibilitati ale sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, in care se incaseaza sume de la institutiile publice in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (8) si ale art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 201/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se deschid la unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet sau la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, dupa caz.
(2) Unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet si Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti vor transmite la finele fiecarei zile administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice din judetul propriu si, respectiv, Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti situatia sumelor incasate in contul 50.69 "Disponibil al agentilor economici", deschis pe numele contribuabililor mijlocii si al sediilor secundare ale acestora, iar acestea au obligatia de a stabili in prima zi lucratoare de la primirea situatiilor respective lista operatorilor economici cu obligatii bugetare neachitate, precum si suma aferenta acestor obligatii, care se transmite unitatii de trezorerie si contabilitate publica a municipiului resedinta de judet, respectiv Activitatii de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, dupa caz, pentru indisponibilizarea contului.
(3) Activitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet si Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti nu vor deconta ordinele de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care contribuabilii mijlocii si sediile secundare ale acestora sau alte persoane juridice imputernicite de acestia dispun transferul in conturi bancare al sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu exceptia celor in care se precizeaza in mod expres ca transferul se efectueaza pentru achitarea integrala sau partiala a drepturilor salariale.
(4) Sumele incasate in contul 50.69 "Disponibil al agentilor economici" in plus fata de cele indisponibilizate, precum si cele pentru care nu s-a intocmit de catre organul fiscal lista prevazuta la alin. (2) in termenul stabilit pot fi transferate in conturi bancare, cu conditia ca asupra conturilor respective sa nu fi fost infiintata poprirea prin titluri executorii.
G. Procedura de inspectie fiscala a contribuabililor mijlocii administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
1. Activitatea de inspectie fiscala se desfasoara in baza titlului VII din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Activitatea de inspectie fiscala la contribuabilii mijlocii din fiecare judet se efectueaza de personalul cu atributii de inspectie fiscala din cadrul administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului respectiv.
2. (1) Competenta de efectuare a inspectiei fiscale la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, aflate pe teritoriul municipiului Bucuresti, revine organelor de inspectie fiscala din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, doar pentru obligatiile de plata ale sediului secundar.
(2) In cazul in care contribuabilul mijlociu are sedii secundare in alte judete, competenta de efectuare a inspectiei fiscale revine organelor de inspectie fiscala din cadrul administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului respectiv, doar pentru obligatiile de plata ale sediului secundar.
(3) Raportul de inspectie fiscala, insotit de actul administrativ fiscal emis de organul de inspectie fiscala, se transmite atat organului fiscal competent de administrare pentru obligatiile de plata ale sediului secundar, cat si administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului pe a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, pentru a fi conexat la dosarul fiscal al acestuia.
(4) Coordonarea actiunilor de inspectie fiscala la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii revine administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului pe a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu respectiv.
3. (1) Actiunile de inspectie fiscala prin procedura controlului incrucisat la un contribuabil mijlociu cu un sediu secundar in municipiul Bucuresti sunt in competenta personalului cu atributii de inspectie fiscala din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
(2) Controlul incrucisat poate fi efectuat si de organele de inspectie fiscala din cadrul administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, cu delegare de competenta, conform prevederilor art. 97 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Pentru sediile secundare ale unui contribuabil mijlociu, aflate pe raza altui judet, competenta de efectuare a controlului incrucisat revine organelor de inspectie fiscala din cadrul administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului pe a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea sediile secundare respective.
(4) Un exemplar al procesului-verbal intocmit de organele de inspectie fiscala se va transmite pentru valorificare si conexare la dosarul fiscal al contribuabilului gestionat de administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului pe a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.
4. (1) Actiunile de inspectie fiscala la un contribuabil mijlociu, incepute de orice echipa de inspectie fiscala din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, se vor finaliza de aceasta echipa. Actul de control, impreuna cu actul administrativ fiscal, daca este cazul, se va transmite la administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului respectiv.
(2) Actiunile de inspectie fiscala la un contribuabil administrat de administratia finantelor publice a municipiului resedinta de judet, incepute de orice echipa de inspectie fiscala din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, se vor finaliza de aceasta echipa. Actul de control, impreuna cu actul administrativ fiscal, daca este cazul, se va transmite la administratia finantelor publice a municipiului resedinta de judet.
(3) Actiunile de inspectie fiscala pentru care s-a emis aviz de inspectie fiscala, dar neincepute de organele de control ale directiilor generale ale finantelor publice judetene la contribuabilii mijlocii, vor fi efectuate de organele de inspectie fiscala ale administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judetului respectiv, fara a mai fi necesar un alt aviz.
(4) Actiunile de inspectie fiscala pentru care s-a emis aviz de inspectie fiscala, dar neincepute de organele de control ale directiilor generale ale finantelor publice judetene la contribuabilii administrati de administratia finantelor publice a municipiului resedinta de judet, vor fi efectuate de organele de inspectie fiscala ale acestor administratii, fara a mai fi necesar un alt aviz.
#PAGEBREAK#
H. Activitatea de contestatii
Contestatiile la actele administrative fiscale formulate de contribuabilii mijlocii se solutioneaza potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala.
Dupa solutionare, dosarul contestatiei la actele administrative emise anterior intrarii in vigoare a prezentului ordin va fi transmis organului fiscal care preia in administrare respectivul contribuabil mijlociu.
I. Procedura de indrumare si asistenta pentru contribuabilii mijlocii administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
1. Indrumarea si asistenta contribuabililor mijlocii in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale se asigura de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu sau isi desfasoara activitatea sediul secundar al acestuia, dupa caz. Indrumarea si asistenta se fac fie ca urmare a solicitarii contribuabililor, fie din initiativa organului fiscal. Indrumarea si asistenta ca urmare a solicitarii contribuabililor mijlocii se realizeaza in mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, contribuabilii mijlocii pot solicita asistenta prin e-mail sau telefonic Centrului de asistenta a contribuabililor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Indrumarea si asistenta din initiativa organului fiscal se asigura atat prin elaborarea si distribuirea de materiale de informare (ghiduri, brosuri, pliante, afise etc.), cat si prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzatoare a informatiilor si mesajelor.
2. In situatia in care, din motive tehnice, Sistemul Electronic National nu este operational pentru toti contribuabilii mijlocii, indrumarea si asistenta acestora in ceea ce priveste depunerea si primirea declaratiilor fiscale se asigura si de compartimentul de specialitate al administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene sau al Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, dupa caz.
J. Procedura de urmarire a respectarii inlesnirilor la plata aflate in derulare pentru contribuabilii mijlocii administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
1. Pentru contribuabilii mijlocii, urmarirea modului de respectare a inlesnirilor la plata acordate in baza actelor normative in materie se realizeaza de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoana juridica.
2. Pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, urmarirea modului de respectare a inlesnirilor la plata acordate in baza actelor normative in materie se realizeaza de catre administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau de Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, unde acestea isi desfasoara activitatea.
3. Ori de cate ori organele fiscale mentionate la pct. 2 vor constata nerespectarea termenelor si/sau conditiilor prevazute in documentele de acordare a inlesnirilor la plata vor instiinta administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale a finantelor publice judetene pe a caror raza teritoriala isi au domiciliul fiscal contribuabilii mijlocii persoane juridice.
4. Actul administrativ emis de administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, prin care se comunica contribuabilului mijlociu pierderea inlesnirilor la plata (de catre insasi persoana juridica ori de un sediu secundar al acesteia), se transmite si administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti competente in administrarea sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, in vederea recuperarii sumelor ramase de plata.
K. Procedura de compensare si de restituire a obligatiilor bugetare
1. Restituirea sumelor reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare, prevazute la art. 113 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabililor mijlocii, inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, se realizeaza numai dupa compensarea efectuata cu alte obligatii fiscale datorate, in conformitate cu prevederile art. 112 din acelasi act normativ.
2. Sumele de restituit/rambursat contribuabilului mijlociu vor fi compensate cu obligatiile fiscale restante inregistrate de catre acesta si datorate in nume propriu, respectiv cu obligatiile fiscale restante inregistrate de sediile sale secundare, reprezentand impozit pe veniturile din salarii declarat si neachitat.
3. Sumele de restituit sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, reprezentand impozit pe veniturile din salarii, vor fi compensate cu obligatiile fiscale restante de acelasi tip, datorate de celelalte sedii secundare ale acestuia, respectiv cu obligatiile fiscale restante datorate de catre contribuabilul mijlociu in nume propriu.
4. Cererile de compensare si/sau de restituire ale contribuabililor mijlocii, nesolutionate la data efectuarii predarii-primirii activitatii de administrare a acestuia de catre organul fiscal teritorial, dar aflate in termenul legal de solutionare, vor fi predate spre solutionare, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale a finantelor publice judetene pe a caror raza teritoriala isi au domiciliul fiscal contribuabilii.
5. Cererile de compensare si/sau de restituire nesolutionate de organul fiscal competent la data efectuarii predarii-primirii activitatii de administrare, respectiv 1 aprilie 2007, si al caror termen legal de solutionare se implineste pana la aceasta data vor fi solutionate de organul fiscal caruia acestea i-au fost adresate, pana la predarea dosarului fiscal.
L. Procedura de executare silita a contribuabililor mijlocii administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
1. Pentru recuperarea creantelor fiscale ale contribuabililor mijlocii, persoane juridice, in cadrul procedurii de executare silita, organul de executare coordonator este administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.
2. Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, organele de executare silita coordonatoare sunt cele ale administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene in a caror raza teritoriala se afla sediile secundare sau daca sediile secundare se afla pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti, organul de executare silita coordonator este cel al Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
3. Pentru impozitul pe venit si impozitul pe veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii, persoane juridice, organul de executare silita coordonator este cel al administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene in a carei raza teritoriala se afla domiciliile fiscale ale contribuabililor mijlocii persoane juridice.
4. Organele fiscale competente sa aplice procedura de executare silita prin sechestrarea si valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale in a caror raza teritoriala se afla bunurile, respectiv organele de executare silita ale administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene ori Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, daca bunurile urmaribile sunt pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti. Administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene vor numi comisiile de licitatie sau pot delega aceasta competenta Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti ori altor administratii ale finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, dupa caz.
5. Organele de executare competente anterior datei de 1 aprilie 2007, care au infiintat popriri inainte de aceasta data asupra veniturilor datorate de terti ori asupra disponibilitatilor din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunica tertilor si tuturor bancilor unde sunt infiintate popriri codul IBAN de la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti ori de la unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet, dupa caz, in care se vor vira sumele retinute, aferente veniturilor bugetare, dupa data de 1 aprilie 2007.
6. Sumele obtinute pana la 1 aprilie 2007 din valorificarea bunurilor sechestrate si nedistribuite pana la 31 martie 2007 se vor vira la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti ori la unitatile de trezorerie si contabilitate publica ale municipiilor resedinta de judet, dupa caz, organul de executare silita din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti ori administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene, dupa caz, procedand la eliberarea sau la distribuirea sumelor, potrivit legii, dupa aceasta data.
7. In cadrul procedurii de executare silita aflate in derulare la data de 1 aprilie 2007, pentru drepturile organelor fiscale competente pana la aceasta data, inscrise la Cartea funciara ori la Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, dupa caz, se va comunica de indata acestor registre noul organ fiscal competent.
#PAGEBREAK#
M. Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administrati de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
1. Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administrati de directiile generale ale finantelor publice judetene este desfasurata de Directia de monitorizare a realizarii creantelor bugetare din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
2. Monitorizarea colectarii veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizeaza pe baza raportarii lunare, pe care directia generala a finantelor publice judeteana o va transmite Directiei de monitorizare a realizarii creantelor bugetare - M.F.P.
3. Administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii de la nivelul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti vor transmite pana la data de 10 a lunii urmatoare celei de raportare, la directia generala a finantelor publice judeteana, in a carei raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoana juridica, situatia privind obligatiile de plata reprezentand contributiile sociale datorate si neachitate pana la data de 31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare care isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a altor judete sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, precum si incasarile in contul acestora, conform formularelor 01-04, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.
4. Pe baza informatiilor referitoare la obligatiile de plata si la incasarile in contul acestora din evidenta proprie, precum si a informatiilor transmise conform pct. 3, directia generala a finantelor publice judeteana pe a carei raza teritoriala isi are sediul social contribuabilul mijlociu consolideaza, in vederea raportarii, obligatiile si platile contribuabililor mijlocii, persoane juridice, iar pana la data de 15 a lunii urmatoare celei de raportare va transmite Directiei de monitorizare a realizarii creantelor bugetare situatia privind obligatiile bugetare de plata si incasarile in contul acestora, conform formularelor 01-04.
5. Situatia se intocmeste pe fiecare contribuabil mijlociu si, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si bugetul asigurarilor pentru somaj.
6. Informatiile necesare a fi completate in situatia de mai sus rezulta din evidenta analitica pe platitori si constituie baza documentara de analiza si informare atat pentru Agentia Nationala de Administrare Fiscala, cat si pentru Ministerul Finantelor Publice.
7. Informatiile cuprinse in formularele 01-04, transmise de directiile generale ale finantelor publice judetene, se vor prelua si se vor transmite in format electronic si pe suport hartie, pe baza datelor din Sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale.
8. Organul fiscal de administrare va instiinta Directia de monitorizare a realizarii creantelor bugetare, in termen de 30 de zile, despre orice modificare intervenita in datele de inregistrare fiscala a contribuabililor mijlocii si a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora si despre preluarea in administrare a unor noi contribuabili mijlocii, conform prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 266/2007.
N. Procedura de reprezentare in fata instantelor si de asistenta legala pentru activitatea administratiilor finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene
Reprezentarea in fata instantelor pentru actele emise de administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii se va realiza de serviciul juridic din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene in cadrul careia functioneaza administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii.
Asistenta din punct de vedere juridic pentru activitatile administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene se asigura de serviciul juridic din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene in cadrul careia functioneaza administratia finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii.
NOTA: ANEXELE PROCEDURII SUNT ATASATE PREZENTULUI ARTICOL
Instructiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 013 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii.
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare impozit in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare impozit in parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare impozit in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare impozit in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru, fiecare impozit in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de reportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru, fiecare impozit in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de reportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru, fiecare impozit in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de reportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;
- coloanele 4 si 6 din rubrica "Obligatii de plata" se vor completa cu sumele pentru care contribuabilul a depus cerere de rambursare/restituire;
- coloanele 4 si 6 din rubrica "Stingere obligatii" se vor completa cu sumele efectiv rambursate/restituite;
NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
NOTA: ANEXELE PROCEDURII SUNT ATASATE PREZENTULUI ARTICOL
#PAGEBREAK#
Instructiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 013 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent.
Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii.
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contributie in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contributie in parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare contributie in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru, fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de reportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru, fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de reportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului;
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru, fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de reportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;
NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
NOTA: ANEXELE PROCEDURII SUNT ATASATE PREZENTULUI ARTICOL#PAGEBREAK#
Instructiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent.
Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contributie in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contributie in parte, debitele restantele la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonate sau amanate la plata;
- liniile 091 si 082 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092;
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii:
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare contributie in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului.
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;
NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
NOTA: ANEXELE PROCEDURII SUNT ATASATE PREZENTULUI ARTICOL
#PAGEBREAK#
Instructiuni pentru completarea formularului:
- liniile 011 si 012 raman nemodificate pana la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite pana la 31 decembrie a anului precedent.
Datele se preiau din situatia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situatia obligatiilor de plata si a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 - linia 101 respectiv linia 062 - linia 102;
- linia 020 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, accesoriile instituite in anul curent pana la finele lunii pentru obligatiile restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 031 si 032 - se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente in sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv in anul curent, anulate in conditiile legii;
- liniile 041 si 042 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite pana la finele lunii, pentru fiecare contributie in parte, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 051 si 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligatii curente anulate in conditiile legii;
- liniile 061 si 062 se modifica lunar - se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contributie in parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent si debitele din obligatii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite in anul curent, mai putin obligatiile anulate in conditiile legii;
- liniile 071 si 072 - se inscriu debitele si respectiv accesoriile din totalul obligatiilor de plata ce sunt esalonare sau amanate la plata;
- liniile 081 si 082 se modifica lunar - se inscriu pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite in anul curent cumulat de la inceputul anului;
- liniile 091 si 092 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul debitelor din obligatii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;
- liniile 101 si 102 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, prin insumarea liniilor 081 si 091 respectiv a liniilor 082 si 092,
- liniile 111 si 112 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte, sumele incasate in contul ratelor scadente in luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite, respectiv accesorii;
- linia 113 se modifica lunar - se inscrie, pentru fiecare contributie in parte sumele platite in avans;
- liniile 121 si 122 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor de plata restante la 31.12 a anului precedent;
- liniile 131 si 132 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor, respectiv accesoriilor aferente, la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor curente cumulat de la inceputul anului.
- liniile 141 si 142 se modifica lunar - se inscriu, pentru fiecare contributie in parte soldul debitelor, respectiv accesoriilor aferente, la sfarsitul perioadei de raportare a obligatiilor restante la sfarsitul perioadei de raportare;
NOTA: In cazul nerespectarii esalonarii, in luna respectiva se opereaza modificarile in conformitate cu prevederile legale in vigoare referitoare la calculul accesoriilor.
NOTA: ANEXELE PROCEDURII SUNT ATASATE PREZENTULUI ARTICOL
Comentarii articol (0)