Face parte din Ordin nr. 492/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 234 din 04/04/2007
Actul a intrat in vigoare la data de 04 aprilie 2007
ARTICOLUL 1
În sensul prezentei proceduri, termenii ºi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaþie:
1. þarã terþã - orice þarã care nu este stat membru al Uniunii Europene ºi unde prevederile Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale, denumit în continuare regulament, cu modificãrile ulterioare, nu se aplicã;
2. organizaþii de stat - ministere ºi alte instituþii ale administraþiei publice centrale sau locale, cãminele de bãtrâni ºi centrele de plasament pentru minori finanþate integral de la bugetul de stat, care funcþioneazã potrivit prevederilor legale în vigoare;
3. bunuri indispensabile - articole de îmbrãcãminte, încãlþãminte, pãturi, lenjerie de pat, veselã ºi alimente. Nu intrã în aceastã categorie produsele alcoolice, tutunul ºi produsele pe bazã de tutun, cafeaua, ceaiul ºi autovehiculele, cu excepþia ambulanþelor;
4. bunuri de orice tip - orice bunuri, cu excepþia produselor alcoolice, a tutunului sau a produselor din tutun ºi a mijloacelor de transport cu destinaþie comercialã. Sunt excluse autovehiculele de orice tip.
ARTICOLUL 2
Scutirile de drepturi vamale se acordã cu respectarea condiþiilor prevãzute de regulament, cu modificãrile ulterioare.
ARTICOLUL 3
(1) În vederea aprobãrii organizaþiilor de stat sau a altor organizaþii de binefacere ori filantropice care pot beneficia de scutire de drepturi de import în baza prevederilor art. 65 ºi 79 din regulament, cu modificãrile ulterioare, în cadrul direcþiilor generale ale finanþelor publice judeþene ºi ale administraþiilor finanþelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureºti se constituie câte o comisie formatã din:
- preºedinte - director executiv al direcþiei generale a finanþelor publice judeþene sau ºef al administraþiei finanþelor publice de sector;
- membru - director adjunct executiv cu atribuþii în colectarea ºi administrarea veniturilor statului sau ºef administraþie, adjunct al administraþiei finanþelor publice de sector;
- membru - ºef serviciu/birou juridic.
(2) Secretariatul comisiei este asigurat de un expert din cadrul serviciului, cu atribuþii în colectarea ºi administrarea veniturilor statului.
ARTICOLUL 4
(1) Organizaþia solicitantã va depune la direcþiile generale ale finanþelor publice judeþene sau la administraþiile finanþelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureºti o cerere, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, semnatã de reprezentantul sãu legal, în care se vor menþiona denumirea, sediul social, obiectul de activitate, codul fiscal ºi scopul concret pentru care se solicitã aprobarea, însoþitã de urmãtoarele documente:
a) actul de înfiinþare (copie);
b) statutul, dupã caz (copie);
c) codul fiscal (copie);
d) referat al administraþiei finanþelor publice în a cãrei razã teritorialã îºi are sediul social solicitantul, din care sã rezulte dacã acesta a respectat disciplina financiarã, respectiv cã a achitat obligaþiile fiscale ºi a depus în termen declaraþiile aferente. Excepþie fac ministerele ºi alte instituþii ale administraþiei publice centrale ºi locale.
(2) Comisia va analiza documentele depuse ºi va decide asupra aprobãrii. Aprobarea, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2, va fi semnatã de preºedintele comisiei ºi va fi comunicatã solicitantului în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii documentaþiei la direcþiile generale ale finanþelor publice judeþene sau la administraþiile finanþelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureºti.
(3) În caz de respingere a cererilor prezentate se vor preciza motivele care au stat la baza acestei decizii.
ARTICOLUL 5
Aprobarea se acordã doar organizaþiilor ale cãror proceduri contabile permit autoritãþilor competente sã le supravegheze operaþiunile ºi care oferã toate garanþiile necesare pentru derularea corespunzãtoare a operaþiunilor respective.
ARTICOLUL 6
Aprobarea se acordã numai pentru urmãtoarele domenii înscrise în actul de înfiinþare al organizaþiei: servicii sociale, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, sãnãtate, filantropie ºi voluntariat, elaborarea ºi implementarea strategiilor de guvernare ºi exclusiv pentru bunurile importate potrivit scopurilor prevãzute la art. 65 ºi 79 din regulament, cu modificãrile ulterioare.
ARTICOLUL 7
Aprobarea se prezintã în original la autoritatea vamalã, care va menþiona pe verso numãrul ºi data declaraþiei vamale de punere în liberã circulaþie ºi va reþine o copie. Scutirea de drepturi de import se acordã dupã verificarea îndeplinirii celorlalte condiþii prevãzute de lege.
ARTICOLUL 8
Organizaþiile care primesc aprobarea vor transmite la direcþia generalã a finanþelor publice judeþeanã, respectiv administraþia finanþelor publice a sectorului municipiului Bucureºti, care a dat aprobarea, un raport anual privind activitatea desfãºuratã în baza aprobãrii, respectiv structura ºi cantitatea bunurilor importate ºi destinaþia acestora.
ARTICOLUL 9
În situaþia constatãrii de cãtre organele teritoriale de control fiscal a nerespectãrii prevederilor regulamentului, cu modificãrile ulterioare, organizaþiilor li se anuleazã aprobarea de cãtre aceeaºi autoritate care a eliberat-o ºi care va înºtiinþa autoritatea vamalã, în vederea încasãrii drepturilor de import aferente operaþiunilor care au fost efectuate cu încãlcarea reglementãrilor legale în vigoare.
ARTICOLUL 10
Organele teritoriale de control fiscal vor efectua verificãri la entitãþile care au beneficiat de aprobare, cel puþin o datã pe an, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare.
ARTICOLUL 11
Anexele nr. 1 ºi 2 fac parte integrantã din prezenta procedurã.
ANEXA Nr. 1 la procedurã
Denumirea organizaþiei .................................................
Codul fiscal ...........................................................
Adresa .................................................................
Telefon ................................................................
Nr. de înregistrare ....................................................
CERERE
În conformitate cu prevederile art. 65 sau 79 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale (regulament), cu modificãrile ulterioare, ale Ordinului ministrului finanþelor publice nr. 492/2007 ºi în baza documentaþiei anexate, solicitãm aprobarea pentru desfãºurarea activitãþilor de import în condiþiile art. 65 sau 79 din regulament, cu modificãrile ulterioare.
Reprezentantul legal al organizaþiei,
.....................................................
(numele ºi prenumele)
.....................................................
(semnãtura ºi ºtampila)
Data ................................
ANEXA Nr. 2 la procedurã
MINISTERUL FINANÞELOR PUBLICE
Direcþia Generalã a Finanþelor Publice a Judeþului ........................
Administraþia Finanþelor Publice a Sectorului .............................
DECIZIA
Nr. ............ din ..................
În conformitate cu prevederile art. 65 sau 79 din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 918/83 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale (regulament), cu modificãrile ulterioare, ºi ale Ordinului ministrului finanþelor publice nr. 492/2007, pe baza documentaþiei depuse ºi înregistrate sub nr. .........................., se aprobã desfãºurarea activitãþii de import în condiþiile art. 65 sau 79 din regulament, cu modificãrile ulterioare, de cãtre organizaþia ........................................., cu sediul social în localitatea ............................., str. ................................ nr. ...., codul fiscal ..............................., telefon ..............., reprezentatã legal de cãtre .................................................... (numele ºi prenumele)
Director executiv,
...........................
Comentarii articol (0)