Consiliul Superior al Magistraturii
Regulament
din 29/03/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 251 din 16/04/2007
privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru definitivare in functie, promovare in grade sau trepte profesionale superioare in cadrul aceleiasi instante ori aceluiasi parchet, precum si in functii de executie a personalului auxiliar de specialitate la instante si parchete superioare
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Prezentul regulament reglementeaza organizarea si desfasurarea examenului pentru definitivare in functie, precum si concursului sau examenului de promovare a personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor, potrivit dispozitiilor art. 42-44 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2. - Definitivarea in functie a personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor, incadrat in functia de debutant dupa terminarea studiilor, se face pe baza de examen.
Art. 3. - (1) Promovarea in functii de executie a personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor in grade sau trepte profesionale superioare, in cadrul aceleiasi instante sau aceluiasi parchet, se face prin examen.
(2) Promovarea in functii de executie la instante sau parchete superioare se face numai prin concurs organizat la nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directiei Nationale Anticoruptie, curtilor de apel si parchetelor de pe langa curtile de apel.
CAPITOLUL II Conditii pentru inscrierea la examen sau la concursul pentru
definitivare in functie, promovare in grade sau trepte profesionale
superioare in cadrul aceleiasi instante ori aceluiasi parchet, precum
si in functii de executie la instantele si parchetele superioare
SECÞIUNEA 1
Conditii pentru inscrierea la examenul pentru definitivare in functie
Art. 4. - Poate participa la examenul pentru definitivare in functie personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor, incadrat pentru prima data dupa terminarea studiilor in functia de debutant, la sfarsitul perioadei de 6 luni de la data incadrarii.
Art. 5. - Data examenului pentru definitivare in functie se afiseaza cu 30 de zile inainte de implinirea termenului de 6 luni, prin afisare la sediul instantelor sau parchetelor care organizeaza examenul.
Art. 6. - (1) Tematica pentru examen va cuprinde subiecte din legislatia care reglementeaza statutul personalului auxiliar de specialitate, regulamentele de ordine interioara ale instantelor sau parchetelor de pe langa acestea, precum si notiuni generale de procedura penala si/sau de procedura civila.
(2) Tematica se stabileste anual de colegiul de conducere al instantei sau parchetului care organizeaza examenul.
Art. 7. - (1) In cazul examenului pentru definitivare in functie a grefierilor informaticieni, tematica pentru examen cuprinde subiecte prin care sa se asigure verificarea cunostintelor in domeniul informatic.
(2) Tematica se stabileste potrivit art. 6 alin. (2), la propunerea grefierului informatician-sef al compartimentului informatic al instantei sau parchetului care organizeaza examenul.
SECÞIUNEA a 2-a Conditii pentru inscrierea la examenul pentru promovarea in
grade sau trepte profesionale superioare in cadrul
aceleiasi instante ori aceluiasi parchet
Art. 8. - Poate participa la examenul pentru promovarea in grade sau trepte profesionale superioare in cadrul aceleiasi instante ori aceluiasi parchet personalul auxiliar de specialitate care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are vechimea minima prevazuta de lege pentru gradul sau treapta in care urmeaza sa fie promovat;
b) are calificativul "foarte bine" in ultimii 3 ani;
c) nu a fost sanctionat disciplinar dupa acordarea ultimului calificativ.
Art. 9. - Indeplinirea conditiilor prevazute de art. 8 se constata prin raport intocmit de presedintele instantei ori de conducatorul parchetului unde candidatul isi desfasoara activitatea.
Art. 10. - Dispozitiile art. 6 si 7 se aplica in mod corespunzator.
SECÞIUNEA a 3-a Conditii pentru inscrierea la concursul pentru promovarea in
functii de executie la instante sau parchete superioare
Art. 11. - Poate participa la concursul pentru promovarea in functii de executie la instante sau parchete superioare personalul auxiliar de specialitate care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are o vechime de cel putin 3 ani in functie la instanta sau parchetul la care este incadrat;
b) are calificativul "foarte bine" in ultimii 3 ani;
c) nu a fost sanctionat disciplinar dupa acordarea ultimului calificativ.
Art. 12. - Indeplinirea conditiilor prevazute la art. 11 se constata printr-un raport intocmit de compartimentul de specialitate al instantei sau parchetului unde candidatul isi desfasoara activitatea.
Art. 13. - Dispozitiile art. 6 si 7 se aplica in mod corespunzator.
CAPITOLUL III Organizarea si desfasurarea examenului pentru definitivare in functie,
promovare in grade sau trepte profesionale superioare in cadrul
aceleiasi instante sau aceluiasi parchet, precum si a concursului pentru
promovare in functii de executie la instante sau parchete superioare
SECÞIUNEA 1
Organizarea si desfasurarea examenului pentru definitivare in functie
Art. 14. - (1) Comisia de examen pentru definitivare in functie este alcatuita din presedinte si 2 membri numiti de colegiul de conducere al instantei sau parchetului unde candidatii isi desfasoara activitatea.
(2) Din comisia de examen face parte si un reprezentant al personalului auxiliar de specialitate.
(3) In cazul examenului pentru definitivarea in functie a grefierilor informaticieni, reprezentantul personalului auxiliar de specialitate este grefierul informatician-sef al compartimentului informatic al instantei sau parchetului, iar in cazul inexistentei ori vacantei postului de grefier informatician-sef, un grefier informatician cu experienta desemnat de colegiul de conducere al instantei sau parchetului.
Art. 15. - (1) In ziua desfasurarii examenului, comisia de examen elaboreaza subiectele si baremele de corectare pe baza tematicii aprobate.
(2) Locul desfasurarii examenului, timpul afectat elaborarii lucrarii, precum si modalitatea de securizare a lucrarilor sunt stabilite de comisia de examen.
(3) Frauda dovedita atrage eliminarea candidatului din examen. In acest caz, lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda" si se incheie un proces-verbal in acest sens, iar candidatul va fi declarat respins.
(4) La sfarsitul sustinerii probei se afiseaza baremul de corectare.
Art. 16. - Examenul de definitivare pentru personalul auxiliar de specialitate debutant consta intr-o proba scrisa cu caracter preponderent practic.
Art. 17. - Comisia de examen apreciaza lucrarile cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota. Sunt definitivati in functie candidatii care au obtinut cel putin nota 6.
Art. 18. - Candidatii pot depune contestatii in termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor la presedintele instantei sau la conducatorul parchetului unde acestia isi desfasoara activitatea.
Art. 19. - (1) Rezolvarea contestatiilor se face de o comisie desemnata de colegiul de conducere al instantei sau parchetului care a organizat examenul, in termen de 3 zile de la data limita de depunere a contestatiilor, avand aceeasi componenta numerica cu cea a comisiei de examen.
(2) Membrii comisiei de examen nu pot face parte din comisia pentru solutionarea contestatiilor.
(3) Hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor este definitiva.
Art. 20. - (1) In cazul nepromovarii examenului pentru definitivare in functie, perioada in care personalul auxiliar de specialitate are calitatea de debutant poate fi prelungita cu inca 6 luni.
(2) Nepromovarea pentru a doua oara a examenului pentru definitivare in functie atrage eliberarea din functie pentru incapacitate profesionala.
(3) In cazul neprezentarii la examenul pentru definitivare in functie din motive neimputabile, candidatul poate participa la urmatoarea sesiune organizata de catre instanta sau parchetul in care isi desfasoara activitatea.
#PAGEBREAK#
SECÞIUNEA a 2-a Organizarea si desfasurarea examenului de promovare in grade
sau trepte profesionale superioare in cadrul aceleiasi
instante sau aceluiasi parchet
Art. 21. - Data organizarii examenului de promovare in grade sau trepte profesionale superioare, precum si tematica stabilita potrivit art. 6 se comunica, de catre curtile de apel si parchetele de pe langa curtile de apel, instantelor si parchetelor din circumscriptia acestora, cu cel putin 30 de zile inainte, si se aduc la cunostinta prin afisare.
Art. 22 - (1) In termen de 15 zile de la comunicarea datei examenului, cei interesati pot depune cereri la presedintele instantei sau la conducatorul parchetului unde acestia isi desfasoara activitatea.
(2) Cererile impreuna cu raportul prevazut de art. 9 vor fi inaintate, dupa caz, la curtea de apel sau la parchetul de pe langa aceasta, cu cel putin 10 zile inaintea datei sustinerii examenului.
Art. 23 - Dispozitiile art. 21 si 22 privind stabilirea si anuntarea datei examenului si a termenului de depunere a cererilor se aplica in mod corespunzator si in cazul organizarii examenului de promovare in grade sau trepte profesionale superioare a personalului auxiliar de specialitate din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directiei Nationale Anticoruptie.
Art. 24. - (1) Examenul consta in sustinerea unei lucrari scrise si a unei probe practice.
(2) Tematica stabilita de colegiul de conducere al instantei sau parchetului va cuprinde legislatia care reglementeaza statutul personalului auxiliar de specialitate, regulamentele de ordine interioara ale instantelor sau parchetelor, precum si notiuni din procedura penala si/sau procedura civila, iar proba practica consta in verificarea cunostintelor de operare pe calculator.
(3) In cazul examenului de promovare a grefierilor informaticieni, tematica este propusa de grefierul informatician-sef al compartimentului informatic al instantei sau parchetului, cu avizul Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Justitiei, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie. In cazul inexistentei sau vacantei postului de grefier informatician-sef, precum si in cazul in care grefierul informatician-sef sustine examenul de promovare, tematica este propusa de un grefier informatician desemnat de colegiul de conducere al instantei sau parchetului si va fi avizata de Directia de exploatare a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Justitiei, respectiv de compartimentul informatic din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(4) Pentru promovarea in functie a grefierilor informaticieni din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directiei Nationale Anticoruptie tematica se stabileste de colegiul de conducere al instantei sau parchetului care organizeaza examenul, la propunerea reprezentantilor compartimentului informatic din cadrul acestora.
Art. 25. - (1) Comisia de examen este numita de colegiul de conducere al instantei sau parchetului care organizeaza examenul si este formata din 3 membri, dintre care unul este judecator sau, dupa caz, procuror, care indeplineste functia de presedinte al comisiei si doi sunt reprezentanti ai personalului auxiliar de specialitate.
(2) In cazul examenului pentru promovarea in functie a grefierilor informaticieni, reprezentantul personalului auxiliar de specialitate este grefierul informatician-sef al compartimentului informatic al instantei sau parchetului unde se organizeaza examenul, iar in cazul inexistentei sau vacantei postului de grefier informatician-sef, un grefier informatician cu experienta desemnat de colegiul de conducere al instantei sau parchetului, cu avizul Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Justitiei, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, dupa caz.
(3) Pentru promovarea in functie a grefierilor informaticieni din cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directiei Nationale Anticoruptie, desemnarea grefierului informatician, membru al comisiei de examen, se face fara avizul prevazut la alin. (2).
Art. 26. - (1) Cu cel putin 5 zile inainte de data examenului, comisia de examen verifica si avizeaza raportul prevazut la art. 12 si afiseaza lista candidatilor admisi sa sustina examenul.
(2) In cazul neavizarii raportului, candidatul nu poate participa la examen.
Art. 27. - (1) In ziua desfasurarii examenului, comisia de examen elaboreaza subiectele si baremele de corectare pentru proba scrisa, pe baza tematicii aprobate.
(2) Locul desfasurarii examenului, timpul afectat elaborarii lucrarii, precum si modalitatea de securizare a lucrarilor sunt stabilite de comisia de examen.
(3) Frauda dovedita atrage eliminarea candidatului din examen. In acest caz, lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda" si se incheie un proces-verbal in acest sens, iar candidatul va fi declarat respins.
(4) La sfarsitul sustinerii probei scrise se afiseaza baremul de corectare.
Art. 28. - (1) Comisia de examen va aprecia atat proba scrisa, cat si proba practica cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota. Media finala este media aritmetica a notelor obtinute la cele doua probe.
(2) Comisia de examen intocmeste tabelul de clasificare a candidatilor care se afiseaza la sediul instantei sau al parchetului care a organizat examenul.
Art. 29. - (1) In termen de 48 de ore de la afisarea rezultatului examenului se pot face contestatii, care vor fi solutionate de o comisie formata din 3 judecatori sau, dupa caz, procurori, desemnati de colegiul de conducere al instantei sau al parchetului care a organizat examenul, care nu fac parte din comisia de examen.
(2) Contestatiile se solutioneaza in termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a acestora.
(3) Hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor este definitiva.
SECÞIUNEA a 3-a Organizarea si desfasurarea concursului de promovare
la instante sau la parchete superioare
Art. 30. - Data organizarii concursului de promovare la Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directia Nationala Anticoruptie si la celelalte instante sau parchete superioare, precum si tematica concursului stabilita potrivit art. 24 alin. (2)-(4) se comunica de catre curtile de apel si parchetele de pe langa acestea instantelor si parchetelor din circumscriptia lor, cu cel putin 30 de zile inainte de data stabilita pentru concurs.
Art. 31. - Concursul pentru promovarea in functii de executie la instante si parchete superioare consta intr-o proba scrisa si una practica din tematica anuntata.
Art. 32. - (1) Comisia de concurs este numita de colegiul de conducere al instantei sau parchetului care organizeaza concursul si este formata din trei judecatori sau procurori, din care unul este membru al colegiului de conducere.
(2) In cazul concursului de promovare a grefierilor informaticieni, comisia de concurs este formata dintr-un membru al colegiului de conducere, grefierul informatician-sef al compartimentului informatic al instantei sau parchetului unde se organizeaza concursul, precum si un grefier informatician cu experienta din cadrul aceluiasi compartiment informatic, desemnat de colegiul de conducere al instantei sau parchetului, cu avizul Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Justitiei, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) In cazul inexistentei sau vacantei postului de grefier informatician-sef, colegiul de conducere al instantei sau parchetului va desemna 2 grefieri informaticieni cu experienta care vor face parte din comisia de concurs sau va decide ca in componenta acesteia sa fie inclusi specialisti in domeniul informatic din afara instantei sau parchetului. Desemnarea grefierilor informaticieni, respectiv a specialistilor membri ai comisiei de concurs, se va face cu avizul prevazut la alin. (2).
(4) Pentru promovarea in functie a grefierilor informaticieni in cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie sau Directiei Nationale Anticoruptie desemnarea grefierilor informaticieni sau a specialistilor, membri ai comisiei de concurs se face fara avizul prevazut la alin. (2).
Art. 33. - (1) Cu 10 zile inaintea datei concursului, comisia de concurs va verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor de participare la concurs si va afisa lista candidatilor admisi si a celor respinsi la sediul instantei sau parchetului care organizeaza concursul.
(2) Candidatii respinsi pot face contestatie in termen de 48 de ore de la data afisarii listei. Contestatia se solutioneaza de o comisie formata din 3 judecatori sau, dupa caz, procurori, numiti de catre colegiul de conducere, care nu vor fi aceiasi cu membrii comisiei de concurs, in termen de 3 zile.
(3) Modul de solutionare a contestatiei se comunica prin afisare la sediul instantei sau parchetului care organizeaza concursul, cel mai tarziu cu o zi inainte de data desfasurarii concursului.
Art. 34. - (1) Comisia de concurs va elabora subiectele si baremele de corectare in ziua desfasurarii concursului.
(2) Subiectele vor fi pastrate in plic sigilat pana la ora inceperii concursului.
(3) Locul si ora desfasurarii concursului vor fi stabilite de catre comisia de concurs.
(4) La ora stabilita pentru concurs, plicul cu subiecte va fi adus in sala si va fi desfacut de catre un candidat, dupa verificarea integritatii plicului.
(5) Candidatii care nu au fost prezenti la deschiderea plicului pierd dreptul de a participa la concurs.
(6) In caz de frauda, pe lucrare se va face mentiunea "frauda", se va incheia proces-verbal in acest sens, iar candidatul va fi declarat respins.
(7) La predarea lucrarilor, coltul cu numele candidatului va fi sigilat si stampilat in prezenta acestuia, iar candidatul va semna intr-un tabel, cu mentionarea numarului paginilor scrise.
(8) La sfarsitul sustinerii probei scrise se va afisa baremul de corectare.
(9) Proba practica se sustine in aceeasi zi cu proba scrisa, iar rezultatele vor fi afisate la sfarsitul examinarii tuturor candidatilor.
Art. 35 - (1) Comisia de concurs va aprecia atat proba scrisa, cat si proba practica cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota.
(2) Rezultatele obtinute la probele de concurs se afiseaza la sediile instantelor si parchetelor organizatoare, in termen de 3 zile de la sustinerea probelor.
Art. 36 - (1) In termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor, candidatii nemultumiti de nota obtinuta la proba scrisa pot face contestatie, care se depune la instanta sau parchetul care a organizat concursul.
(2) Notele obtinute la proba practica nu pot fi contestate.
Art. 37. - (1) Contestatiile se solutioneaza de comisia prevazuta la art. 33 alin. (2), in termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a acestora.
(2) Hotararea comisiei de solutionare a contestatiilor este definitiva.
#PAGEBREAK#
Art. 38. - (1) In termen de 5 zile de la data expirarii termenului de solutionare a contestatiilor, comisia de concurs stabileste media finala obtinuta de candidati, care este media aritmetica a notelor obtinute la cele doua probe si intocmeste tabelul de clasificare a candidatilor, pe care il afiseaza la sediul instantelor si parchetelor organizatoare.
(2) Sunt declarati admisi, in limita posturilor scoase la concurs, candidatii care au obtinut cel putin media 7, fara ca la vreuna dintre probe sa fi obtinut o nota mai mica de 5.
(3) La medii egale vor fi declarati admisi candidatii care au obtinut nota mai mare la proba scrisa.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 39. - Candidatii declarati admisi la examenul de promovare in grade sau trepte profesionale superioare in cadrul aceleiasi instante sau aceluiasi parchet ori la concursul de promovare la instante sau parchete superioare sunt numiti, in conditiile legii, prin decizie a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, a presedintelui curtii de apel sau, dupa caz, a procurorului general al parchetului de pe langa curtea de apel.
Art. 40. - Lucrarile scrise si rezultatele concursului se anexeaza la dosarele personale ale candidatilor declarati admisi.
Comentarii articol (0)