Consiliul Superior al Magistraturii
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Promovarea in functii de conducere de prim-grefier, grefier sef, grefier sef sectie sau de grefier informatician-sef se face prin concurs de verificare a pregatirii profesionale si a aptitudinilor manageriale ale candidatilor.
Art. 2. - Concursul de promovare in functiile prevazute la art. (1) se organizeaza anual sau ori de cate ori este nevoie la nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Directiei Nationale Anticoruptie, curtilor de apel si parchetelor de pe langa curtile de apel, potrivit dispozitiilor art. 45-47 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, cu modificarile si completarile ulterioare si ale prezentului regulament.
Art. 3. - Concursul consta in sustinerea urmatoarelor probe:
a) prezentarea unui proiect referitor la exercitarea atributiilor manageriale specifice functiei pentru care candideaza;
b) testare scrisa privind verificarea pregatirii profesionale.
Art. 4. - Data concursului pentru promovarea in functii de conducere a grefierilor se anunta cu 30 de zile inainte, prin afisare la sediul instantelor sau parchetelor care organizeaza concursul si publicarea anuntului pe pagina de internet a acestora.
Art. 5. - Tematica pentru concurs se stabileste anual, de colegiul de conducere al instantei sau parchetului care organizeaza concursul si cuprinde subiecte din legislatia care reglementeaza statutul personalului auxiliar de specialitate, regulamentele de ordine interioara ale instantelor si parchetelor de pe langa acestea, precum si notiuni generale de procedura penala si/sau de procedura civila.
Art. 6. - (1) In cazul concursului pentru promovare in functia de grefier informatician-sef, tematica pentru concurs va cuprinde subiecte prin care sa se asigure verificarea cunostintelor in domeniul informatic.
(2) Tematica pentru concursul organizat de curtile de apel si parchetele de pe langa acestea va fi stabilita cu sprijinul Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Justitiei, respectiv al compartimentului informatic din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) Pentru numirea in functia de informatician-sef in cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directiei Nationale Anticoruptie tematica va fi stabilita cu sprijinul unor specialisti in domeniul informatic, desemnati de presedintele instantei sau conducatorul parchetului.
CAPITOLUL II
Conditii pentru inscrierea la concurs
Art. 7. - Poate participa la concursul pentru promovarea in functii de conducere a grefierilor si grefierilor informaticieni persoana care indeplineste urmatoarele conditii:
a) are o vechime de cel putin 3 ani in functia de grefier, respectiv de grefier informatician; in cazul grefierilor cu studii superioare juridice este necesara o vechime de minimum 6 luni in functia de grefier;
b) are o activitate profesionala deosebita, evaluata cu calificativul "foarte bine" in ultimii 3 ani, respectiv 6 luni;
c) nu a fost sanctionata disciplinar dupa acordarea ultimului calificativ.
Art. 8. - Indeplinirea conditiilor prevazute la art. 7 se constata prin raport intocmit de presedintele instantei ori de conducatorul parchetului unde candidatul isi desfasoara activitatea.
Art. 9. - (1) Candidaturile se depun la instantele sau, dupa caz, la parchetele care organizeaza concursul cu cel putin 15 zile inainte de data concursului, insotite de raportul prevazut la art. 8, precum si orice alte acte pe care candidatul le considera ca fiind relevante.
(2) Proiectul referitor la exercitarea atributiilor manageriale specifice functiei pentru care candideaza se depune la instanta sau parchetul care organizeaza concursul, cu cel putin 7 zile inainte de data desfasurarii concursului, atat pe suport hartie, cat si in format electronic.
CAPITOLUL III
Organizarea si desfasurarea concursului
Art. 10. - (1) Colegiul de conducere al instantei sau parchetului care organizeaza concursul numeste comisia de organizare, alcatuita din presedinte si 2 membri, judecatori sau, dupa caz, procurori. In masura in care este posibil in comisiile de organizare vor fi numiti si formatori ai Scolii Nationale de Grefieri.
(2) In cazul concursului pentru numirea in functie a grefierului informatician-sef organizat de curtile de apel si parchetele de pe langa acestea, unul din cei doi membri ai comisiei va fi un specialist in informatica din cadrul Directiei de exploatare a tehnologiei informatiei din Ministerul Justitiei, respectiv al compartimentului informatic din Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, desemnat prin ordin al ministrului justitiei sau, dupa caz, al procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie.
(3) Pentru numirea in functia de grefier informatician-sef in cadrul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Directiei Nationale Anticoruptie, unul din cei doi membri ai comisiei va fi un specialist in domeniul informatic, propus de presedintele instantei sau conducatorul parchetului.
#PAGEBREAK#
Art. 11. - Comisia de organizare are, in principal, urmatoarele atributii:
1. centralizeaza cererile de inscriere la concurs, intocmeste listele de inscriere, verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor legale de participare la concurs, intocmeste si afiseaza lista candidatilor care indeplinesc si a celor care nu indeplinesc conditiile legale de participare la concurs;
2. controleaza si indruma actiunile privind organizarea si desfasurarea concursului;
3. primeste de la comisia de examinare lucrarile scrise, borderourile individuale de notare, borderoul centralizator si procesele-verbale cuprinzand notele acordate de aceasta comisie atat la proba scrisa cat si la sustinerea proiectului;
4. calculeaza mediile generale si intocmeste listele finale;
5. ia masuri pentru afisarea la sediile instantelor si parchetelor organizatoare, precum si pentru publicarea pe paginile de internet ale acestora a listelor cu rezultatele concursului.
Art. 12. - (1) Intrarea candidatilor in salile de concurs, pentru proba scrisa, se face pe baza listelor intocmite pentru fiecare sala si a actului de identitate.
(2) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(3) Inainte de comunicarea subiectelor, candidatii inscriu numele si prenumele pe coltul foii ce urmeaza sa fie lipit la predarea lucrarii, dupa care se aplica stampila instantei sau a parchetului care organizeaza concursul.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este desfacut de un candidat care semneaza si procesul-verbal incheiat in ziua sustinerii probei scrise.
(5) Pe toata durata desfasurarii probei scrise, in salile de concurs au acces numai membrii comisiei de organizare si persoanele care supravegheaza desfasurarea concursului.
(6) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii primesc coli de hartie avand stampila instantei sau a parchetului. Redactarea lucrarilor se va face numai cu cerneala sau cu pasta de culoare albastra.
(7) La expirarea timpului prevazut pentru sustinerea probei scrise, candidatii predau lucrarea, sub semnatura, comisiei de organizare a concursului.
(8) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea temporara a salii de concurs se face numai cu insotitor.
(9) Orice frauda dovedita se sanctioneaza cu eliminarea din concurs. In aceste cazuri se intocmeste un proces-verbal cu privire la constatarile facute si la masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda". Procesul-verbal se comunica presedintelui comisiei de organizare a concursului.
Art. 13. - (1) Corectarea lucrarilor scrise se efectueaza de o comisie de examinare constituita potrivit dispozitiilor art. 10, care se aplica in mod corespunzator.
(2) Membrii comisiei de organizare a concursului nu pot fi membri ai comisiei de examinare.
Art. 14. - (1) Proba scrisa se noteaza cu note de la 1 la 10. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota.
(2) Pe timpul corectarii, coltul lucrarii nu se desigileaza. Notele acordate se inscriu in borderou sub semnatura celor care le-au acordat si apoi pe lucrare. Nota finala a probei scrise o reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la fiecare subiect.
(3) Lucrarile corectate se predau comisiei de organizare a concursului in vederea alcatuirii listei de clasificare a candidatilor la proba scrisa.
Art. 15. - (1) Rezultatele probei scrise se afiseaza la sediul instantei sau al parchetului care a organizat concursul, si se publica pe paginile de internet ale acestora.
(2) In termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor, candidatii nemultumiti pot formula contestatie cu privire la nota obtinuta la proba scrisa.
(3) Contestatiile se depun la sediul instantei sau al parchetului care a organizat concursul si se solutioneaza de o comisie de contestatii desemnata de colegiul de conducere al instantei sau parchetului care a organizat concursul. Dispozitiile art. 10 si 13 privind componenta, numarul membrilor comisiei si incompatibilitatea acestora se aplica in mod corespunzator. Nota obtinuta la contestatie nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(4) Rezultatele contestatiilor se afiseaza la sediul instantei sau al parchetului care a organizat concursul si se publica pe paginile de internet ale acestora.
Art. 16 - (1) Candidatii sustin oral, in fata comisiei de examinare, proiectul referitor la exercitarea atributiilor manageriale specifice functiei pentru care candideaza.
(2) In aprecierea sustinerii proiectului vor fi avute in vedere, in principal, urmatoarele criterii:
a) capacitatea de organizare, capacitatea rapida de decizie, autoperfectionarea, capacitatea de analiza, sinteza, previziune, strategie si planificare pe termen scurt, mediu si lung, initiativa si capacitatea de adaptare rapida;
b) indeplinirea atributiilor prevazute de lege si regulamente, cunoasterea acestora si capacitatea de a le pune in practica;
c) comportamentul si comunicarea cu judecatorii, procurorii, personalul auxiliar, justitiabilii, persoanele implicate in actul de justitie, alte institutii, mass-media, asigurarea accesului la informatiile de interes public din cadrul instantei si transparenta actului de conducere;
d) folosirea adecvata a resurselor umane si materiale, evaluarea necesitatilor, gestionarea situatiilor de criza, raportul resurse investite - rezultate obtinute, gestionarea informatiilor, organizarea pregatirii si perfectionarii profesionale si repartizarea sarcinilor personalului auxiliar de specialitate din subordine.
(3) Nota finala la sustinerea proiectului reprezinta media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare.
(4) Rezultatele sustinerii proiectului se publica pe paginile de internet ale instantelor sau ale parchetelor care au organizat concursul, si se afiseaza la sediile acestora.
(5) Rezultatele sustinerii proiectului sunt definitive si nu pot fi contestate.
Art. 17. - (1) In termen de 48 de ore de la afisarea rezultatelor la sustinerea proiectului, comisia de organizare a concursului stabileste media finala obtinuta de candidati, care este media aritmetica a notelor obtinute la cele doua probe si intocmeste tabelul de clasificare a candidatilor, pe care il afiseaza la sediul instantelor si parchetelor organizatoare si il transmite spre publicare pe paginile de internet ale acestora.
(2) Sunt declarati admisi, in limita posturilor scoase la concurs, candidatii care au obtinut cel putin media 7, fara ca la vreuna dintre probe sa fi obtinut o nota mai mica de 5.
(3) La medii egale vor fi declarati admisi candidatii care au obtinut nota mai mare la proba scrisa.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 18. - Candidatii declarati admisi la concursul de promovare sunt numiti in functiile de conducere pentru care au candidat, in conditiile legii, prin decizie a presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, a procurorului sef al Directiei Nationale Anticoruptie, a presedintelui curtii de apel sau, dupa caz, a procurorului general al parchetului de pe langa curtea de apel.
Art. 19. - Lucrarile scrise si rezultatele concursului se anexeaza la dosarele personale ale candidatilor declarati admisi.
Comentarii articol (0)