Ministerul Justitiei
din 23/04/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 296 din 04/05/2007
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - Poate ocupa o functie vacanta, de conducere sau de executie, de functionar public cu statut special definitiv in aparatul propriu al Ministerului Justitiei persoana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) are cetatenia romana si domiciliul stabil in Romania;
b) cunoaste limba romana;
c) indeplineste conditiile de studii si are o vechime de minimum 3 ani in specialitatea corespunzatoare studiilor absolvite sau de minimum 3 ani in institutii de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, corespunzatoare functiei pentru care candideaza;
d) are capacitate deplina de exercitiu;
e) este apta din punct de vedere medical si psihologic pentru indeplinirea functiei;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea de infractiuni;
g) indeplineste cerintele specifice postului;
h) nu a fost eliberata din motive imputabile dintr-o functie publica in ultimii 7 ani;
i) are un comportament corespunzator cerintelor de conduita admise si practicate in societate;
j) nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate ca politie politica.
Art. 2. - (1) Pentru inscrierea la concurs, candidatul va prezenta:
a) copie a actului de identitate;
b) copie a certificatului de casatorie, in cazul in care numele de pe actul de studii este diferit de cel de pe actul de identitate;
c) copie a actului doveditor al studiilor urmate;
d) curriculum vitae (conform formatului afisat pe pagina web a Ministerului Justitiei);
e) copie a carnetului de munca, daca este cazul;
f) adeverinta medicala care sa ateste ca este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea functiei;
g) declaratie pe propria raspundere privind lipsa antecedentelor penale;
h) declaratie pe propria raspundere care sa ateste ca nu a fost agent sau colaborator al organelor de securitate ca politie politica;
i) declaratie pe propria raspundere care sa ateste ca nu a fost eliberat din motive imputabile dintr-o functie publica in ultimii 7 ani, daca este cazul;
j) declaratie pe propria raspundere privind conformitatea cu originalul a actelor prevazute la lit. a), b), c) si e);
k) dovada achitarii taxei de inscriere la concurs.
(2) In momentul angajarii, candidatii declarati admisi isi completeaza dosarul cu certificatul de cazier judiciar si prezinta originalul documentelor depuse in copie la dosarul de inscriere pentru verificarea conformitatii acestor copii cu originalul.
(3) Cuantumul taxei de concurs se stabileste de catre ministrul justitiei, prin ordin, astfel incat sa acopere costurile necesare organizarii si desfasurarii concursului.
CAPITOLUL II
Organizarea si desfasurarea concursului
Art. 3. - (1) Concursul consta intr-o proba scrisa de verificare a cunostintelor si un interviu. Inainte de proba scrisa candidatii vor sustine:
a) pentru functiile de executie, un test psihologic cu caracter eliminatoriu;
b) pentru functiile de conducere, un test psihologic si un test pentru verificarea aptitudinilor manageriale, ambele cu caracter eliminatoriu.
(2) Data si locul sustinerii concursului, tematica si bibliografia, numarul posturilor vacante, conditiile si cerintele specifice pentru ocuparea fiecarui post, prezentarea generala a postului, regulamentul si probele de concurs, datele de contact, actele necesare pentru depunerea dosarului de inscriere, termenul limita pentru depunerea actelor de inscriere la concurs si cuantumul taxei de concurs se aduc la cunostinta celor interesati prin afisare la sediul Ministerului Justitiei, la sediul Administratiei Nationale a Penitenciarelor si pe pagina web a Ministerului Justitiei, cu cel putin 30 de zile inainte de data fixata pentru desfasurarea testului psihologic.
(3) In situatia in care se modifica data sau locul desfasurarii testului psihologic, se va publica un nou anunt cu cel putin 7 zile lucratoare inainte de data acestuia.
Art. 4. - (1) In functie de specificul posturilor scoase la concurs, ministrul justitiei stabileste, prin ordin, comisia sau comisiile de concurs si comisia de solutionare a contestatiilor.
(2) Prin nota de aprobare a organizarii concursului se desemneaza si persoanele din cadrul Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii care sunt responsabile pentru organizarea si desfasurarea concursului.
(3) Fiecare comisie are in componenta sa un presedinte, membri si un secretar. Din comisia sau comisiile de concurs, precum si din comisia de solutionare a contestatiilor face parte cel putin un functionar public cu statut special. Secretariatul fiecarei comisii este asigurat de o persoana din cadrul Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(4) Comisia sau comisiile de concurs si comisia de solutionare a contestatiilor se constituie cu minimum 7 zile lucratoare inainte de desfasurarea testarii psihologice. Presedintii acestor comisii stabilesc responsabilitatile si termenele de realizare a acestora pentru fiecare membru in procesul de recrutare si selectie.
(5) Din comisia ori comisiile de concurs sau din comisia de solutionare a contestatiilor nu pot face parte acele persoane care sunt soti, rude sau afini pana la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidatii inscrisi la concurs. Situatia de incompatibilitate poate fi sesizata de persoana in cauza, de oricare dintre candidati, de orice angajat al Ministerului Justitiei sau de catre oricare alta persoana interesata.
(6) O persoana nu poate fi membru decat al uneia dintre comisiile mentionate la alin. (1), in cadrul aceluiasi concurs. Aceasta dispozitie nu se aplica si pentru secretarii acestor comisii.
(7) Fiecare membru al comisiei de concurs sau al comisiei de solutionare a contestatiilor semneaza dupa numirea ca membru o declaratie pe propria raspundere in care precizeaza ca:
a) nu se afla in vreuna dintre situatiile de incompatibilitate prevazute la alin. (5);
b) va respecta secretul si confidentialitatea lucrarilor comisiei si a variantelor de subiecte ce vor fi elaborate.
(8) Membrii comisiei sau comisiilor de concurs si ai comisiei de solutionare a contestatiilor vor fi retribuiti pentru munca depusa, in conditiile Hotararii Guvernului nr. 257/2005 privind infiintarea pe langa Ministerul Justitiei a unei activitati finantate integral din venituri proprii.
Art. 5. - (1) Comisia sau comisiile de concurs au urmatoarele atributii principale:
a) verifica cererile de inscriere si actele depuse la dosarul candidatului, conform art. 2 alin. (1), si resping cererile de inscriere ale candidatilor care nu indeplinesc toate conditiile pentru a putea participa la concurs;
b) stabilesc subiectele pentru testul de verificare a aptitudinilor manageriale, proba scrisa, si corecteaza lucrarile;
c) stabilesc planul interviului si realizeaza interviul;
d) stabilesc baremele de notare aferente testului de verificare a aptitudinilor manageriale, probei scrise si probei interviului;
e) noteaza pentru fiecare candidat fiecare proba a concursului;
f) recorecteaza si stabilesc nota finala acordata la fiecare proba a concursului, daca exista o diferenta in notare mai mare de doua puncte intre corectori;
g) transmit in scris Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii, prin secretariatul comisiei, rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidatilor.
(2) Comisia de solutionare a contestatiilor are urmatoarele atributii principale:
a) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la rezultatul verificarii dosarelor acestora, precum si contestatiile cu privire la rezultatul testului de verificare a aptitudinilor manageriale, dupa caz;
b) solutioneaza contestatiile depuse de candidati cu privire la notarea fiecarei probe a concursului;
c) transmite, prin secretariatul comisiei, Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii rezultatele contestatiilor pentru a fi comunicate candidatilor.
(3) Persoanele responsabile pentru organizarea concursului au, in principal, urmatoarele atributii:
a) indeplinesc atributiile specifice in legatura cu organizarea si desfasurarea concursului;
b) asigura afisarea rezultatelor verificarii dosarelor candidatilor;
c) asigura afisarea rezultatelor probelor de concurs si a rezultatelor finale ale concursului;
d) indeplinesc orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a concursului.
(4) Secretariatul fiecareia dintre comisiile mentionate la alin. (1) are urmatoarele atributii principale:
a) intocmeste, redacteaza si semneaza alaturi de comisie intreaga documentatie privind activitatea specifica a acesteia, inclusiv procesele-verbale ale fiecarei sesiuni de lucru a comisiei;
b) asigura transmiterea rezultatelor concursului Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii, pentru a fi comunicate candidatilor;
c) indeplineste orice sarcini specifice necesare pentru buna desfasurare a concursului.
#PAGEBREAK#
Art. 6. - (1) Cererea de inscriere si actele prevazute la art. 2 alin. (1) se depun, cu cel putin 7 zile lucratoare inainte de data fixata pentru sustinerea testului psihologic, la secretariatul Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din cadrul Ministerului Justitiei. Cererea de inscriere va fi adresata directorului Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Formularul-tip pentru cererea de inscriere si modelul de curriculum vitae se publica pe pagina web a Ministerului Justitiei, iar un exemplar al formularului-tip pentru cererea de inscriere la concurs este pus la dispozitia candidatilor in momentul inscrierii.
(3) In cuprinsul cererii de inscriere la concurs candidatul specifica:
a) postul pentru care doreste sa sustina concursul;
b) lista actelor depuse la dosarul de concurs.
(4) Comisia de concurs are obligatia de a verifica dosarele candidatilor cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de data desfasurarii testului psihologic. Cererile de inscriere la concurs sunt respinse daca nu sunt insotite de actele prevazute la art. 2 alin. (1) sau daca din actele depuse nu rezulta indeplinirea conditiilor pentru ocuparea postului.
(5) Rezultatul verificarii dosarelor de inscriere se afiseaza la sediul Ministerului Justitiei si se publica pe pagina web a Ministerului Justitiei cu mentiunea "admis" sau "respins", cu cel putin 4 zile lucratoare inainte de desfasurarea testului psihologic.
(6) In termen de o zi lucratoare de la data afisarii rezultatelor, candidatii respinsi in urma verificarii pot formula contestatie.
(7) Contestatiile vor fi solutionate la expirarea termenului prevazut la alin. (6) de catre comisia de solutionare a contestatiilor, iar rezultatele contestatiilor vor fi afisate cu minimum doua zile lucratoare inainte de desfasurarea testului psihologic.
Art. 7. - (1) Candidatii pentru functiile de executie declarati admisi in urma verificarii dosarelor de inscriere conform art. 6 alin. (4), (5), (6) si (7) sustin testul psihologic.
(2) Rezultatele testarii psihologice se afiseaza, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data sustinerii acesteia, pe pagina web a Ministerului Justitiei, cu mentiunea "admis" sau "respins".
(3) Candidatii declarati admisi in urma testului psihologic vor sustine proba scrisa de verificare a cunostintelor in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor conform alin. (2).
Art. 8. - (1) Candidatii pentru functiile de conducere declarati admisi in urma verificarii dosarelor de inscriere conform art. 6 alin. (4), (5), (6) si (7) sustin testul psihologic. Prevederile art. 7 alin. (2) se aplica in mod corespunzator.
(2) Candidatii declarati admisi in urma testului psihologic sustin, in termen de maximum doua zile lucratoare, un test pentru verificarea aptitudinilor manageriale.
(3) Testul pentru verificarea aptitudinilor manageriale consta in examinarea unor cunostinte teoretice prin intermediul unor teste-grila sau intrebari deschise. Tematica si bibliografia pentru acest test sunt incluse in anuntul de concurs si se afiseaza pe pagina web a Ministerului Justitiei.
(4) Rezultatele testului se afiseaza, in termen de maximum 2 zile lucratoare de la sustinerea acestuia, pe pagina web a Ministerului Justitiei, cu mentiunea "admis" sau "respins". Candidatii sunt declarati admisi daca intrunesc minimum 70% din punctajul maxim aferent acestui test.
(5) Candidatii pentru functiile de conducere declarati respinsi in urma testului pot depune contestatie in termen de maximum o zi lucratoare de la expirarea termenului prevazut la alin. (4). Contestatiile au ca obiect doar rezultatul testului pentru verificarea aptitudinilor manageriale.
(6) Contestatiile se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor in termen de maximum 2 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut la alin. (5).
(7) Candidatii declarati admisi in urma testului psihologic sau, dupa caz, a testului de verificare a aptitudinilor manageriale vor sustine proba scrisa de verificare a cunostintelor in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor conform alin. (6).
Art. 9. - (1) Tematica si bibliografia pentru testul de verificare a aptitudinilor manageriale, pentru proba scrisa si pentru interviu se propun de catre conducatorii compartimentelor in care exista posturi vacante scoase la concurs, in acord cu specificatiile generale ale posturilor vacante, si se prezinta spre aprobare ministrului justitiei de catre Directia pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii.
(2) Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise este de maximum 3 ore, incepand din momentul comunicarii subiectelor.
Art. 10. - (1) Comisia de concurs stabileste modalitatea de testare in cadrul probei scrise, respectiv tip grila sau sinteza.
(2) Comisia de concurs are obligatia de a elabora minimum 3 variante de subiecte de concurs. Daca proba scrisa este sub forma de test-grila, comisia de concurs trebuie sa elaboreze un numar de 3 ori mai mare decat numarul de intrebari stabilit pentru fiecare test-grila.
(3) Subiectele pentru proba scrisa se stabilesc pe baza tematicii si bibliografiei prevazute in anuntul de concurs, in concordanta cu nivelul si specificul functiei sau functiilor pentru care se organizeaza concursul, astfel incat sa reflecte capacitatea de analiza si sinteza a candidatilor si cunostintele de specialitate ale acestora.
(4) Fiecare dintre variantele cu subiectele de concurs este introdusa intr-un plic sigilat semnat de toti membrii comisiei de concurs cu cel putin doua ore inainte de desfasurarea probei scrise. Membrii comisiei de concurs semneaza fiecare set de subiecte.
#PAGEBREAK#
Art. 11. - (1) Intrarea candidatilor in salile de concurs se face pe baza listelor intocmite pentru fiecare sala si a buletinului/cartii de identitate, cu o jumatate de ora inainte de inceperea probei scrise. Lista cu repartitia pe sali a candidatilor se afiseaza, cu o zi inainte de prima proba de concurs, pe pagina web a Ministerului Justitiei. Dupa verificarea identitatii, fiecare candidat va pastra pe banca buletinul/cartea de identitate, pana la predarea lucrarii scrise. Pe lista se mentioneaza prezenta fiecarui candidat.
(2) Candidatii care nu se afla in sala in momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa. Este interzisa intrarea in sala a candidatilor cu mijloace de comunicare la distanta, computere personale, PDA-uri etc.
(3) Inainte de a se dicta subiectele, candidatii isi scriu numele si prenumele pe coltul foii ce urmeaza a fi lipit, dupa care se aplica stampila Ministerului Justitiei, respectiv cea a Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii. Stampila pe lucrarile scrise si semnatura pe stampila se aplica de catre presedintele comisiei de concurs.
(4) Plicul cu subiectele de concurs este ales si desfacut de catre un candidat dintre cele 3 plicuri cu variantele de subiecte. Acesta semneaza procesul-verbal incheiat in ziua sustinerii probei scrise.
(5) Pe toata durata desfasurarii probei scrise, in salile de concurs au acces numai membrii comisiei de concurs si persoanele care supravegheaza candidatii.
(6) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii vor primi coli de hartie avand stampila Ministerului Justitiei. Se va putea folosi numai cerneala sau pix de culoare albastra. La cerere, se pot pune la dispozitie in mod suplimentar coli de hartie, iar daca este necesar, cerneala sau pixuri.
(7) La expirarea timpului prevazut la art. 9 alin. (2), delegatul care a supravegheat desfasurarea probei strange toate lucrarile in ordinea predarii lor de catre candidati, sub semnatura, dupa care le preda numerotate comisiei de concurs, care le inscrie intr-un borderou.
(8) Daca examinarea se face in mai multe sali, se intocmeste cate un borderou pentru lucrarile din fiecare sala.
(9) Lucrarea se considera predata de candidat dupa verificarea starii acesteia de catre delegatul care a supravegheat desfasurarea probei si dupa semnarea borderoului de catre candidat.
(10) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea temporara a salii de concurs se va putea face numai cu insotitor.
(11) Orice frauda sau incercare de frauda dovedita se sanctioneaza prin eliminarea din concurs. In aceste cazuri, delegatii care supravegheaza lucrarile il sesizeaza de indata pe presedintele comisiei de concurs, care intocmeste un proces-verbal despre constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu mentiunea "frauda".
Art. 12. - (1) Pentru a fi declarati admisi in urma probei scrise candidatii trebuie sa obtina cel putin nota 7.
(2) Daca in proba scrisa au fost incluse discipline de concurs distincte, candidatii vor fi declarati admisi daca au obtinut minimum 5 la fiecare disciplina de concurs si minimum nota 7 pentru intreaga proba.
(3) Lucrarile scrise se corecteaza sigilate. Acele lucrari care prezinta insemnari in scopul identificarii candidatilor se anuleaza si nu vor mai fi notate. Mentiunea "anulat" se face atat pe lucrare, cat si pe borderoul de notare. Dupa corectare de catre toti membrii comisiei, lucrarile se desigileaza, iar notele se trec in borderoul de notare.
Art. 13. - (1) Rezultatele la proba scrisa se afiseaza in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data sustinerii probei.
(2) Candidatii nemultumiti de notele acordate la proba scrisa pot depune contestatie la secretariatul Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justitiei, in termen de doua zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor. Contestatiile au ca obiect doar nota obtinuta in urma probei scrise.
(3) In vederea solutionarii contestatiilor, colturile lucrarilor se lipesc din nou.
(4) Contestatiile se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor in termen de maximum 5 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut la alin. (2).
(5) Nota obtinuta in urma contestatiei nu poate fi mai mica decat nota contestata.
(6) Contestatia este admisa, iar comisia de solutionare a contestatiilor modifica nota finala acordata de comisia de concurs, in situatia in care:
a) constata ca nota nu a fost acordata potrivit baremului si raspunsurilor din lucrarea scrisa;
b) acorda o nota mai mare decat cea acordata de comisia de concurs.
(7) Contestatia va fi respinsa in urmatoarele situatii:
a) daca in urma analizarii contestatiei se constata ca nota a fost acordata potrivit baremului si raspunsurilor din lucrarea scrisa;
b) daca nota acordata de comisia de solutionare a contestatiilor este mai mica sau egala cu nota acordata de comisia de concurs.
Art. 14. - (1) Proba interviului poate fi sustinuta doar de catre acei candidati declarati admisi la proba scrisa.
(2) Interviul se sustine in termen de maximum doua zile lucratoare de la afisarea rezultatelor contestatiilor pentru proba scrisa sau de la expirarea termenului prevazut la art. 13 alin. (2), in cazul in care nu au fost depuse contestatii.
(3) Planul de interviu trebuie sa contina elemente care sa evidentieze in persoana candidatului:
a) abilitatile de comunicare;
b) factorii care motiveaza sau demotiveaza candidatul;
c) gandirea sintetica;
d) rezistenta la stres;
e) comportamentul in situatiile de criza;
f) cunostintele impuse de post;
g) abilitatile impuse de post;
h) alte elemente considerate relevante.
(4) Pentru functiile de conducere planul de interviu include si elemente referitoare la:
a) abilitatile de comunicare si capacitatea de a lucra in echipa;
b) capacitatea de a lua decizii si de a evalua impactul acestora;
c) exercitarea controlului decizional;
d) capacitatea manageriala;
e) capacitatea profesionala.
(5) Intrebarile si raspunsurile la interviu se inregistreaza audio. In acest sens, in cuprinsul cererii de inscriere la concurs candidatii isi vor exprima acordul in vederea inregistrarii interviului, urmand ca aceasta inregistrare sa fie pusa la dispozitia comisiei de solutionare a contestatiilor, daca este cazul.
(6) Planul interviului se afiseaza pe usa salii de concurs si pe pagina web a Ministerului Justitiei dupa incheierea interviului.
(7) Candidatii sunt considerati admisi la proba interviului daca obtin minimum nota 7.
(8) Notele obtinute in urma probei interviului pot fi contestate in termen de 24 de ore de la afisare. Contestatia se depune la secretariatul Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justitiei.
(9) Contestatiile se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor in termen de maximum 5 zile lucratoare de la expirarea termenului prevazut la alin. (8).
Art. 15. - Media generala (nota) de promovare a concursului este de cel putin 7.
CAPITOLUL III
Notarea probelor
Art. 16. - (1) Fiecare proba de concurs se noteaza cu note de la 0 la 10. Nu se acorda punct din oficiu.
(2) Corectarea lucrarilor scrise de verificare a cunostintelor teoretice si aprecierea notei pentru interviu se fac pe baza unui punctaj/barem stabilit de toti membrii comisiei de concurs.
(3) Baremul de corectare corespunzator probei scrise, precum si modul de notare a etapelor interviului se afiseaza pe usa fiecarei sali de concurs si pe pagina web a Ministerului Justitiei dupa incheierea fiecarei probe de concurs.
(4) Notele acordate la fiecare proba de concurs se trec in litere si in cifre in borderoul de notare, care este semnat pe fiecare fila de membrii comisiei de concurs.
(5) Nota finala a fiecarei probe de concurs este media aritmetica a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(6) Nota finala a concursului este media aritmetica a probelor de concurs.
Art. 17. - (1) Admiterea candidatilor reusiti la concurs se face in ordinea descrescatoare a notelor finale ale concursului obtinute, in functie de posturile vacante pentru care s-a inscris fiecare candidat.
(2) La note finale de concurs egale, comisia stabileste candidatul admis in raport cu nota obtinuta la proba scrisa.
CAPITOLUL IV
Dispozitii finale
Art. 18. - Comisiile de concurs, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data finalizarii concursului, predau intregul material de concurs Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii din Ministerul Justitiei.
Art. 19. - (1) Candidatul admis trebuie sa se prezinte la post in maximum 15 zile de la data afisarii rezultatelor finale. In cazul in care candidatul admis nu poate respecta termenul mentionat, acesta inainteaza o cerere motivata, in scris, directorului Directiei pentru resurse umane si relatii cu Consiliul Superior al Magistraturii, in care prezinta motivele intarzierii si termenul la care se poate prezenta la post.
(2) In cazul neprezentarii la post la termenul stabilit sau al nemotivarii prezentarii la post, postul este declarat vacant, urmand sa i se comunice urmatoarei persoane, declarata reusita la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
Art. 20. - (1) Numirea candidatilor declarati admisi in urma concursului se face prin ordin al ministrului justitiei.
(2) Dupa numire, candidatii declarati admisi depun juramantul de credinta in fata ministrului justitiei sau a unui secretar de stat, in prezenta a 2 martori, dintre care unul este conducatorul compartimentului in care a fost numit functionarul public cu statut special, iar celalalt, un alt functionar public definitiv.
(3) Juramantul de credinta are urmatorul continut: "Jur sa respect Constitutia, drepturile si libertatile fundamentale ale omului, sa aplic in mod corect si fara partinire legile tarii, sa indeplinesc constiincios indatoririle ce imi revin in functia publica in care am fost numit, sa pastrez secretul profesional si sa respect normele de conduita profesionala si civica." Refuzul depunerii juramantului se consemneaza in scris si atrage revocarea actului de numire in functie.
(4) Procesul-verbal in care s-a consemnat juramantul, semnat de persoanele mentionate la alin. (2), se depune la dosarul profesional al functionarului public cu statut special.
Art. 21. - Lucrarile scrise, fisele interviului si procesele-verbale privind rezultatele concursului se anexeaza la dosarele personale ale candidatilor declarati admisi.
Art. 22. - Dosarele, lucrarile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalti candidati si alte lucrari privind concursul se arhiveaza si se pastreaza potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
Art. 23. - Taxa de inscriere se restituie candidatilor care isi anunta retragerea cu cel putin 5 zile inainte de prima proba de concurs.
Art. 24. - Nerespectarea prevederilor regulamentului de concurs de catre comisiile prevazute la art. 4 alin. (1) constituie fapta de natura a atrage raspunderea disciplinara a persoanei vinovate. Neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a responsabilitatilor stabilite in conditiile art. 4 alin. (4) atrage neplata sau reducerea corespunzatoare a indemnizatiei platite pentru participarea in comisia de organizare a concursului, in comisia de concurs ori in comisia de solutionare a contestatiilor.
Comentarii articol (0)