Ordonanta nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007*
Ordonanta din 24/01/2007 actualizata la data de 05/03/2007
___________
*Text actualizat la data de 05.03.2007 avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Rectificarea publicata in MOF nr. 156 din 05/03/2007.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. III.3 si 4 din Legea nr. 502/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta reglementeaza drepturile salariale si alte drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si modul de acordare a cresterilor salariale ale functionarilor publici in anul 2007.
(2) Sistemul de salarizare cuprinde salariile de baza, sporurile, premiile, stimulentele si alte drepturi.
Art. 2. - Prezenta ordonanta se aplica functionarilor publici numiti in temeiul Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 3. - Gestiunea sistemului de salarizare a functionarilor publici se asigura de fiecare ordonator principal de credite, cu incadrarea in resursele financiare si in numarul maxim de posturi aprobate potrivit legii.
CAPITOLUL II
Elementele sistemului de salarizare a functionarilor publici
SECÞIUNEA 1
Salarii de baza
Art. 4. - Salariul de baza se stabileste in functie de categorie, de clasa, care reflecta nivelul studiilor necesare exercitarii functiei publice, si, dupa caz, de gradul profesional al functiei publice, precum si in raport cu nivelul la care se presteaza activitatea, respectiv la nivel central sau local, potrivit anexelor nr. 1-6.
Art. 5. - (1) Pentru functiile publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici si pentru functia publica de conducere de secretar al unitatii administrativteritoriale, salariile de baza sunt stabilite in anexele la prezenta ordonanta.
(2) Pentru fiecare grad profesional al functiei publice de executie se stabilesc 3 trepte de salarizare, potrivit anexelor la prezenta ordonanta.
(3) Functiile publice de executie de grad profesional debutant au un singur nivel al salariilor de baza prevazute in anexele la prezenta ordonanta.
(4) Pana la adoptarea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici, functionarii publici de conducere isi pastreaza nivelul salariilor de baza ale functiilor publice de executie corespunzatoare, la care se adauga indemnizatia de conducere, cu exceptiile prevazute de prezenta ordonanta.
Art. 6. - (1) Salariile de baza ale functionarilor publici aflati in corpul de rezerva si care sunt redistribuiti intr-o functie publica, in conditiile legii, sunt cele corespunzatoare gradului profesional si treptei de salarizare avute la data intrarii in corpul de rezerva.
(2) Salariile de baza ale persoanelor care ocupa o functie publica de executie, in conditiile legii, se stabilesc la nivelul treptei 3 de salarizare, corespunzatoare categoriei, clasei si gradului profesional in care acestea sunt numite.
(3) Functionarii publici promovati pe o functie publica de executie de un grad profesional superior celui detinut beneficiaza de salariile de baza prevazute in anexele la prezenta ordonanta, pentru gradul profesional in care promoveaza, la treapta 3 de salarizare. Daca functionarul public are un salariu de baza mai mare decat cel prevazut la treapta 3 de salarizare, salariul de baza de care beneficiaza dupa promovarea in gradul profesional se stabileste potrivit treptei de salarizare imediat superioara care asigura o crestere salariala.
(4) Functionarii publici care ocupa, in conditiile legii, o functie publica de conducere beneficiaza de salariul de baza prevazut pentru functia publica de executie detinuta anterior, la care se adauga indemnizatia de conducere. In situatia in care salariul de baza prevazut pentru functia publica de executie detinuta anterior este mai mic decat salariul de baza al functiei publice de executie aferente functiei publice de conducere vacante, prevazuta in statul de functii, functionarul public va beneficia de acesta. De aceasta prevedere beneficiaza si functionarii publici numiti in functii publice de conducere anterior anului 2007, drepturile salariale urmand a fi acordate de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
(5) Pentru candidatii declarati admisi la concursul pentru ocuparea unei functii publice de conducere, care nu au avut anterior calitatea de functionar public, salariul de baza se stabileste prin actul administrativ al ordonatorului de credite, la nivelul de finantare prevazut in statul de functii.
(6) Functionarii publici care se transfera beneficiaza de un salariu de baza corespunzator treptei de salarizare detinute, potrivit autoritatii sau institutiei publice la care se transfera, conform anexelor la prezenta ordonanta, cu exceptia cazului in care functionarul public se transfera la cerere intr-o functie publica de nivel inferior, situatie in care salariul de baza si treapta de salarizare sunt cele prevazute pentru functia publica vacanta respectiva.
Art. 7. - (1) Salariile de baza ale functionarilor publici numiti in functii publice specifice se stabilesc de ordonatorii principali de credite prin asimilare cu salariile de baza ale functionarilor publici numiti in functii publice generale, in raport cu categoria, clasa si, dupa caz, gradul profesional ale functiei publice, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(2) In situatia in care functiile publice specifice au fost avizate de Agentia Nationala a Functionarilor Publici prin echivalare cu functii publice generale pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, salariile de baza ale functionarilor publici numiti in functii publice specifice se stabilesc potrivit avizului Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 8. - (1) Pentru rezultate deosebite obtinute in activitatea desfasurata, ordonatorul de credite poate acorda, in limita a 20% din numarul de posturi corespunzatoare functiilor publice, prevazut in statul de functii, un salariu de merit lunar de pana la 15% din salariul de baza, care face parte din acesta si care constituie baza de calcul pentru sporuri si alte drepturi care se acorda in raport cu salariul de baza. Ordonatorii principali de credite care au in subordine unitati bugetare cu un numar redus de functii publice pot aproba ca incadrarea in numarul maxim de beneficiari de salariu de merit si in proportiile stabilite pentru functiile publice de executie sa se faca la nivelul unitatilor respective luate impreuna; repartizarea numarului de beneficiari de salariu de merit pe unitatile luate in calcul, in acest caz, se face de catre ordonatorul principal de credite.
(2) Salariile de merit se acorda functionarilor publici incadrati pe functii publice de executie in proportie de cel putin doua treimi din numarul total al functiilor publice stabilit in conditiile alin. (1).
(3) Functionarii publici care beneficiaza de salariu de merit se stabilesc, pe baza rezultatelor obtinute in activitatea desfasurata in anul anterior, in luna ianuarie.
(4) Pot beneficia de salariu de merit functionarii publici care nu au fost sanctionati si cei a caror sanctiune a fost radiata de drept, potrivit legii. Ordonatorii de credite pot stabili, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative ale functionarilor publici, criterii suplimentare pentru acordarea salariilor de merit.
(5) In cazul in care intervin modificari ale raportului de serviciu din motive care nu sunt imputabile functionarului public, inclusiv modificarea raportului de serviciu prin promovarea functionarului public in cauza, salariul de merit acordat se mentine pana la expirarea perioadei pentru care a fost stabilit.
(6) In cazul in care raporturile de serviciu ale functionarilor publici care beneficiaza de salariu de merit inceteaza sau se suspenda, salariile de merit se redistribuie, incepand cu data de intai a lunii urmatoare, altor functionari publici care indeplinesc conditiile pentru acordare.
(7) Pentru functionarii publici salariul de merit se poate acorda dupa o perioada de cel putin 6 luni de la angajare.
(8) Functionarii publici debutanti nu pot beneficia de salariu de merit.
Art. 9. - (1) Promovarea, in conditiile legii, a persoanelor incadrate in functia de debutant se face prin transformarea postului pe care acestea sunt incadrate. In termenul prevazut de lege, autoritatile si institutiile publice vor comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici modificarile respective.
(2) Promovarea, in conditiile legii, a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care au absolvit studii de nivel superior in specialitatea in care isi desfasoara activitatea, se face prin transformarea postului pe care acestia sunt incadrati, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
(3) Functionarii publici care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata, incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, se numesc, prin examen, intr-o functie publica de executie, un grad profesional si o treapta de salarizare care sa le asigure acestora o crestere de pana la 20% a salariului de baza avut anterior. Examenul se organizeaza de autoritatea sau de institutia publica in care isi desfasoara activitatea functionarul public, pe baza unui regulament-cadru aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale a Functionarilor Publici. In cazul in care, dupa aplicarea procentului de 20%, salariul de baza astfel stabilit se situeaza sub nivelul prevazut pentru gradul profesional asistent, treapta de salarizare 3, se va acorda salariul de baza de la acest nivel.
Art. 10. - Functionarul public care exercita cu caracter temporar pe o perioada mai mare de 30 de zile, in conditiile legii, o functie publica corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici sau categoriei functionarilor publici de conducere are dreptul la salariul de baza corespunzator functiei publice exercitate temporar, astfel cum este prevazut in statul de functii.
#PAGEBREAK#
SECÞIUNEA a 2-a
Sporuri
Art. 11. - (1) Functionarii publici salarizati potrivit prezentei ordonante beneficiaza de un spor de vechime in munca de pana la 25%, calculat la salariul de baza corespunzator timpului lucrat in program normal de lucru, astfel:
--------------------------------------------------------------------------------
Transele de vechime Cota din salariul
in munca de baza
--------------------------------------------------------------------------------
intre 3 si 5 ani 5%
de la 5 la 10 ani 10%
de la 10 la 15 ani 15%
de la 15 la 20 de ani 20%
peste 20 de ani 25%
--------------------------------------------------------------------------------
(2) Sporul corespunzator vechimii in munca se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca prevazuta la transa respectiva.
(3) Pentru acordarea sporului de vechime in munca, autoritatea sau institutia publica va lua in considerare integral si perioadele lucrate anterior in alte domenii de activitate decat cele bugetare.
Art. 12. - Functionarii publici care, potrivit programului normal de lucru, isi desfasoara activitatea in timpul noptii, intre orele 22,00-6,00, beneficiaza pentru orele lucrate in acest interval de un spor pentru munca prestata in timpul noptii de 25% din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore din timpul sau zilnic de lucru sau cel putin 30% din timpul sau lunar de lucru.
Art. 13. - (1) Pentru orele prestate peste durata normala a timpului de lucru de functionarii publici numiti in functii publice de executie, de conducere sau din categoria inaltilor functionari publici au dreptul la recuperare sau la plata unui spor din salariul de baza, dupa cum urmeaza:
a) 75% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza pentru orele urmatoare. Cu spor de 100% se platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza.
(2) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata si sporurile prevazute la alin. (1) se pot plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa sau aprobata, dupa caz, de superiorul ierarhic, fara a se depasi 360 de ore anual.
Art. 14. - Functionarii publici care poseda titlul stiintific de "doctor" beneficiaza de un spor pentru titlul stiintific de 15% din salariul de baza, daca isi desfasoara activitatea in domeniul pentru care poseda titlul stiintific respectiv, care se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a solicitat acordarea acestuia.
Art. 15. - (1) Sporul de confidentialitate se acorda functionarilor publici din aparatul de lucru al Guvernului in cuantum de pana la 15% din salariul de baza, precum si functionarilor publici din cadrul Administratiei Prezidentiale, Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Integrarii Europene, directiilor subordonate ministrului delegat pentru comert din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, Consiliului Legislativ.
(2) Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului de confidentialitate si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.
Art. 16. - (1) Sporul pentru conditii vatamatoare, de pana la 10% din salariul de baza, se acorda functionarilor publici care isi desfasoara activitatea in cadrul autoritatilor si institutiilor publice in care functioneaza instalatii care genereaza campuri electromagnetice de radiofrecventa produse de emitatori pentru comunicatii, instalatii de microunde, instalatii de curenti de inalta frecventa sau statii de bruiaj.
(2) Categoriile de functionari publici, cuantumul sporului prevazut la alin. (1) si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.
(3) Locurile de munca pentru care se acorda sporul prevazut la alin. (1) vor fi stabilite pe baza buletinelor de determinare emise de catre autoritatile abilitate in acest sens.
Art. 17. - (1) Functionarii publici din cadrul Oficiului pentru Migratia Fortei de Munca, care participa la selectia si recrutarea fortei de munca pentru lucrul in strainatate, pot beneficia de un spor de pana la 5% din salariul de baza.
(2) Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului prevazut la alin. (1) si conditiile de acordare se stabilesc, in limitele prevazute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea in cheltuielile de personal prevazute in bugetul aprobat.
#PAGEBREAK#
SECÞIUNEA a 3-a
Premii
Art. 18. - (1) Pentru activitatea desfasurata, functionarii publici au dreptul la un premiu anual, egal cu salariul mediu lunar de baza realizat in anul pentru care se face premierea.
(2) Premiul anual se plateste in anul urmator celui pentru care se face premierea.
(3) Pentru functionarii publici care nu au lucrat tot timpul anului, premiul anual se acorda proportional cu perioada lucrata si se stabileste luandu-se in calcul media salariilor de baza realizate in perioada in care au desfasurat activitate, raportat la 12 luni.
(4) Ordonatorii de credite pot reduce sau pot anula premiul anual in cazul functionarilor publici care in cursul anului pentru care se acorda premiul au fost sanctionati disciplinar.
Art. 19. - (1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare in limita a 10% din cheltuielile cu salariile aferente functiilor publice prevazute in statul de functii, cu incadrarea in fondurile aprobate anual prin buget cu aceasta destinatie. Premiile se pot acorda in cursul anului functionarilor publici care au realizat sau care au participat direct la obtinerea unor rezultate in activitate, apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate in lunile urmatoare, in cadrul aceluiasi an bugetar.
(2) Ordonatorii principali de credite pot acorda premii in limita de pana la 5% din cheltuielile cu salariile aferente functiilor publice prevazute in statul de functii, din economiile realizate prin reducerea cheltuielilor cu salariile, fara a depasi valoarea economiilor realizate. Premiile se pot acorda in cursul anului functionarilor publici care au realizat sau care au participat direct la obtinerea unor rezultate in activitate apreciate ca valoroase.
(3) Premiile individuale se stabilesc de catre ordonatorii de credite in limita sumelor alocate cu aceasta destinatie de catre ordonatorii principali de credite, cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, cu consultarea reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
Art. 20. - (1) Autoritatile si institutiile publice care au dreptul de a constitui un fond de stimulare potrivit legii pot acorda stimulente functionarilor publici, in limitele prevazute de dispozitiile legale in vigoare. Modul de constituire din fiecare sursa si conditiile de utilizare a fondului de stimulare se stabilesc cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative, prin hotarare a Guvernului.
(2) Pana la intrarea in vigoare a hotararii Guvernului prevazute la alin. (1), raman aplicabile reglementarile existente privind constituirea si conditiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.
Art. 21. - Consiliile locale pot constitui, in limita a 5% din cheltuielile cu salariile aferente anului respectiv pentru functiile publice prevazute in statul de functii, un fond de premiere, in cazul in care veniturile curente acopera in totalitate cheltuielile de personal, inclusiv acest fond de premiere. Fondul de premiere poate fi utilizat, conform criteriilor si conditiilor stabilite prin hotarare a consiliului local, in luna decembrie a anului respectiv.
SECÞIUNEA a 4-a
Alte drepturi
Art. 22. - (1) Functionarii publici au dreptul anual la un concediu de odihna platit, in raport cu vechimea lor in munca, dupa cum urmeaza:
--------------------------------------------------------------------------------
Vechimea Durata concediului
in munca de odihna
--------------------------------------------------------------------------------
pana la 10 ani 21 de zile lucratoare
peste 10 ani 25 de zile lucratoare
--------------------------------------------------------------------------------
(2) Concediul de odihna se efectueaza in fiecare an calendaristic, integral sau fractionat. In cazul in care programarea concediului se face fractionat, conducatorul autoritatii sau institutiei publice este obligat sa stabileasca programarea astfel incat una dintre fractiuni sa fie de cel putin 15 zile lucratoare, neintrerupta. La solicitarea motivata a functionarului public, se pot acorda fractiuni neintrerupte mai mici de 15 zile lucratoare.
(3) In cazul in care functionarul public, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau partial, concediul de odihna la care avea dreptul in anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei in cauza, autoritatea sau institutia publica este obligata sa acorde concediul de odihna neefectuat, pana la sfarsitul anului urmator.
(4) Compensarea in bani a concediului de odihna neefectuat este permisa in cazul incetarii raporturilor de serviciu ale functionarilor publici.
(5) Functionarii publici beneficiaza, pe perioada efectuarii concediului anual de odihna la care sunt indreptatiti conform legii, de o indemnizatie pentru concediul de odihna. La determinarea indemnizatiei de concediu de odihna se vor lua in calcul, pe langa salariul de baza, si sporurile de care beneficiaza, potrivit legii.
(6) La cererea functionarului public, indemnizatia de concediu de odihna se plateste de catre autoritatea sau institutia publica cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de plecarea in concediu.
(7) Celelalte prevederi ale Hotararii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, republicata, cu modificarile ulterioare, raman in vigoare.
Art. 23. - (1) La plecarea in concediul de odihna functionarii publici au dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu salariul de baza brut din luna anterioara plecarii in concediu.
(2) In cazul in care concediul de odihna se efectueaza fractionat, potrivit legii, prima prevazuta la alin. (1) se acorda odata cu indemnizatia de concediu cuvenita pentru fractiunea cea mai mare.
(3) Functionarii publici care in cursul anului nu au putut efectua concediul de odihna beneficiaza de prima prevazuta la alin. (1) in luna decembrie.
(4) Pentru functionarii publici care nu au lucrat tot timpul anului in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice prima de concediu se acorda proportional cu perioada in care au lucrat in cadrul acestora, luandu-se in calcul salariul de baza brut din ultima luna de activitate anterioara plecarii in concediu.
Art. 24. - In afara concediului de odihna, functionarii publici mai au dreptul, in conditiile legii, la zile de concediu platit in cazul urmatoarelor evenimente familiale deosebite:
a) casatoria functionarului public - 5 zile lucratoare;
b) nasterea sau casatoria unui copil - 3 zile lucratoare;
c) decesul sotiei/sotului functionarului public sau al unei rude de pana la gradul al III-lea a functionarului public ori a sotului/sotiei acestuia, inclusiv - 3 zile lucratoare;
d) controlul medical anual - o zi lucratoare.
Art. 25. - Pe perioada in care functionarii publici sunt trimisi in delegatie in alte localitati decat cea in care isi desfasoara activitatea, autoritatile sau institutiile publice le acorda indemnizatii de delegare si le deconteaza cheltuielile de transport si de cazare, in conditiile stabilite pentru personalul din institutiile publice.
Art. 26. - (1) Cand detasarea sau mutarea temporara in cadrul altui compartiment se face pe o functie publica la care este stabilit un salariu de baza mai mare, functionarii publici detasati sau trecuti temporar in alta activitate au dreptul la acest salariu in conditiile prevazute de lege.
(2) Pe perioada detasarii sau mutarii temporare in cadrul altui compartiment functionarii publici primesc, pe langa salariul de baza stabilit potrivit alin. (1), si celelalte drepturi ce se acorda personalului din cadrul autoritatii sau institutiei publice respective.
(3) Drepturile ce se acorda pe timpul detasarii sau mutarii temporare in cadrul altui compartiment se suporta de autoritatea sau institutia publica in care functionarul public respectiv isi desfasoara activitatea.
Art. 27. - (1) Functionarul public mutat, in cadrul aceleiasi autoritati sau institutii publice, in alta localitate are dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale, precum si pentru bunurile din gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza net din ultima luna;
c) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective, acordat la cererea sa.
(2) Mutarea in alta localitate se va putea face, in toate cazurile, numai cu asigurarea unei locuinte de serviciu, in conditiile legii.
Art. 28. - (1) De drepturile prevazute la art. 27 alin. (1) lit. c) beneficiaza si functionarii publici care solicita sa fie transferati la alta autoritate sau institutie publica situata intr-o localitate diferita de cea de domiciliu, daca in cererea de transfer s-a facut aceasta mentiune.
(2) Plata drepturilor respective se suporta de autoritatea sau institutia publica la care se face transferul.
Art. 29. - (1) La incadrarea intr-o autoritate sau institutie publica din alta localitate decat cea de domiciliu, in primul an de activitate dupa absolvirea studiilor functionarii publici beneficiaza de o indemnizatie de instalare egala cu un salariu de baza corespunzator functiei publice de debutant in care urmeaza sa fie incadrati.
(2) Indemnizatia de instalare poate fi egala cu doua salarii de baza pentru acele localitati unde atragerea specialistilor se face cu mare greutate. Lista localitatilor respective se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Administratiei si Internelor, dupa consultarea organizatiilor sindicale din administratia publica.
(3) Functionarii publici care au beneficiat de indemnizatia de instalare si care ulterior au demisionat sau au incetat raporturile de serviciu din motive imputabile lor inainte de implinirea unui an de la instalare vor restitui, in conditiile legii, indemnizatia primita, calculata proportional cu perioada ramasa pana la expirarea termenului de un an.
Art. 30. - (1) Functionarii publici care isi continua studiile in vederea promovarii in clasa beneficiaza de concedii de studii potrivit legii. In cazul in care conducatorul autoritatii sau institutiei publice apreciaza ca studiile sunt utile autoritatii sau institutiei publice in care functionarul public isi desfasoara activitatea, pe perioada concediului de studii acordat, in limita a 30 de zile lucratoare anual din acesta, functionarului public respectiv i se platesc salariul de baza corespunzator functiei publice detinute si, dupa caz, sporul de vechime.
(2) Functionarii publici care urmeaza o forma de specializare sau de perfectionare beneficiaza de drepturile si au obligatiile prevazute de Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL III
Litigii
Art. 31. - (1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor de baza, sporurilor, premiilor si a altor drepturi, care se acorda potrivit prevederilor prezentei ordonante, este de competenta ordonatorilor de credite.
(2) Contestatia poate fi depusa in termen de 30 de zile de la data comunicarii actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarului public.
(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen de 10 zile de la inregistrare, cu avizul organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de autoritate ori institutie publica sau, dupa caz, cu avizul reprezentantilor functionarilor publici, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
(4) Impotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana in cauza se poate adresa instantei de contencios administrativ, in conditiile legii.
CAPITOLUL IV
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 32. - Prevederile prezentei ordonante se aplica si personalului vamal care are calitatea de functionar public.
Art. 33. - (1) Avansarea in treapta de salarizare imediat superioara se face prin transformarea posturilor ocupate de cei care indeplinesc conditiile de avansare, dupa aprobarea bugetului, la propunerea sefului compartimentului in care lucreaza functionarul public, cu aprobarea conducatorului autoritatii sau institutiei publice.
(2) La avansarea in treapta de salarizare imediat superioara se tine seama de performantele profesionale, concretizate prin rezultatele obtinute in activitatea profesionala, notate cel putin cu calificativul "bun" in anul precedent. Vechimea minima necesara pentru avansarea in treapta de salarizare imediat superioara este de 2 ani.
(3) In mod exceptional, vechimea minima prevazuta la alin. (2) poate fi redusa la un an de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice.
(4) La calculul vechimii prevazute la alin. (2) se ia in calcul si vechimea in treapta de salarizare, respectiv gradul de salarizare, astfel cum au fost prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 192/2002 privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 228/2003, cu modificarile ulterioare, de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/2004 privind unele masuri in domeniul functiei publice, aprobata prin Legea nr. 9/2005, respectiv de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 76/2005, cu modificarile ulterioare, si de Ordonanta Guvernului nr. 2/2006 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 417/2006.
(5) Functionarii publici care ocupa functia publica de conducere pot avansa in treapta de salarizare imediat superioara celei care s-a luat in calcul la stabilirea drepturilor salariale, cu aplicarea dispozitiilor alin. (1)-(4).
Art. 34. - Salariul de baza al inaltilor functionari publici si al functionarilor publici de conducere eliberati din functie, din motive neimputabile, numiti in conditiile legii intr-o functie publica de executie vacanta, pentru care indeplinesc conditiile prevazute in fisa postului, se stabileste la nivelul aferent postului vacant prevazut in anexa corespunzatoare autoritatii sau institutiei publice unde au fost numiti.
Art. 35. - (1) Agentia Nationala a Functionarilor Publici acorda asistenta de specialitate, coordoneaza metodologic si controleaza modul de aplicare a dispozitiilor prezentei ordonante.
(2) Controlul aplicarii prevederilor legale privind salarizarea functionarilor publici se realizeaza si de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si de Ministerul Finantelor Publice, potrivit atributiilor din domeniul de activitate al acestor institutii publice.
Art. 36. - (1) Salariile functionarilor publici sunt brute si impozabile, potrivit legii.
(2) Data platii salariului se stabileste in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Art. 37. - (1) Salariile functionarilor publici se platesc inaintea oricaror alte obligatii de plata ale autoritatii sau institutiei publice.
(2) Salariile functionarilor publici nu pot face obiectul unei executari silite sau al altei masuri administrative ori judiciare decat in conditiile legii.
(3) Salariile functionarilor publici nu pot face obiectul vreunei limitari sau renuntari, cu exceptia retinerilor din salariu efectuate in conformitate cu prevederile legale. Orice limitare sau renuntare efectuata cu incalcarea acestui principiu este lovita de nulitate absoluta.
Art. 38. - Functionarii publici ale caror raporturi de serviciu au fost suspendate in conditiile legii si care isi reiau activitatea dupa data de 1 ianuarie 2007 vor beneficia de salariile de baza prevazute de prezenta ordonanta, dupa parcurgerea procedurii de reincadrare aplicate functionarilor publici in anul 2005, cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.
Art. 39. - Pentru functionarii publici si posturile corespunzatoare functiilor publice specifice, preluate de Ministerul Finantelor Publice de la Ministerul Integrarii Europene in conditiile art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 228/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se pastreaza salariile de baza si celelalte drepturi salariale acordate pana la data de 31 decembrie 2006.
Art. 40. - Functionarii publici care la data de 31 decembrie 2006 au salariul de baza mai mare decat salariul de baza stabilit potrivit prezentei ordonante isi pastreaza salariul de baza avut.
Art. 41. - Functionarii publici beneficiaza si de sporurile sau de alte drepturi salariale prevazute de legislatia specifica autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea.
Art. 42. - (1) Presedintele, vicepresedintele si membrii comisiilor pentru protectia copilului, constituite potrivit legii, au dreptul la o indemnizatie de sedinta al carei cuantum se stabileste prin hotarare a consiliului judetean sau prin hotarare a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti si nu poate depasi 5% din indemnizatia presedintelui consiliului judetean, respectiv a primarului de sector.
(2) Secretarul comisiei pentru protectia copilului beneficiaza de o indemnizatie al carei cuantum este de 75% din cea acordata unui membru al acestei comisii.
Art. 43. - (1) Functiile publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, vacante sau temporar vacante, pot fi ocupate in conditiile art. 80 din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Persoanele care au ocupat functia publica de prefect sau de subprefect in temeiul art. 45 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 417/2006, pot fi mentinute in aceste functii pana la ocuparea acestora, in cursul anului 2007, prin concurs. In acest caz se va initia cu celeritate procedura de organizare a concursului, in conditiile legii.
Art. 44. - (1) In mod exceptional, in cazul in care la concursul organizat potrivit legii pentru intrarea in categoria inaltilor functionari publici nu se inscriu candidati care indeplinesc conditia prevazuta la art. 15 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pot candida si persoane care nu indeplinesc aceasta conditie.
(2) In situatia prevazuta la alin. (1), persoana declarata admisa isi poate pastra calitatea de inalt functionar public daca, in termen de maximum 2 ani de la data numirii in functie in urma concursului, absolva programele de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici, organizate in conditiile legii, sub sanctiunea eliberarii din functie in cazul neindeplinirii acestei conditii in termenul prevazut.
Art. 45. - In anul 2007, promovarea functionarilor publici in grad profesional se face, in conditiile legii, in perioada iulie 2007-septembrie 2007, in limita functiilor publice rezervate promovarii prin planul de ocupare a functiilor publice, pe baza normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, care se aproba prin hotarare a Guvernului.
Art. 46. - (1) Ordonatorii principali de credite pot aproba transformarea posturilor vacante pana la data de 1 septembrie 2007, in limita numarului maxim de posturi prevazut in anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006 si la Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2007 nr. 487/2006, cu incadrarea in nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.
(2) Transformarea posturilor in conditiile alin. (1), precum si a posturilor vacante din cadrul autoritatilor si institutiilor publice din administratia publica locala se face in conditiile legii, pe raspunderea ordonatorilor principali de credite.
(3) Transformarea prin modificarea in ceea ce priveste calitatea posturilor se face cu avizul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, in conditiile legii. Fac exceptie de la obtinerea avizului Administratia Prezidentiala, Camera Deputatilor, Senatul, Curtea de Conturi, Consiliul Legislativ, Curtea Constitutionala, Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Consiliul Superior al Magistraturii si Consiliul Concurentei.
(4) Ordonatorii principali de credite vor comunica trimestrial Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si Ministerului Finantelor Publice situatia centralizata a transformarilor de posturi efectuate in conditiile legii.
Art. 47. - Autoritatile si institutiile publice care nu au obtinut avizele de reincadrare potrivit Ordonantei Guvernului nr. 2/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 417/2006, sunt obligate ca, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, sa transmita Agentiei Nationale a Functionarilor Publici documentatia necesara avizarii.
Art. 48. - Prezenta ordonanta se completeaza cu prevederile Legii nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu dispozitiile actelor normative speciale care reglementeaza salarizarea si alte drepturi pentru personalul bugetar.
Art. 49. - Anexele nr. 1-6*) fac parte integranta din prezenta ordonanta.
___________
*) Anexele nr. 1-6 sunt reproduse in facsimil.
Art. 50. - Prezenta ordonanta se aplica incepand cu luna ianuarie 2007.
PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Contrasemneaza:
---------------
Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga
Presedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici,
Jozsef Birtalan
Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu
Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu
Bucuresti, 24 ianuarie 2007.
Nr. 6.
Comentarii articol (0)