CAPITOLUL I
Domeniul de aplicare
Art. 1. - Prezentele norme stabilesc, in temeiul prevederilor art. 5 lit. b), b1) si d) si ale art. 12 si 121 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, conditiile si documentele in baza carora Comisia de Supraveghere a Asigurarilor acorda asiguratorilor autorizatia de desfasurare a activitatii de asigurare si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca fondatorii si persoanele semnificative ale asiguratorilor.
Art. 2. - (1) Procesul de autorizare a asiguratorilor de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor cuprinde doua etape:
a) avizarea prealabila in vederea inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului;
b) autorizarea functionarii ca asigurator, in conformitate cu art. 12 alin. (3) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Avizarea prealabila in vederea inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului nu garanteaza obtinerea autorizatiei de functionare.
CAPITOLUL II
Conditiile de avizare prealabila in vederea inregistrarii
ca asigurator la oficiul registrului comertului
Art. 3. - (1) Denumirea unui asigurator trebuie sa contina sintagmele "asigurari", "asigurari-reasigurari", dupa caz, sau derivate ale acestora, in limba romana ori intr-o limba de larga circulatie.
(2) Obiectul de activitate al asiguratorilor trebuie sa fie unic, conform prevederilor art. 12 alin. (4) lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Din studiul de fezabilitate trebuie sa rezulte ca resursele financiare ale asiguratorului sunt suficiente pentru desfasurarea activitatii de asigurare.
(4) Capitalul social varsat, reprezentand o suma cel putin egala cu fondul de siguranta, trebuie sa fie depus in contul unei banci autorizate din Romania, in conformitate cu prevederile art. 12 alin. (4) lit. d) si ale art. 16 alin. (4) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Actul constitutiv al asiguratorului trebuie sa cuprinda numele persoanelor mentionate la art. 6 alin. (1) lit. A. Conducerea executiva a asiguratorului trebuie sa fie asigurata de minimum doua persoane sau, dupa caz, de minimum 3 persoane cu atributii decizionale, raspunzatoare pentru societate, ale caror semnaturi sunt opozabile tertilor, in conditiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(6) Plata taxei de autorizare trebuie sa se faca in conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale normelor si deciziilor emise in aplicarea acesteia.
(7) Sediul social, conducerea executiva si serviciile administrative trebuie sa fie pe teritoriul Romaniei.
Art. 4. - Pentru a putea obtine calitatea de actionar direct si indirect al asiguratorului, fondatorii trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa nu fie actionari, asociati sau persoane semnificative ale unui broker de asigurare si/sau reasigurare, nici ale unui agent de asigurare persoana juridica;
b) persoanele juridice sa fie legal constituite;
c) persoanele juridice, de tipul institutiilor de credit, institutiilor financiare nebancare sau societatilor de servicii si investitii financiare, sa fie supravegheate de autoritatea competenta din Romania sau din statul de origine, inclusiv in ceea ce priveste supravegherea pe baza consolidata;
d) persoanele fizice sa nu fi fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune in dauna avutului particular sau public, delapidare, marturie mincinoasa, dare ori luare de mita, primire de foloase necuvenite, trafic de influenta, spalare de bani, deturnare de fonduri, evaziune fiscala ori alte fapte de natura sa conduca la concluzia ca nu sunt create premisele necesare pentru asigurarea unei gestiuni sanatoase si prudente a asiguratorului. Proba se face cu cazierul judiciar, iar in cazul unei persoane fizice straine, cu un document echivalent, care sa ateste ca aceste cerinte sunt indeplinite, emis de o autoritate administrativa sau judiciara, autentificat notarial si insotit de traducerea in limba romana, legalizata la ambasada sau la consulatul Romaniei din statul ori din statele in care persoana in cauza a domiciliat cel putin 6 luni in ultimii 5 ani;
e) sa nu fi fost declarati faliti sau sa nu fi facut parte din conducerea unei societati comerciale care, dupa incetarea activitatii sub orice forma, nu si-a respectat obligatiile fata de terti;
f) persoanele juridice sa dispuna de o situatie financiara care sa le permita onorarea obligatiilor lor patrimoniale si care sa asigure premisele pentru sustinerea activitatii asiguratorului din surse proprii, in cazul in care situatia financiara a acestuia se deterioreaza;
g) sumele destinate participarii la capitalul social al asiguratorului nu trebuie sa provina din imprumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica, asociatii, fundatii, uniuni sau ligi sindicale, cu exceptia sumelor puse la dispozitia unei filiale de catre societatea-mama, din sursele proprii ale acesteia;
h) persoanele fizice trebuie sa dispuna de venituri care au caracter de continuitate si care, prin nivelul lor, sa justifice in mod corespunzator participatia la capitalul social al asiguratorului;
i) persoanele juridice, altele decat cele mentionate la lit. c), sa functioneze de minimum 3 ani; in cazul entitatilor care au fuzionat, una dintre entitati sa aiba aceasta perioada de functionare sau, in cazul divizarii, entitatea care s-a divizat sa indeplineasca aceasta conditie.
#PAGEBREAK#
Art. 5. - Nu pot fi fondatori ai asiguratorului:
a) entitatile juridice fara scop lucrativ sau fara scop patrimonial, precum si cele de tip asociativ sau participativ care nu depun situatiile financiare conform legislatiei in vigoare din Romania sau din statul de origine;
b) persoanele juridice sau alte entitati inregistrate in state cu care Romania nu intretine relatii diplomatice sau in jurisdictii care nu instituie obligativitatea organizarii si a evidentei contabilitatii si/sau a publicarii situatiilor financiare, evidentei registrelor comerciale si/sau care permit pastrarea anonimatului in ceea ce priveste identitatea actionarilor/asociatilor si a administratorilor;
c) persoanele care justifica sursa fondurilor prin imprumuturi sau venituri obtinute din activitati desfasurate in statele sau jurisdictiile prevazute la lit. b);
d) persoanele sau grupurile de persoane care actioneaza impreuna, controleaza unul sau mai multi asiguratori si care vor exercita control asupra asiguratorului persoana juridica romana ce urmeaza a se constitui; grupul de persoane care actioneaza impreuna reprezinta persoanele care se afla sub controlul unei persoane fizice sau juridice in situatiile in care intre acestea exista o relatie de natura celei dintre o societate-mama si o filiala a acesteia, astfel cum este aceasta prevazuta la art. 2 lit. B pct. 28 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, sau o relatie similara, de genul relatiilor existente intre soti, rude si afini pana la gradul al patrulea, inclusiv, persoanele si societatile aflate sub controlul acestora, o societate, administratorii si persoanele fizice sau juridice care exercita controlul asupra acesteia, societati aflate sub controlul aceleiasi ori acelorasi persoane fizice sau juridice;
e) persoanele respective sau persoanele din grupul care actioneaza impreuna care in ultimii 10 ani au constituit obiectul unor anchete sau proceduri administrative ori judiciare incheiate cu sanctiuni sau interdictii.
Art. 6. - (1) Persoanele nominalizate la art. 2 pct. 11 si 111 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie sa respecte urmatoarele conditii:
A. membrii consiliului de administratie sau ai consiliului de supraveghere:
a) sa indeplineasca prevederile art. 4 lit. a), d) si e);
b) sa dispuna de o reputatie si o experienta adecvate naturii, extinderii si complexitatii activitatii asiguratorului si responsabilitatilor incredintate;
c) sa nu aiba interdictie sa lucreze in institutii financiare;
B. conducerea executiva:
a) sa indeplineasca prevederile lit. A;
b) sa aiba o experienta de cel putin 5 ani in domeniul asigurarilor sau de 7 ani in domeniul financiar-bancar, din care cel putin 3 ani, respectiv 5 ani, intr-o functie de conducere in aceste domenii;
c) sa nu aiba aceasta calitate la alta persoana juridica, romana sau straina, pe toata perioada detinerii acestei functii la asigurator.
(2) Responsabilitatile mentionate la lit. A si B pot fi indeplinite numai de catre persoane fizice.
(3) Persoanele mentionate la alin. (1) trebuie sa fie numite respectandu-se prevederile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAPITOLUL III
Documentatia necesara pentru acordarea avizului prealabil in vederea
inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului
Art. 7. - In vederea obtinerii avizului prealabil necesar inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului, solicitantii vor depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor urmatoarele documente:
1. cerere standard, in forma prevazuta in anexa nr. 1;
2. proiectul actului constitutiv;
3. copiile documentelor care atesta varsarea integrala, in numerar, de catre fiecare fondator a aportului la capitalul social, conform prevederilor legale in vigoare, certificate pentru conformitate cu originalul de catre persoanele care semneaza cererea standard;
4. extrasul de cont privind varsarea integrala a capitalului social, din data depunerii documentatiei; sumele reprezentand aport la capitalul social si depuse in valuta se calculeaza la cursul comunicat de Banca Nationala a Romaniei din data platii;
5. in vederea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 4, fondatorii, persoane juridice si fizice, trebuie sa depuna documentele prevazute in anexa nr. 3;
6. persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. A si B trebuie sa prezinte:
a) curriculum vitae, cu semnatura olografa, care sa contina cel putin urmatoarele informatii: numele si prenumele, data si locul nasterii, adresa de domiciliu si, daca este cazul, de resedinta, cetatenia/cetateniile, pregatirea profesionala (studii/cursuri de pregatire si perfectionare, scolile sau facultatea/facultatile absolvite, diplomele obtinute), apartenenta la organizatii profesionale, descrierea intregii cariere profesionale (numele complet al angajatorilor, durata contractului cu fiecare dintre acestia, departamentele in care a fost incadrat, precum si descrierea responsabilitatilor si activitatii desfasurate);
b) documentele prevazute la lit. A pct. 1-4 si 6 din anexa nr. 3;
c) declaratie autentificata, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. B.c), conform anexei nr. 5;
d) documente oficiale din care sa reiasa experienta profesionala a persoanelor propuse pentru functiile mentionate la art. 6;
e) extras din studiul de fezabilitate, din care sa rezulte ca resursele financiare ale entitatii sunt suficiente pentru desfasurarea activitatii de asigurare;
7. copia documentului care atesta viramentul taxei de autorizare in contul nr. RO57TREZ7005025XXX000272, deschis pe seama Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, potrivit prevederilor art. 13 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 8. - (1) Orice modificare a documentelor sau a conditiilor in baza carora s-a acordat avizul prealabil in vederea inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului conduce la o noua analiza din partea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, anterior depunerii documentatiei in vederea inregistrarii la oficiul registrului comertului.
(2) Cererea pentru obtinerea autorizatiei de functionare se va putea depune numai dupa avizarea modificarilor de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Art. 9. - In conformitate cu prevederile art. 5 lit. j) si ale art. 8 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor poate solicita, in vederea fundamentarii deciziei privind avizul prealabil necesar inregistrarii ca asigurator, prezentarea de documente, situatii, informatii si audieri atat de la fondatori si persoane semnificative, cat si de la oricare alta persoana fizica sau juridica ce are legatura, directa ori indirecta, cu activitatea acestora, precum si de la alte institutii sau autoritati din tara ori din strainatate.
Art. 10. - Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va decide, intr-o perioada de 60 de zile de la prezentarea documentatiei complete, asupra acordarii avizului prealabil in vederea inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului.
Art. 11. - Obtinerea avizului prealabil in vederea inregistrarii ca asigurator la oficiul registrului comertului in baza unor documente sau informatii neconforme cu realitatea da dreptul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor de a retrage avizul prealabil.
#PAGEBREAK#
CAPITOLUL IV
Documentatia necesara pentru obtinerea autorizatiei de
functionare a asiguratorului
Art. 12. - Pentru obtinerea autorizatiei de functionare pe baza careia asiguratorul va putea desfasura activitate de asigurare, acesta va depune la registratura Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor urmatoarele documente:
a) cererea de autorizare conform anexei nr. 6;
b) copiile documentelor care atesta inregistrarea societatii ca persoana juridica, respectiv: actul constitutiv autentificat, hotararea judecatoreasca de infiintare, certificatul de inregistrare emis de oficiul registrului comertului si certificatul constatator cuprinzand toate datele de identificare ale societatii;
c) extrasul de cont care atesta existenta capitalului social la data solicitarii autorizatiei de functionare, conform prevederilor legale in vigoare;
d) studiul de fezabilitate, insusit de persoanele propuse pentru conducerea executiva si de administratorii asiguratorului, care sa cuprinda cel putin informatiile prevazute in anexa nr. 2. In vederea aprobarii studiului de fezabilitate, persoanele propuse pentru conducerea executiva vor sustine in fata Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor un interviu, in care una dintre aceste persoane va prezenta in limba romana activitatea care urmeaza sa fie desfasurata de asigurator;
e) propriile conditii de asigurare, incadrate pe clasele de asigurare prevazute in anexa nr. 1 la Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
f) copia contractului de reasigurare, certificata pentru conformitate cu originalul de persoana care depune documentatia. In cazul reasigurarii de catre un asigurator roman, este obligatorie prezentarea reasigurarii externe, din care sa rezulte ca este inclus si programul prezentat. Lipsa unui asemenea program trebuie justificata prin prezentarea in studiul de fezabilitate a calculelor privind capacitatea de subscriere proprie;
g) copiile contractelor de administrare/de mandat ale persoanelor mentionate la art. 6 alin. (1) lit. A si B;
h) descrierea dotarii sediilor, care trebuie sa fie corespunzatoare desfasurarii in conditii adecvate a activitatii de asigurare propuse, conform studiului de fezabilitate;
i) copiile contractului de inchiriere sau de comodat pentru sediul ori sediile secundare/punctele de lucru existente sau care se infiinteaza, inregistrate la administratia financiara teritoriala, sau, dupa caz, copia actului de proprietate asupra sediului social ori a sediilor secundare/punctelor de lucru existente sau care se infiinteaza;
j) documentatia privind dotarea cu soft si reteaua de calculatoare;
k) curriculum vitae, in forma si continutul prevazute la art. 7 pct. 6 lit. a), al persoanelor propuse pentru functiile mentionate la lit. A-D din anexa nr. 7;
l) declaratiile autentificate, in conformitate cu prevederile art. 4 lit. a), d) si e), ale persoanelor prevazute in anexa nr. 7;
m) declaratiile autentificate, in conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. B.c) si ale anexei nr. 5, ale persoanelor prevazute in anexa nr. 7;
n) documentele oficiale din care sa reiasa experienta profesionala a persoanelor propuse pentru functiile mentionate in anexa nr. 7;
o) lista si curriculum vitae ale personalului calificat, documentatia privind dotarea cu echipamentul tehnic adecvat si contractul cu reteaua de asistenta ce urmeaza a fi folosita pentru indeplinirea obligatiilor aferente in cazul solicitarii practicarii clasei de asigurari generale nr. 18 "Asigurari de asistenta a persoanelor aflate in dificultate in cursul deplasarilor sau absentelor de la domiciliu sau de la locul de resedinta permanenta".
Art. 13. - (1) Persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) trebuie sa aiba un contract de administrare, respectiv un contract de mandat in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar persoanele prevazute in anexa nr. 7 trebuie sa aiba calitatea de angajat cu contract de munca pe durata nedeterminata pe intreaga perioada de desfasurare a activitatii in cadrul unui asigurator.
(2) In termen de 60 de zile de la primirea autorizatiei de functionare, asiguratorul va depune la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor copii ale documentelor mentionate la alin. (1).
CAPITOLUL V
Alte dispozitii
Art. 14. - (1) Dupa obtinerea autorizatiei de functionare, orice modificare a documentelor sau a conditiilor pe baza carora s-a acordat aceasta autorizatie se va face numai dupa aprobarea sau, dupa caz, avizarea prealabila de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
(2) In termen de 4 luni de la incheierea anului financiar, asiguratorii au obligatia sa transmita Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor situatia actionarilor directi si procentul detinut de catre acestia din capitalul social, asa cum este inscris in Registrul actionarilor sau conform reglementarilor companiilor listate la Bursa de Valori.
(3) In cazul actionarilor semnificativi, se va transmite lista nominala, iar pentru actionarii semnificativi persoane juridice, si lista actionariatului semnificativ direct si/sau indirect al acestora.
(4) In cazul in care volumul de informatii solicitat la alin. (2) si (3) este foarte mare, acestea se vor furniza pe suport electronic de tip compact-disc (CD).
#PAGEBREAK#
Art. 15. - Comisia de Supraveghere a Asigurarilor are dreptul sa anuleze orice autorizatie obtinuta pe baza unor informatii false sau eronate si poate interzice persoanelor raspunzatoare exercitarea oricaror activitati reglementate de Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 16. - Asiguratorii vireaza sumele reprezentand taxele de autorizare/avizare in contul nr. RO57TREZ7005025XXX000272, deschis pe seama Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor la Directia de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.
Art. 17. - Toate documentele si informatiile prevazute in prezentele norme trebuie transmise in limba romana, iar documentele emise intr-o limba straina vor fi depuse in original, autentificate in tara de origine, impreuna cu traducerea legalizata.
Art. 18. - Actionarii asiguratorilor autorizati pana la data intrarii in vigoare a prezentelor norme, care se afla in una dintre situatiile de incompatibilitate prevazute la art. 5, au la dispozitie o perioada de 18 luni pentru a vinde participatiile detinute in conditiile prevazute de Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale normelor emise in aplicarea acesteia.
Art. 19. - (1) Persoanele mentionate la lit. B-D din anexa nr. 7, care la data intrarii in vigoare a prezentelor norme ocupa aceste functii, sunt considerate a indeplini criteriile respective numai cu conditia prezentarii de catre asiguratori la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a listei persoanelor respective, insotita de curriculum vitae semnate ale acestora, de copii ale contractelor de munca, precum si de declaratia prevazuta la anexa nr. 5 la prezentele norme, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme.
(2) Asiguratorii care nu au incadrate persoane in functiile mentionate la lit. B si C din anexa nr. 7 au la dispozitie 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme pentru prezentarea la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a documentatiei necesare in vederea aprobarii persoanelor respective si, respectiv, aceeasi perioada pentru incadrarea unor persoane pe functiile prevazute la lit. D din anexa nr. 7.
(3) In cazul persoanelor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. B, care la data intrarii in vigoare a prezentelor norme ocupa aceste functii, sunt considerate a indeplini criteriile respective numai cu conditia prezentarii de catre asiguratori la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a copiilor contractelor de mandat, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentelor norme.
(4) In termen de 10 zile lucratoare de la data vacantarii unei pozitii detinute de o persoana semnificativa, asiguratorul in cauza va comunica in scris Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor numele si functia persoanei respective.
(5) Indiferent de motivul vacantarii, persoana care a facut parte din conducerea executiva sau a fost, dupa caz, actuar, conducator al activitatii de asigurari de viata ori de asigurari generale sau a detinut o functie de conducere specifica domeniului asigurarilor va depune la asigurator un raport de activitate din care sa rezulte gradul de realizare a contractului de mandat sau, dupa caz, gradul de realizare a obiectivelor stabilite pentru activitatea coordonata si, respectiv, de indeplinire a sarcinilor scrise primite la inceperea activitatii in cadrul acelui asigurator.
(6) In cazul vacantarii unei pozitii detinute de o persoana semnificativa, perioada pana la propunerea pentru o noua persoana nu trebuie sa depaseasca 90 de zile, cu exceptia membrilor consiliului de administratie sau ai consiliului de supraveghere, pentru care perioada poate fi extinsa cu maximum 60 de zile, cu avizul Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor.
(7) In propunerea prevazuta la alin. (6) se va mentiona si numarul de inregistrare al documentului prevazut la alin. (5).
(8) Dupa primirea aprobarii ca persoana semnificativa, cu exceptia membrilor consiliului de administratie sau ai consiliului de supraveghere, persoana in cauza va trimite Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, in termen de 15 zile calendaristice de la preluarea functiei, o declaratie pe propria raspundere ca a luat cunostinta de continutul raportului de activitate mentionat la alin. (5). Declaratia se va atasa la dosarul de la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor al persoanei in cauza.
Art. 20. - (1) Conditiile si documentele solicitate fondatorilor se aplica si in cazul persoanelor fizice si juridice care devin ulterior actionari semnificativi directi si indirecti la asiguratori.
(2) Conditiile si documentele solicitate persoanelor semnificative se aplica si in cazul persoanelor fizice propuse care devin ulterior persoane semnificative la asiguratori.
Art. 21. - Anexele nr. 1-7 fac parte integranta din prezentele norme.
Art. 22. - Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sanctioneaza in conditiile si potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 23. - Prezentele norme transpun prevederile art. 4-8 din Directiva Parlamentului European si a Consiliului 2002/83/CE din 5 noiembrie 2002 privind asigurarile de viata, ale art. 4-7 din prima Directiva a Consiliului 73/239/CEE din 24 iulie 1973 de coordonare a dispozitiilor legale, de reglementare si administrative privind initierea activitatii de asigurare directa, alta decat asigurarea de viata, si exercitarea sa, modificate prin art. 6-9 din Directiva Consiliului 92/49/CEE din 18 iunie 1992 de coordonare a dispozitiilor legale, de reglementare si administrative privind asigurarea directa, alta decat asigurarea de viata, si de modificare a directivelor 73/239/CEE si 88/357/CEE, si ale art. 8 si 54 din Directiva Consiliului 92/49/CEE din 18 iunie 1992 de coordonare a dispozitiilor legale, de reglementare si administrative privind asigurarea directa, alta decat asigurarea de viata, si de modificare a directivelor 73/239/CEE si 88/357/CEE.
Comentarii articol (0)