Din 17 septembrie 2007, incepe perioada de 4 luni de zile in care se desfasoara procedura de aderare initiala la fondurile de pensii administrate privat.
Activitatile de publicitate si de marketing privind fondurile de pensii administrate privat, desfasurate de catre entitatile de pe piata pensiilor administrate privat, autorizate de catre CSSPP, vor putea incepe numai din 17 septembrie, avertizeaza CSSPP in comunicatul emis.
In cazul in care se constata incalcarea acestei prevederi, CSSPP va sanctiona nerespectarea reglementarilor care guverneaza sistemul de pensii private si va sesiza organul de urmarire penala, pentru situatia in care fapta savarsita constituie infractiune.
Modificarea reglementarilor privind publicitatea in cazul pensiilor private
CSSPP a aprobat, saptamana trecuta, norma pentru modificarea Normei nr. 5/2006 privind informatiile continute in materiale publicitare referitoare la fondurile de pensii facultative si administratorii acestora
Norma detaliaza continutul si procedura care trebuie urmata inainte de difuzarea materialelor publicitare, respectiv abroga procedura de avizare a materialelor publicitare, asa cum era prevazut de Norma nr.5/2006, si stabileste ca administratorii vor depune materialul publicitar, in copie, spre informare, la CSSPP inainte de prima difuzare.
De asemenea, creeaza conditiile si defineste principiile in scopul unei informari corecte a potentialilor participanti cu privire la fondurile de pensii facultative.
Norma interzice difuzarea oricarui material publicitar in legatura cu un fond de pensii facultative sau cu un administrator, inainte ca fondul de pensii si administratorul sa fie autorizati de catre CSSPP, precum si inainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii facultative autorizate de catre CSSPP
Actul normativ aprobat de CSSPP stabileste ca sanctiunea retragerii autorizatiei de administrare se aplica in caz de neexecutare sau executare necorespunzatoare a obligatiilor care rezulta din Legea nr.204/2006 sau din Norma.
Interdictii privind activitatea de publicitate
Potrivit Legii nr.411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, precum si normelor emise in aplicarea acesteia, este interzis administratorilor, agentilor de marketing si persoanelor afiliate acestora:
- sa transmita informatii false, inselatoare sau care pot crea o impresie falsa despre fondul de pensii si administratorul acestuia
- sa faca afirmatii sau previziuni despre evolutia unui fond de pensii altfel decat in forma si modul prevazute in normele CSSPP
- sa ofere beneficii colaterale in scopul de a convinge o persoana sa adere la un fond de pensii sau sa ramana participant la acesta
- sa acorde foloase pentru facilitarea aderarii potentialilor participanti
- sa difuzeze oricare material publicitar in legatura cu un fond de pensii administrat privat sau cu un administrator, inainte ca acel fond de pensii si administratorul sau sa fie autorizati de CSSPP
- sa difuzeze materiale publicitare inainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii private autorizate de CSSPP
In plus, este interzisa desfasurarea oricaror activitati in domeniul pensiilor administrate privat de entitati care nu au fost autorizate/avizate de catre CSSPP.
Comentarii articol (0)