Noile reguli stabilite de autoritățile europene în domeniul protecției datelor personale se aplică, în mod direct, tuturor statelor membre ale Uniunii Europene (EU), deci inclusiv României, începând cu data de 25 mai 2018. Spre deosebire de directivele europene, regulamentele europene nu trebuie transpuse în legislația autohtonă pentru a se aplica pe plan național. Citește articolul
Companiile care încalcă, începând din 25 mai 2018, noile reguli referitoare la protecția datelor personale riscă amenzi de până la 4% din cifra de afaceri totală anuală. Mai exact, este vorba de Regulamentul european general privind protecția datelor (GDPR), care se aplică direct tututor statelor membre ale Uniunii Europene, deci inclusiv României. Regulile se aplică în România fără să fie necesară nicio reglementare suplimentară a autorităților autohtone, inclusiv pe partea de amenzi. Citește articolul
De fiecare dată când securitatea datelor personale prelucrate de firme este încălcată, acestea trebuie să documenteze incidentele, reiese din Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR), ce se va aplica de mâine. Totodată, companiile trebuie să raporteze uneori incidentele de securitate către autorități sau chiar și către persoanele fizice vizate. Citește articolul
Începând cu finalul acestei săptămâni, firmele care prelucrează datele personale ale clienților, salariaților sau partenerilor de afaceri vor fi obligate să respecte noua legislație ce va intra în vigoare în toate țările Uniunii Europene. Amenzile aplicabile, în cazul în care autoritățile vor identifica abateri, sunt uriașe, astfel că firmele, indiferent de mărimea sau vechimea lor, trebuie să se conformeze, iar acest lucru este valabil și în cazul firmelor nou-înființate (așa numitele companii start-up). Citește articolul
Securitatea datelor personale prelucrate de către firme este un aspect important, conform Regulamentului general pentru protecția datelor (GDPR), ce se va aplica în toată Uniunea Europeană, deci și în România, de vineri. Pentru a nu risca pierderea, modificarea neautorizată sau chiar folosirea ilegală a datelor personale, companiile sunt obligate să ia măsuri adecvate de securitate. Citește articolul
Companiile care folosesc date personale în activitatea lor curentă trebuie să dea acces românilor la ele, la cerere, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). În acest sens, firmele trebuie să-și pregătească proceduri interne de lucru pentru gestionarea eventualelor cereri de acces ce vor veni de la persoanele fizice. GDPR se va aplica, în toată Uniunea Europeană, începând din 25 mai 2018. Citește articolul
Deoarece noul cadru legal privind prelucrarea datelor personale va avea impact în activitatea celor mai multe firme, am încercat să aflăm cam ce etape esențiale trebuie parcurse astfel încât o companie să fie pregătită până la data de 25 mai 2018. Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) se va aplica tuturor statelor membre ale Uniunii Europene, adică inclusiv României, fără excepții și fără amânări. Citește articolul
Ce-ar fi dacă am începe să ne gândim la Regulamentul european privind protecția datelor cu caracter personal (GDPR) și dintr-o altă perspectivă decât aceea de conformare? De pildă, dacă ne-am gândi la avantajele pe care le poate aduce unui business? Vorbim constant despre riscuri -- amenzi substanțiale care pot sau nu pot să fie aplicate, clienți care dau firmele în judecată pentru nerespectarea drepturilor lor ori chiar procese colective, căci se va putea ajunge și la asta, la un moment dat, spun specialiștii. Citește articolul
Companiile care au site-uri sunt obligate să-și actualizeze politicile de confidențialitate astfel încât să fie conforme cu prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), care se va aplica, inclusiv în România, din mai 2018. În esență, politicile de confidențialitate trebuie să fie concise, scrise într-un limbaj simplu și clar, ușor accesibile și gratuite. Citește articolul
Companiile ale căror afaceri se bazează în principal pe prelucrarea datelor personale ale clienților și-ar putea pierde temporar sau definitiv posibilitatea de a le folosi pentru a-și promova serviciile, dacă încalcă dispozițiile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). De exemplu, dacă o firmă are o bază de date obținută fără respectarea legislației, autoritățile i-ar putea impune să n-o mai folosească în scopuri de marketing, ceea ce s-ar putea traduce chiar prin imposibilitatea de a mai desfășura afaceri. Citește articolul