Consecinţele unui incident de securitate, dacă nu există o reacţie imediată, pot crea riscuri foarte mari pentru o companie - de la costuri de reputaţie până la amenzi ridicate, acordate în baza Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR). Pentru a evita astfel de riscuri, vom prezenta un ghid cu privire la cum pot fi gestionate incidentele de securitate, în baza GDPR. Citește articolul
Persoanele fizice au dreptul, potrivit Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), de a cere ștergerea datelor lor personale prelucrate de o companie. În mod obișnuit, firmele sunt obligate să le șteargă, dar în anumite situații acest lucru nu este posibil. Citește articolul
Parlamentul, Guvernul, Președinția și primăriile scapă inițial de amenzile pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), conform unui act normativ care se aplică începând de azi. Mai precis, autoritățile centrale și locale sunt avertizate și li se dă un termen de conformare, abia apoi fiind posibilă sancționarea. Mecanismul este aproximativ identic cu prevenția la firme, doar că societățile nu sunt iertate la prima abatere în domeniul datelor personale. Citește articolul
Una dintre cele mai spinoase probleme pe care le ridică interpretarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) este legată de înțelegerea relației dintre operator și împuternicit. În practică, e extrem de important de înțeles un lucru: o organizație poate avea multe roluri, pentru că este operator sau împuternicit nu per contract (înțelegere comercială), ci pe operațiune de prelucrare. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a fost construit după o filosofie relativ simplă. Persoanele vizate (oamenii ale căror date sunt prelucrate de diverse organizații) au o serie de drepturi. Unii spun că ar fi opt, alții că ar fi mai multe, ce e însă esențial este faptul că aceste drepturi există și au un impact major asupra modului în care orice organizație trebuie să își construiască planul de conformare la GDPR. Pentru ca persoanelor vizate să le fie respectate aceste drepturi, GDPR a plasat în sarcina organizațiilor care prelucrează date personale o serie de obligații birocratice menite să le ordoneze activitatea în așa fel încât respectarea drepturilor persoanelor vizate să fie o consecință firească. Citește articolul
Formularul pe care companiile îl folosesc pentru a notifica incidentele de securitate privind datele personale prelucrate a fost publicat de curând în Monitorul Oficial, fiind elaborat de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Obligația de notificare este prevăzută de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), care se aplică în România începând din 25 mai 2018. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), în vigoare de la 25 mai, vizează firmele din zona de resurse umane (HR) pe mai multe planuri decât companiile din multe alte sectoare. Dacă ne gândim la natura business-urilor din această zonă, apare evidentă necesitatea de a fi mai prudent în prelucrarea datelor, în contextul noii legislații. Am stat de vorbă pe tema pregătirii pentru GDPR cu cei de la Smartree, al căror business include gama completă de servicii de externalizare a proceselor de HR și pentru care noul regulament a antrenat mișcări pe toate planurile: de la auditorul datelor, până la revizuirea unor proceduri și instruirea angajaților. Citește articolul
Persoanele fizice ale căror date personale sunt prelucrate de companii au dreptul de a cere acces la aceste informații, conform prevederilor Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Deși firmele sunt obligate să răspundă, într-un fel sau altul, la solicitările românilor, există situații în care acestea pot refuza să dea acces la datele personale pe care le prelucrează. Citește articolul
Datele personale prelucrate de o firmă nu pot fi păstrate pe termen nelimitat, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Mai exact, informațiile pot fi păstrate doar atât timp cât ele sunt necesare pentru scopurile urmărite de companie. Însă cum se poate aplica această regulă în activitatea efectivă a unei afaceri? Din 25 mai 2018, GDPR trebuie respectat de către orice firmă care prelucrează date personale pentru a-și desfășura afacerile. Citește articolul
Inventarierea datelor personale prelucrate, analiza necesității angajării unui responsabil cu protecția datelor (sau DPO, de la „data protection officer”) și redactarea unor politici interne speciale sunt doar câteva dintre principalele măsuri pe care le poate lua o firmă pentru a se conforma la prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul