ACCES GRATUIT
Restituirea ambalajului original la repararea unui produs in garantie - obligatie legala sau abuziva?
Unui consumator X i se strica un aparat aflat inca in garantie (fie el electrocasnic sau electronic) si merge cu el inapoi la comerciant pentru reparatii. La fata locului i se solicita ambalajul original sau, in caz contrar, nu poate beneficia de garantia produsului. Este legal ca un vanzator sa pretinda asta clientului sau obligatia impusa incalca legislatia in vigoare din domeniul protectiei consumatorilor?
Articolul continuă mai jos
In urma unei solicitari
Avocatnet.ro, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ne-a raspuns ca, in acest context, “producatorul/importatorul/vanzatorul poate mentiona in certificatul de garantie al unui produs ori in alt document ce insoteste produsul la comercializare, faptul ca garantia este asigurata numai in conditiile transportarii produsului in ambalajul original, deoarece producatorul, in conditiile unui echpament sensibil la trepidatii sau vibratii, asa cum sunt, de exemplu, produsele din domeniul IT, receptoarele media si altele asemenea, garanteaza buna functionarea a echipamentului respectiv numai in conditiile evitarii socurilor mecanice, trepidatiilor, vibratiilor.”
Totodata, in raspunsul primit, ANPC arata ca aceste conditii de manipulare, transport, depozitare sunt impuse prin proiectul tehnic al produsului si ca este bine cunoscut ca ambalajele acestor produse au pe langa carcasa propriu-zisa si diverse compensatoare confectionate dupa forma si dimensiunile produselor sau subansamblelor acestor produse. Aceste compensatoare sunt confectionate din materiale care au o mare capacitate de a prelua/absorbi socurile, trepidatiile si vibratiile ce se produc in mod normal in timpul manipularii, transportului si depozitarii (polistiren expandat, polietilena sub forma de foi cu sfere/bule umplute cu aer si altele asemenea).
Deci, mentiunile facute in certificatul de garantie ori in alte documente ce insotesc produsele la comercializare, cu privire la excluderea produsului de la garantie in cazul nerespectarii de catre consumator a conditiilor de transport specificate
nu incalca legislatia in vigoare din domeniul protectiei consumatorilor.
Citește mai mult despre
anpc
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (9)