„Ne propunem sa fim o asociatie reprezentativa a industriei comertului online, care sa asigure consumatorii de respectarea unor standarde comerciale online la nivel european in Romania, si in acelasi timp sa sustina interesele magazinelor online si dezvoltarea generala, rapida si durabila, a comertului online in Romania, a adaugat, pentru Avocatnet.ro, Marius Ghenea.
Pot deveni membri ai Asociatiei Romane a Magazinelor Online orice alte persoane juridice care adera la prevederile din Statutul Asociatiei, admiterea in ARMO facandu-se pe baza aprobarii Consiliului Director, din care fac parte Marius Ghenea - presedinte si vicepresedintii: Radu Apostolescu (de la eMAG.ro) si Marius Ciocan (de la FunGift.ro).
Codul de Bune Practici, obiectivul principal al ARMO
„Primul si probabil cel mai important obiectiv al Asociatiei noastre este promovarea ca standard al industriei a Codului de Bune Practici pentru Magazinele Online, deoarece in acest mod vom putea sa dam o dovada clara consumatorilor ca prioritatea noastra este sa le furnizam produse si servicii de calitate superioara si sa le oferim protectie fata de orice practici neconforme cu normele comerciale.”, a afirmat Radu Apostolescu, Vicepresedinte ARMO, Director Marketing eMAG.ro.
Codul de Bune Practici pentru Comertul Electronic reprezinta, conform infomatiilor de pe site-ul asociatiei, o declaratie de principii a comerciantilor magazine-online membri ai ARMO cu rolul de a respecta interesele tututor consumatorilor.
Dupa intrarea in vigoare, acest Cod va fi respectat de toti membrii ARMO, ca si de orice alt magazin online care devine membru ARMO sau care adera in mod expres la acest Cod de Bune Practici, prin semnarea unui contract special in acest sens.
Practic, toate magazinele online, membre ale ARMO, care si-au luat angajamentul de a respecta prevederile Codului de Bune Practici, vor afisa pe site logo-ul de incredere ARMO, ceea ce le garanteaza ca sigure si de incredere.
Totusi, in cazul in care un magazin online care a incalcat prevederile Codului, se poate lua masura excluderii din asociatie, daca problemele constatate nu sunt remediate in maxim 3 luni si evident, nu vor mai putea utiliza logo-ul de incredere, dupa cum a declarat, pentru Avocatnet.ro, Marius Ghenea.
Clauzele Codului insista pe informarea clientilor
Printre principalele prevederi ale Codului de Bune Practici se numara informarea cat mai corecta si a exacta a consumatorului cu privire la datele de contact ale societatii comerciale care detine magazinul online (minimum, pe site trebuie sa apara numele complet al societatii comerciale, CUI, adresa sediului social si a punctelor de lucru, programul de lucru, numarul de telefon, o adresa e-mail de contact).
Totodata, site-urile de comert electronic trebuie sa afiseze termenii si conditiile de vanzare, precum si informatii despre disponibilitatea produselor sau serviciilor (stocul real). Termenii si conditiile vanzare vor include informatii referitoare la:
- documente contractuale
- valabilitate
- obligatiile vanzatorului
- facturare, plata, penalitati
- riscuri si responsabilitati
- acceptare, transferul proprietatii
- garantii.
Prin Codul de Bune Practici, magazinele online sunt obligate sa accepte returul produselor in 10 zile lucratoare cu returnarea banilor catre client, dar si sa detina un sistem de primire a reclamatiilor si sesizarilor clientilor la care sa ofere un raspuns in maxim 24 ore (considerate in zile lucratoare); raspunsul trebuie sa contina cel putin confirmarea demararii procedurii de rezolvare a reclamatiei.
Comentarii articol (0)