ACCES GRATUIT
MTI va implementa un nou soft de vanzare a biletelor, din 11 decembrie 2011
Incepand cu 11 decembrie 2011, vanzarea legitimatiilor de calatorie, atat prin casele de bilete, cat si on-line sau prin automatele de bilete, s-ar putea realiza printr-un nou soft, potrivit unui proiect elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI). In acelasi timp, actul normativ propus in dezbatere publica stabileste si noi principii de tarifare pentru noile ranguri de trenuri.
Articolul continuă mai jos
Potrivit MTI, proiectul de
OUG pentru stabilirea principiilor de aplicare a tarifelor de deservire generala in transportul feroviar public de calatori stabileste noile principii tarifare, care vor permite tarifarea pe fiecare tren in parte. Astfel se vor putea implementa noi oferte comerciale, cu reduceri pe tren, zi de calatorie sau pe perioade de anticipatie.
In acelasi timp, noua varianta de tarifare va fi exprimata printr-un soft specializat de vanzare si rezervare, care va fi implementat odata cu intrarea in vigoare a noului mers de tren pentru perioada 2011/2012 cu noile ranguri de trenuri, respectiv
incepand cu data de 11decembrie 2011.
Principiile avute in vedere la aplicarea tarifelor de transport feroviar public de calatori pe teritoriul Romaniei, propuse prin noua OUG, sunt:
- nivelul tarifului de transport, impreuna cu subventia acordata, in conditiile legii, de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupa caz, sa acopere nivelul costurilor de transport al calatorilor pe calea ferata, inclusiv cota de profit prevazuta de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 89/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- reflectarea in tariful de transport a confortului oferit calatorilor in timpul calatoriei
cu diversele categorii de trenuri;
- fiecare rang de tren are tariful propriu de calatorie calculat pe zone kilometrice la care se adauga tariful de rezervare a locului, in cazul in care se doreste ocuparea unui loc;
- calatorul poate opta pentru calatoria cu un alt rang de tren decat cel pentru care si-a procurat initial legitimatia de calatorie numai in situatia cand trenurile apartin aceluiasi operator de transport feroviar de calatori, caz in care calatorul va plati un pret care este diferenta dintre tarifele la aceeasi zona kilometrica a celor doua trenuri, la care se adauga tariful de rezervare a locului pentru noul tren;
- tariful de transport in cazul calatoriei cu mai multe trenuri este suma tarifelor de transport pentru fiecare tren in parte, operatorul de transport feroviar de calatori poate acorda reduceri din tariful trenurilor pentru fidelizarea calatorului, numai daca toate trenurile ii apartin.
Proiectul va este prezentat in fisier atasat.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)