"Spatiul Privat Virtual" a fost extins la nivel national, astfel ca persoanele fizice din toata tara pot accesa de azi acest serviciu.
De asemenea, serviciul este disponibil de la inceputul lunii pentru contribuabilii persoanele fizice cu domiciliul fiscal in Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui, Arges, Calarasi, Dambovita, Giurgiu, Ialomita, Prahova, Teleorman, Arad, Caras-Severin, Hunedoara, Timis.
"Spatiul Privat Virtual" a fost lansat pe 15 septembrie si a functionat ca proiect pilot pentru contribuabilii persoane fizice din Bucuresti si Ilfov.
Pentru a accesa acest serviciu, persoanele fizice din Bucuresti si judetele indicate mai sus se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.
Comunicarea electronica in Spatiul Privat Virtual se face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil. Contribuabilii au acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala:
- Soldul obligatiilor neachitate;
- Decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta);
- Nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online.
- Informatiile cuprinse in declaratia 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale in functie de veniturile realizate.
Conform ANAF, incepand de anul viitor, proiectul va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica si cu alte tipuri de credentiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.
De la lansarea SPV pentru Bucuresti si Ilfov, au fost aprobate in cadrul aplicatiei electronice aproximativ 3.000 de cereri si au fost solicitate si descarcate peste 8.850 de documente.