Buna ziua. M-am inregistrat in Spatiul Privat Virtual de la ANAF folosind CNP. Scopul era sa vad informatii despre PFA-ul meu. Mai precis ce declaratii trebuie sa depun, ce mai am de platit, .... Dar nu am vazut astfel de informatii.
Am observat ca se pot solicita informatii, dar tot legate de CNP.
In sectiunea de <Intrebari si raspunsuri> de pe site-ul ANAF despre SPV este intrebarea
21 Am un PFA. Ca sa ma inregistrez in SPV:
1. accesez optiunea ,,persoane fizice'' ?;
2. folosesc CUI sau CNP ?;
3. este necesar certificatul digital?
Si raspunsul:
Pentru înregistrarea în SPV este necesar sa accesați secțiunea ”persoane fizice”. Înregistrarea se face pe CNP, utilizând un act administrativ emis de ANAF începând cu anul 2013. În acest caz nu este necesar sa dețineți un certificat calificat. În situația în care sunteți plătitor de TVA sau de impozit pe salarii și contribuții de asigurări sociale este necesară înregistrarea pe CUI în baza unui certificat calificat.
De aici eu inteleg ca inregistrarea prin CNP este suficienta pentru a vedea si informatii de PFA (eu neffind platitor de TVA sau de impozit pe salarii ... cum scrie acolo).
Nu am certificat digital ca sa folosesc inregistrarea ca persoana juridica.
Intrebari.
1. Exista o modalitate de a vedea informatiile legate de PFA prin inregistrarea cu CNP ?
2. Informatiile despre CNP/PFA se pot obtine doar prin solicitare (sectiunea <Solicitari>) ? Nu se vad direct undeva fara a solicita ?
Nu veti putea fara a le solicita. Vedeti pentru inceput declaratia unica depusa si recipisa cu confirmarea depunerii fara erori de validare. Nu va trebuie certificat de semnatura electronica caci acolo intrati cu numele si parola contului deschis pe cnp.
Nu o sa va spuna acolo ce declaratii trebuie sa depuneti ci va arata ce ati depus si ce ati platit.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.