Având în vedere:
- prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 25 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile art. 8 alin. (6) și (7) din Hotărârea Guvernului nr. 42/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare,
ministrul energiei, întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri emite următorul ordin:
Art. I. - Procedura de implementare a schemei transparente de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului național multianual de înființare și dezvoltare de incubatoare tehnologice și de afaceri, aprobată prin Ordinul ministrului energiei, întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri nr. 980/2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 689 și 689 bis din 11 septembrie 2015, se modifică după cum urmează:
1. Punctul 2.1 va avea următorul cuprins:
„2.1. Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2015, aprobat prin anexa nr. 3/36/02 la Legea nr. 186/2014, este de 4.700.000 lei, distribuit conform Planului anual de lucru1.”
2. La punctul 2.7, litera a) va avea următorul cuprins:
„a) alocații financiare nerambursabile oferite fiecărei firme incubate, la intrarea în incubatorul de afaceri, pentru ca aceasta să își achiziționeze în valoare de maximum 40.000 lei echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru), site, echipamente IT, soft și licențe, mobilier, aparatură birotică, achiziționarea de autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepția vehiculelor de teren simbol G conform Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 211/2003 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția vehiculelor de transport rutier de mărfuri, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în contul terților și contra cost, sisteme de protecție a valorilor umane și materiale, aparate și instalații de măsurare, control și reglare. Achizițiile trebuie să fie în legătură cu fluxul subactivităților (de exemplu, aprovizionare/promovare, distribuție/vânzare), care sunt necesare desfășurării activităților codului CAEN autorizat pentru care se solicită finanțare, iar sumele vor fi alocate numai după efectuarea cheltuielilor, emiterea facturilor și dovada achitării integrale a acestora. Valoarea maximă a alocației financiare nerambursabile pentru achiziționare site este de 8.000 lei;”.
3. La punctul 2.7, litera e) va avea următorul cuprins:
„e) alocații financiare nerambursabile oferite fiecărui incubator, pentru rambursarea în limita a 40.000 lei/an a costurilor cu impozitele, taxele, contribuțiile și alte sume datorate bugetelor locale, autorizări PSI;”.
4. La punctul 4, subpunctul 4.1.2 va avea următorul cuprins:
„4.1.2. Lansarea procedurii de selecție a administratorului se efectuează de către OTIMMC după aprobarea deschiderii unui incubator cu condiția existenței în planul anual de lucru a fondurilor alocate pentru plata serviciilor administratorului incubatorului de afaceri în valoare de maxim 190.000 lei/ciclu de incubare conform pct. 2.8 din procedura programului. În cazul în care procedura de selecție a administratorului nu se finalizează în termenul de 3 ani fiscali de la aprobarea deschiderii unui incubator, aprobarea își pierde valabilitatea și solicitantul poate relua ciclul de solicitare de deschidere a unui incubator conform pct. 3.2 sau pct. 3.3. În conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, ofertele solicitanților vor fi evaluate din punct de vedere tehnic și financiar de către o comisie de evaluare constituită din reprezentanți ai OTIMMC și ai autorităților publice locale. Comisia va selecta o persoană juridică, care va deveni Administratorul Incubatorului.”
5. La punctul 4, subpunctul 4.1.2.1 va avea următorul cuprins:
„4.1.2.1. În procesul de selectare se vor avea în vedere cel puțin următoarele criterii:
a) după caz, prezentarea de proiecte de consultanță derulate în ultima perioadă și rezultatele acestora;
b) nu se află în stare de faliment ori lichidare, nu au afacerile administrate de un administrator judiciar și nu au activitatea comercială suspendată și nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru; solicitanții care au datorii eșalonate nu sunt eligibili pentru selecție;
c) implicarea în gestionarea acestui proiect a personalului și a colaboratorilor calificați, cu experiență în managementul afacerilor, capabili să ofere beneficiarilor Programului consultanță și alte servicii de dezvoltare a afacerilor;
d) deținerea de cunoștințe și informații solide privind mediul de afaceri din aria geografică de amplasare a incubatorului de afaceri;
e) capacitatea de a favoriza și a dezvolta o bună relaționare a incubatorului de afaceri cu autoritățile publice locale, unitățile bancare, institutele de cercetare, institutele de învățământ superior și unitățile economice din aria geografică de amplasare a acestuia;
f) prezentarea unui plan de promovare pentru perioada de preincubare, a unui plan de afaceri și a unui plan de marketing pe durata contractului de administrare;
g) prezentarea unei strategii de monitorizare a beneficiarilor Programului pe parcursul a doi ani postincubare;
h) strategia pentru înființarea/dezvoltarea unui incubator pentru IMM inovative în cazul unei autorități private relevante la nivel național în domeniul antreprenoriatului;
i) după caz, analiza elaborată de OTIMMC privind performanța incubatorului din punctul de vedere al vizibilității acestuia în zonă și al contribuției incubatorului la dezvoltarea locală a zonei pentru incubatoarele cărora li s-a aprobat continuarea activității sau analiza elaborată de OTIMMC privind performanța incubatorului administrat din punctul de vedere al vizibilității acestuia în zonă și al contribuției incubatorului la dezvoltarea locală a zonei pentru administratorii care au administrat sau administrează deja un incubator în cadrul programului.”
6. La punctul 4.1.3 subpunctul 4.1.3.1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
„(3) Pentru incubatoarele care finalizează unul sau mai multe cicluri de incubare, OTIMMC va elabora după finalizarea ciclului o analiză privind performanța incubatorului din punctul de vedere al vizibilității acestuia în zonă și al contribuției incubatorului la dezvoltarea locală a zonei.”
7. Anexa nr. 8 „Plan anual de lucru anul 2015” se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Direcția politici antreprenoriale și implementare programe pentru IMM din cadrul Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici și Mijlocii și Mediului de Afaceri și oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici și mijlocii și cooperație vor duce la îndeplinire prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul energiei, întreprinderilor mici și mijlocii și mediului de afaceri,
Anca Laura Ionescu, secretar de stat
București, 30 septembrie 2015.
Nr. 1.165.
Anexa cu planul anual de lucru poate fi consultată în fişierul alăturat.
Comentarii articol (0)