Articol scris de Marian Dumitrache, specialistul AvocatNet.ro în fonduri europene
În data de 7 ianuarie 2016, Agenția pentru implementarea proiectelor și programelor pentru IMM-uri a publicat procedura de implementare a programului de micro-industrializare.
Programul este programat pentru lansare în premieră în acest an, după ce la finalul anului trecut a fost inclus în cadrul Bugetului general pentru 2016.
Programul de micro-industrializare va beneficia de un buget de 60.890.000 de lei, iar prin implementarea acestuia, este așteptată finanțarea unui număr de cel puțin 244 de beneficiari.
Care este valoarea ajutorului?
Societățile selectate pentru finanțare vor primi un Ajutor financiar nerambursabil de 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, dar nu mai mult de 250.000 lei/ beneficiar, aproximativ 55.000 euro.
Prin urmare, beneficiarul va trebui să acopere din contribuţie proprie minimum 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului. În cazul unui proiect cu o valoare maximă, contribuția proprie va fi de 27.777 lei, aproximativ 6.200 de euro.
Cine poate beneficia de ajutor nerambusabil:
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii pot primi finanțare în cadrul acestui program dacă îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
- sunt organizate în baza legii nr. 31/1990 sau a OUG nr. 6/2011. Cele mai întâlnite cazuri de solicitanți vor fi organizați ca SRL, SA sau SRL-D;
- asociaţii, acţionarii sau administratorii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
- codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului şi autorizat a fi desfăşurat la momentul decontului;
- au cel mult cinci ani de la înregistrarea la Registrul Comerţului la data deschiderii aplicaţiei;
- nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale.
Ce este o microîntreprindere?
Microîntreprinderea este o societate care are până la nouă angajați inclusiv și cel mult două milioane de euro cifră de afaceri.
Deși este considerată microîntreprindere și societatea fără angajați, în cadrul acestui program se acordă punctaj suplimentar în cazul existenței a cel puțin un angajat.
Ce este un IMM?
O întreprindere mică și mijlocie are un număr de angajați cuprins între zece și 249, dar și o cifră de afaceri de cel mult 50 de milioane de euro.
În plus, beneficiarii se obligă să respecte, pentru o perioadă de trei ani, următoarele cerințe:
- reinvestesc anual minim 30% din profit;
- angajează până la finalizarea proiectului cel puţin doi salariaţi.
Ce activități sunt permise?
Sunt eligibile în cadrul Programului societăţile care desfăşoară activităţi pe codurile CAEN aferente următoarelor diviziuni:
- 10 Industria alimentară;
- 13 Fabricarea produselor textile;
- 14 Fabricarea articolelor de îmbrăcăminte;
- 15 Tăbăcirea şi finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie, harnaşamentelor şi încălţămintei; prepararea şi vopsirea blănurilor;
- 16 Prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemnşi plută, cu excepţia mobilei; fabricarea articolelor din paie şi din alte materiale vegetale împletite;
- 22 Fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice;
- 23 Fabricarea altor produse din minerale nemetalice;
- 24 Industria metalurgică;
- 25 Industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal, exclusiv maşini utilaje şi instalaţii – cu excepţia societăţilor care desfăşoară activităţi pe codurile CAEN aferente grupei 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei;
- 26 Fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice;
- 27 Fabricarea echipamentelor electrice;
- 28 Fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente n.c.a.;
- 31 Fabricarea de mobilă;
- 32 Alte activităţi industriale n.c.a.
Ce tipuri de cheltuieli sunt eligibile?
Vei putea primi decontarea cheltuielilor eligibile în procent de 90%. Mai jos sunt enumerate cheltuielile încadrate în această categorie:
Achiziția de echipamente tehnologice, maşini, utilaje şi instalaţii de lucru
- Aparate şi instalaţii de măsură, control, reglare;
- Autoutilitare, pentru transportul produselor proprii;
- Echipamente IT;
- Achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie;
- Realizarea unui site pentru prezentarea activităţii solicitantului;
- Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale, în limita a 4.500 de lei.
Consultanța este, de asemenea o cheltuială eligibilă, dacă se încadrează în limita a 4% din valoarea eligibilă a proiectului.
Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile.
Comentarii articol (3)