Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 14/2017, care a abrogat recent Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 13/2017, a fost aprobată prin Legea nr. 9/2017, apărută vineri în Monitorul Oficial. „Ordonanța 13” este cea care ar fi urmat să transforme abuzul în serviciu într-o faptă mult mai greu de pedepsit, însă aceasta a fost abrogată prin „Ordonanța 14” la presiunea societății civile.
Toate ordonanțele emise de Guvern trebuie să fie aprobate prin lege pentru a putea produce efecte în continuare. Astfel, parlamentarii s-au pronunțat favorabil asupra aprobării prin lege a OUG nr. 14/2017 și au decis respingerea OUG nr. 13/2017 prin Legea nr. 8/2017. Atât legea pentru respingerea „Ordonanței 13”, cât și cea pentru aprobarea „Ordonanței 14” au fost publicate vineri în Monitorul Oficial și se aplică începând de astăzi.
Din moment ce OUG nr. 14/2017 a fost aprobată prin lege de aleșii poporului, acest lucru înseamnă că OUG nr. 13/2017 nu are cum să mai producă niciun efect negativ asupra faptei de abuz în serviciu. Dacă ar fi fost respinsă OUG nr. 14/2017, atunci OUG nr. 13/2017 ar fi intrat în vigoare și ar fi produs efecte.
Deputatul Eugen Nicolicea a indicat faptul că legea de respingere a OUG nr. 13/2017 ar putea fi declarată neconstituțională, în cazul în care va exista o sesizare în acest sens, conform Mediafax. Acesta a făcut referire, mai precis, la o decizie a Curții Constituționale din anul 2001 prin care a fost găsită ca neconstituțională o lege prin care s-a respins o ordonanță de urgență ce deja își încetase efectele juridice.
Cu alte cuvinte, dacă am aplica aceeași logică situației în care ne aflăm în prezent, ar rezulta că parlamentarii n-ar fi avut motive să respingă prin lege „Ordonanța 13”, din moment ce aceasta deja a fost abrogată.
Comentarii articol (0)