Mai jos este prezentată o listă cu cinci idei de afaceri pe care le poți încerca în domeniul educației.
1. Înființarea unui after-school
Centrele care oferă servicii de îngrijire zilnică a copiilor (sevicii de tip after school) sunt tot mai căutate de către părinții care doresc să își ajute copiii să învețe o limbă străină, să se integreze într-un colectiv, sau să fie ajutați în rezolvarea temelor școlare. Cererea în creștere pentru aceste servicii îi determină pe antreprenorii care văd o oportunitate în acest domeniu să caute soluții de finanțare pentru demararea unei astfel de afaceri.
Deschiderea unui after school necesită, spre deosebire de majoritatea celorlalte idei prezentate în acest articol, o sumă considerabilă pentru realizarea investiției inițiale. Totuși, dacă se realizează o analiză a nevoilor existente pe piață, afacerea poate fi de succes.
Deschiderea unui after-school este impulsionată de factori precum:
- cererea în creștere a părinților pentru servicii educaționale de calitate pentru copiii lor;
- creșterea veniturilor părinților, una dintre investițiile importante ale acestora fiind în educația copiilor;
- scăderea timpului liber pe care părinții îl au să îl dedice supravegherii celor mici.
Mai multe informații privind înființarea unui after-school sunt prezentate în acest articol.
2. Cursuri de robotică și tehnologie
Cursurile de robotică și tehnologie reprezintă o modalitate inovatoare de a dezvolta creativitatea și imaginația copiilor, implicându-i în mod real în cadrul activităților desfășurate în sala de curs.
Astfel de cursuri dezvoltă gândirea creativă a copiilor prin metode prietenoase de învățare, metode bazate pe explorare, proiectare de scenarii, care încurajează în mod extraordinar colaborarea în echipă, dar și spiritul competitiv de performanță.
Pentru a se bucura de succes, cursurile destinate copiilor trebuie să fie structurate pe vârste, astfel încât cei mici să aibă un nivel similar al cunoștințelor, dar și aceeași capacitate de atenție și învățare.
Investiția este mai redusă decât în cazul înființării unui after-school, iar cea mai mare parte a resurselor financiare vor fi direcționate către:
- închirierea spațiului necesar;
- achiziția mobilierului folosit în sala de curs;
- achiziția echipamentelor IT care trebuie să cuprindă cel puțin un laptop pentru trainer și un videoproiector;
- achiziția echipamentelor, dotărilor utilizate în procesul de training;
- plata trainerilor.
3. Cursuri de formare profesională acreditate
O altă afacere în domeniul educației și formării profesionale, de acestă dată destinată adulților, este cea a organizării unor cursuri de formare profesională acreditate de către Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC).
Cursurile de formare profesională acreditate se pot organiza pentru meseriile din Codul Ocupațiilor din România, iar organizarea acestora presupune pregătirea în prealabil a unui dosar de acreditare ce va conține programa cursului, CV-urile trainerilor ce se vor implica în susținerea lecțiilor teoretice și practice, dar și dovada plății taxei de acreditare, în valoare egală cu două salarii minime brute pe economie. În prezent, această taxă este de 2.900 de lei, din moment ce salariul minim brut pe economie este de 1.450 de lei și se achită pentru fiecare curs supus acreditării.
După plata taxelor de acreditare, investiția va fi orientată către închirierea unui spațiu adecvat organizării cursurilor de formare profesională și dotarea cu mobilier și echipamente IT.
Cererea majoră pentru astfel de cursuri de formare profesională va proveni din rândul adulților care au nevoie să își certifice sau să dobândească cunoștințele și aptitudinile necesare practicării unei meserii.
Certificatele de calificare sau de absolvire eliberate la finalul cursurilor sunt recunoscute pe piața muncii, astfel că cererea pentru aceste servicii va fi constantă.
Principalul dezavantaj al organizării unor cursuri de formare profesională acreditate este acela că, din moment ce toate certificatele eliberate sunt recunoscute în mod egal pe piața muncii, diferențierea concurenților va fi făcută prin prețul practicat pentru serviciile de training, ceea ce îi poate avantaja pe cei care solicită taxe de înscriere foarte reduse și îi va dezavantaja pe cei care ar dori să pună un accent mai mare pe servicii de calitate.
4. Cursuri neacreditate de formare profesională
În timp ce adreditarea unui curs de formare profesională îți permite să eliberezi un certificat de absolvire sau de calificare acreditat și recunoscut pe piața muncii, organizarea unor programe de instruire neacreditate beneficiază de o flexibilitate mult mai mare, putând fi particularizate în funcție de cerințele persoanelor interesate.
În funcție de nișa de piață identificată, concurența poate să fie într-o fază incipientă de dezvoltare sau chiar inexistentă.
Din moment ce accentul nu este pus pe eliberarea unor certificate acreditate, ci pe transmiterea unor informații și cunoștințe cerute de mediul de afaceri, accentul trebuie să fie pus pe calitatea programului în sine:
- suportul de curs și materialele utilizate trebuie să în permanență actualizate, atfel încât să nu se transmită informații eronate sau depășite;
- sala de training trebuie să fie la standarde optime desfășurării activităților propuse, acest lucru presupunând atât un spațiu adecvat numărului de participanți, dar și dotările necesare;
- alte aspecte cu impact asupra participanților la curs și care nu sunt legate direct de programul de training: locația sălii și disponibilitatea unor locuri de parcare, serviciile de catering oferite, etc.
5. Organizarea de cursuri online
Piața cursurilor online este într-o dezvoltare accentuată, numărul firmelor din domeniu fiind în creștere puternică în ultimii ani, indiferent de domeniul abordat. De la cursuri și traininguri pentru dezvoltare personală, public speaking și antreprenoriat și până la lecții online de fitness filmate și distribuite de instructori pentru persoanele prea ocupate să ajungă la sală sau care au diverse afecțiuni ce le-ar îngreuna deplasarea în exteriorul locuinței.
Investiția inițială este minimă și se rezumă la procurarea echipamentelor IT utilizate pentru filmarea lecțiilor (în special camere video). Alte investiții ar putea fi efectuate în:
- achiziția unui domeniu web și crerea paginii de internet în care vor fi încărcate lecțiile video;
- promovarea online a afacerii în rândul publicului țintă;
- închirierea sălii în care se vor filma lecțiile video;
Spre deosebire de lecțiile clasice, în care este necesară prezența în sala de training a tuturor participanților, cursurile online vor genera costuri o singură dată: atunci când au fost realizate. Ulterior, lecțiile pot fi comercializate atâta timp cât informațiile sunt de actualitate.
Comentarii articol (3)