avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Activitate pro_Narcis

Activitate pro_Narcis

Răspuns la discuția Returnare produs cumparat
Am depus reclamatie si la OPC. Mi-au raspuns ca trebuie dus la reparat. Ceea ce am si facut. Ieri a venit aparatul iar cand am fost sa-l ridic nu mi-au dat garantia ci mi s-a spus sa vin dupa alta noua. Astazi am testat aparatul si tot nu merge. Aceeasi problema. Nu cred ca i-au facut ceva.
Ce ma sfatuiti sa fac?

Buna ziua.
Am cumparat un motoferastrau de la PRAKTIKER iar la prima utilizare am obs ca motorul nu are puterea necesara pentru a taia lemnele. Mai exact lantul motoferastraului se oprea in lemn. La cumpararea produsului am solicitat testarea lui,dar mi s-a spus ca nu au cum sa-l testeze, spunandu-mi sa-l testez acasa. Ceea ce am si facut la doua zile dupa cumparare. Dupa constatare, am fost la magazin sa solicit inocuirea lui cu altul nou. Mi s-a refuzat pe motiv ca trebuie dus la service pentru stabilirea lipsei de conformitate a produsului, iar apoi vor proceda la repararea sau inlocuirea lui.

Ceea ce vreau sa stiu este daca magazinul era obligat de lege sa faca demonstratia de functionare. Si ce altceva pot sa mai fac pentru a obtine un alt produs nou, pentru ca nu vreau un produs reparat (secondhand) daca l-am cumparat din magazin la pret de nou nu second.
Garantia nu specifica denumirea si adresa unitatii specializate cu care exista incheiat contractul de service.
Multumesc .
Răspuns la discuția Returnare produs cumparat
Am si eu o situatie asemanatoare doar la alta scara ca sa zic asa.
Am cumparat un motoferastrau de la PRAKTIKER iar la prima utilizare am obs ca motorul nu are puterea necesara pentru a taia lemnele. Mai exact lantul motoferastraului se oprea in lemn. La cumpararea produsului am solicitat testarea lui,dar mi s-a spus ca nu au cum sa-l testeze, spunandu-mi sa-l testez acasa. Ceea ce am si facut la doua zile dupa cumparare. Dupa constatare, am fost la magazin sa solicit inocuirea lui cu altul nou. Mi s-a refuzat pe motiv ca trebuie dus la service pentru stabilirea lipsei de conformitate a produsului, iar apoi vor proceda la repararea sau inlocuirea lui.

Ceea ce vreau sa stiu este daca magazinul era obligat de lege sa faca demonstratia de functionare. Si ce altceva pot sa mai fac pentru a obtine un alt produs nou, pentru ca nu vreau un produs reparat (secondhand) daca l-am cumparat din magazin la pret de nou nu second.
Garantia nu specifica denumirea si adresa unitatii specializate cu care exista incheiat contractul de service.
Multumesc
A fost modificata aceasta hotarare sau mai e valabila? Ma intereseaza Art. 14:

"Produsele de folosinta indelungata defectate in termenul de garantie, atunci cand nu pot fi reparate sau cand durata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie depaseste 10% din termenul de garantie, la cererea consumatorului, vor fi inlocuite de vanzator sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea actualizata a produsului respectiv.

Restituirea contravalorii actualizate a produsului se va face la cererea consumatorului si in cazul unor defectiuni repetate (cel putin 3 defecte in prima jumatate a perioadei de garantie) sau in cazul defectarii produsului care a fost deja inlocuit."