Buna ziua.
Am cumparat un motoferastrau de la PRAKTIKER iar la prima utilizare am obs ca motorul nu are puterea necesara pentru a taia lemnele. Mai exact lantul motoferastraului se oprea in lemn. La cumpararea produsului am solicitat testarea lui,dar mi s-a spus ca nu au cum sa-l testeze, spunandu-mi sa-l testez acasa. Ceea ce am si facut la doua zile dupa cumparare. Dupa constatare, am fost la magazin sa solicit inocuirea lui cu altul nou. Mi s-a refuzat pe motiv ca trebuie dus la service pentru stabilirea lipsei de conformitate a produsului, iar apoi vor proceda la repararea sau inlocuirea lui.
Ceea ce vreau sa stiu este daca magazinul era obligat de lege sa faca demonstratia de functionare. Si ce altceva pot sa mai fac pentru a obtine un alt produs nou, pentru ca nu vreau un produs reparat (secondhand) daca l-am cumparat din magazin la pret de nou nu second.
Garantia nu specifica denumirea si adresa unitatii specializate cu care exista incheiat contractul de service.
Multumesc .
Presupunand ca produsul se afla in garantie , ce i de la magazin au obligatia de a va oferi indrumarile necesare in privinta efectuarii reparatiilor. Ati putea sa va adresati insa si firmei producatoare cu o sesizare si chiar OPC-ului. De fapt ,cred ca este varianta optima, dat fiind faptul ca ati cumparat un produs necorespunzator calitativ.
Am depus reclamatie si la OPC. Mi-au raspuns ca trebuie dus la reparat. Ceea ce am si facut. Ieri a venit aparatul iar cand am fost sa-l ridic nu mi-au dat garantia ci mi s-a spus sa vin dupa alta noua. Astazi am testat aparatul si tot nu merge. Aceeasi problema. Nu cred ca i-au facut ceva.
Ce ma sfatuiti sa fac?
Legea este foarte ambigua şi nu este în favoarea consumatorului.
Art. 5
(1) Vanzatorul este obligat sa livreze consumatorului produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare.
(2) Se considera ca produsele sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca:
a) corespund descrierii facute de vanzator si au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b) corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d) fiind de acelasi tip, prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.
tonyyyy
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
La fel patesc si eu cu un aparat foto marca BENQ, cumparat de la "Altex". Am constatat ca bateriile se consuma dupa cateva poze. Nu exista intructiuni de folosire traduse in lb.romana,etc. Ma plimb cu el de 15 zile.
Nu putem sa facem nimic .Ei ne ignora, avind averi si avocati bine platiti. Noi, avem in sfarsit, posibilitatea si dreptul de a ii injura tare si cu foc! Avantajele "revolutiei".! SIC!!!
Tony.
Garantie televizor
Bogdan88
Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)