Buna noapte ca asta este cand va scriu .
""Bineinteles ca producatorul dadea vina pe motor iar cel cu motorul pe barca,uitand defapt ca am cumparat cu factura pe care scria barca cu motor.""" si pentru caei dau vina unul pe celalalt dumneavoastra ii actionati in instanta pe amandoi ,nu de alta dar sa nu se supere .=D>:rtfm:
Factura,certificat calitate,certificat garantie , procesele verbale incheiate de OPC ,tot ,tot ce aveti ca probe impotriva lor ca fiind necoresunzator a ceea ce a-ti platit direct in instanta ,notificandu-i inainte ca sa va restituie banii,daca nu "intra la apa".Motivele ar fi multe ,culminand ca faptul ca v-au pus viata in pericol !!!X-(
Alexa...
Va multumesc pentru raspuns,
le-am trimis notificarea mai astept doar procesul verbal dela OPC(care mi-au spus cum ca il vor face impreuna cu vanzatorul,dupa care imi vor da o copie?).Nu stiu de ce am o oarecare reticenta in obiectivismul celor dela OPC,
initial se vorbea de returnare ca dupa cateva zile discutia se purta doar pe schimbarea barcii cu toate ca producatorul barcii nu putea asigura garantia,lucru nemaiuzit pana acum iar vanzatorul motorului era bucuros(se schimba numai barca).
Ce ma sfatuiti,sa merg mai departe la Autoritatea pt Protectia Consumatorului sau direct in instanta?
Va multumesc anticipat!
Puteţi merge înainte la protecţia consumatorilor reamintindu-le următoarele:
-conf. legii 449 art.5 vânzătorul trebuia să vă vândă produsul în conformitate cu documentele emise.
-pe lângă documentele enumerate trebuia să existe şi o declaraţie de conformitate ceea ce demonstrează cumpărătorului că acesl produs este în conformitate cu o normă pe care cei de la protecţia consumatorilor sunt obligaţi să o deţină şi să efectueze controlul conformităţii după acest act.Acest document,respectiv,declaraţia de conformitate este cel mai important document care trebuie luat în calcul în această speţă;
-alt document de care nu se vorbeşte este certificatul de calitate care trebua să existe;
-trebuie avut în vedere şi reamintit celor de la protecţia consumatorilor de faptul că certificatul de garanţie trebuia completat corespunzător indicându-se unitatea care face service-ul;
-la acest produs care este de o complexitate mare trebuia încheiat un contract de vânzare -cumpărare cu clauze bine definite şi luate la cunoştinţă de consumator;
Neexistând lipsa de conformitate se paote merge pe ideea de returnare a banilor.
Prezentaţi aceste probleme la comisariatul pentru protecţia consumatorilor şi vedeţi dacă veţi găsi înţelegere.
Dacă nu,adresaţi-vă Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România care poate face acţiune în instanţă cu scutire de taxe.Mult succes!
-
#-o am trait sa o aud si pe asta ,OPC intocmeste procesul verbal cu vanzatorul? macar de ar fi facut asta cu producatorul parca inghiteam cu totii galusca ca nu sunt toti din autoritatea aia ing.constructorii navali ,dar asa ....au impresia ca suntem tampi... cum adica nu acorda garantie?pai ce a-ti dat 1 leu pe barca asta de plastilina?si asa daca legea prevede garantie ei trebuie sa o asigure :hammer:
OK.,pentru ca deja ... :-/actionatii in instanta asa cum v-am scris anterior depunand toate actele pe care le aveti pana acum -inclusiv sesizarea dv.catre OPC ,dar am o intrebare ?de la data depunerii sesizarii catre OPC au trecut 30 zile ?ca inteleg ca inca nu a-ti primit un raspuns scris in urma plangerii dv.pentru ca ei inca analizeaza "plastilina"?-si cereti expertiza in interiorul procesului sau faceti dv.o expertiza const.nave (o platiti dv. si cereti plata in instanta de la dumnealor).Nu mai pierdeti timpul ca trece perioada de garantie.
In instanta cu ei ! Va fi un proces cu greutate !,al doilea sfat :- angajati un aparator -nu fac reclama aici deloc dar o sa va luptati cu un producator care vinde "apa la mal",un vanzator de "tot ce vand eu pluteste si nu mori inecat"iar culmea o autoritate sta la taifas cu ei nu cu cel ce-si plange banii munciti , dar isi spun probabil ca trebuie sa ziceti merci ca nu va-ti inecat in larg si a-ti ajuns la mal cu barca deci este "buna"
Succes !
Alexa.....
Va multumesc pentru raspunsuri si incurajari,
barcuta asta a fost o dorinta mai veche care m-a costat 7300eur in aprilie,bani munciti cu greu pe oceanele lumii.
Sesizarea am depus-o la OPC de 15 zile,urmeaza maine sa-mi dea raspunsul scris.
Alta ciudatenie pe care OPC a depistat-o initial era lipsa garantiei in limba romana a motorului si duratei pentru ca apoi sa nu mai aminteasca nimic de acest lucru.Cand i-am spus vanzatorului,mi-a replicat cum ca i-ar fi spus cei dela OPC ca uricum am 2 ani garantie dupa factura(cand am cumparat-o ,ei mi-au spus 5 ani garantie motor,inclusiv pe site American Nautics).Datorita cazului meu,producatorul Romcraft mi-a spus ca a modificat tipul /formatul garantiei pentru barcile care le v-a vinde de acum incolo(deci ceva tot am realizat).
Pe 10.09.09 expira notificarea si sigur voi ajunge in instanta(pentru prima oara)cu mari vanzatori de barci.
O cale paralela pe care as vrea sa o folosesc este sa le fac multa reclama X-(pe unde reusesc eu si am acces.
Cu stima,
Andrei