avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs cumparat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs cumparat

Buna ziua,
anul acesta mi-am cumparat o barca cu motor de la American Nautics.Am preferat ceva nou crezand ca voi fi acoperit in cazul unor probleme de garantie.Dupa efectuarea rodajului motorul nu mergea la specificatiile din cartea tehnica.
Bineinteles ca producatorul dadea vina pe motor iar cel cu motorul pe barca,uitand defapt ca am cumparat cu factura pe care scria barca cu motor.In urma demersurilor mele la Autoritatea Navala(am observat ca barca este stramba cu 2 cm stanga fata de dreapta) mi-au luat barca si in urma interventiei facute de producatorul barcii,urma sa ating performantele ei adevarate.In ziua cand am fost sa-mi ridic barca(m-am folosit de ea mai putin de 2 luni) am descoperit cu vanzatorul barcii ca avea apa in compartimente etanse deci era sparta,plasticul alb de protectie crapat etc.
A venit OPC ,au constat si dansii cele spuse de mine si l-au pus pe vanzator sa-mi dea o barca noua cu acelasi motor la
la care producatorul barcii mi-a spus ca nu-mi garanteaza cum ca nu voi avea aceleasi probleme.Mentionez ca daca stiam dela inceput aceasta conditie nu mai cumparam aceasta barca asa ca le-am cerut returnarea banilor dar OPC spune ca nu ma poate ajuta.
Va rog frumos sa-mi spuneti ce ar trebui sa fac in continuare sa-mi recuperez banii ,eu nemaiavand incredere in acesta barca.
Cel mai recent răspuns: raduallan , utilizator 08:45, 27 August 2009
Am si eu o situatie asemanatoare doar la alta scara ca sa zic asa.
Am cumparat un motoferastrau de la PRAKTIKER iar la prima utilizare am obs ca motorul nu are puterea necesara pentru a taia lemnele. Mai exact lantul motoferastraului se oprea in lemn. La cumpararea produsului am solicitat testarea lui,dar mi s-a spus ca nu au cum sa-l testeze, spunandu-mi sa-l testez acasa. Ceea ce am si facut la doua zile dupa cumparare. Dupa constatare, am fost la magazin sa solicit inocuirea lui cu altul nou. Mi s-a refuzat pe motiv ca trebuie dus la service pentru stabilirea lipsei de conformitate a produsului, iar apoi vor proceda la repararea sau inlocuirea lui.

Ceea ce vreau sa stiu este daca magazinul era obligat de lege sa faca demonstratia de functionare. Si ce altceva pot sa mai fac pentru a obtine un alt produs nou, pentru ca nu vreau un produs reparat (secondhand) daca l-am cumparat din magazin la pret de nou nu second.
Garantia nu specifica denumirea si adresa unitatii specializate cu care exista incheiat contractul de service.
Multumesc
Pentru Dl.Andreipap!!!!! ,un sfat prietenesc daca imi permiteti !
Lasati "reclama "pentru dupa proces ca altfel s-ar putea neavand inca dovezi indubitabile ca aveti dreptate, sa va treziti ca ajungeti in sala pasilor pierduti mai repede decat va asteptati dv sa ii chemati pe ei.:hm:

Alexa...
Agentul economic trebuia să vă facă proba de funcţionalitate pentru ferăstrău.Conform L 449 Art. 20
(1) Garantia trebuie sa cuprinda mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorului si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita.
(2) Garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire -, inclusiv denumirea si adresa vanzatorului si ale unitatii specializate de service.
(3) Garantia trebuie redactata in termeni simpli si usor de inteles.

Pt pro narcis:
Art. 22 din O.G. nr. 21/1992 - "Operatorii economici sunt obligati sa demonstreze consumatorilor, la cererea acestora, cu ocazia cumpararii, modul de utilizare si functionalitatea produselor ce urmeaza a fi vandute; la lansarea pe piata a produselor, acestia sunt obligati sa efectueze demonstratii de utilizare".
Incalcarea dispozitiilor art. 22 se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 1.000 lei la 10.000 lei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs cumparat pro_Narcis pro_Narcis Buna ziua. Am cumparat un motoferastrau de la PRAKTIKER iar la prima utilizare am obs ca motorul nu are puterea necesara pentru a taia lemnele. Mai exact ... (vezi toată discuția)
Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)
Garantia de conformitate l 449/2003 juridic dana juridic dana Buna ziua. Doresc sa readuc in discutie problema garantiilor de conformitate acordate in baza Legii nr. 449/2003. Art.9 din Lege 449/2003: \"Vanzatorul este ... (vezi toată discuția)