radumuresan a scris:
Draga anji pentru termeni ca: PROSTII, INFRACTIUNE, NEGLIJENTA IN SERVICIU, DELAPIDARE , FURT, LIPSA DE RESPONSABILITATE ar trebui sa ai ceva argumente sau dovezi.... asa sa dai search pe google in cautare de termeni poate oricine... restul sunt vorbe..
Poate a adus exemplarul semnat si l-a pierdut contabilul? Cum demonstrezi ca nu-i asa? Sau poate are seful ceva cu agentul si a luat el factura semnata si a aruncat-o....sunt multi de POATE...
Da-mi raspuns la situatia expusa de mine: Livrezi marfa, factura nu o mai semneaza clientul nefiind obligatorie stampilarea si semnarea facturii... cum demonstrezi ca ai livrat produsele daca clientul nu mai recunoaste???? la fel AGENTUL e de vina... sa platesaca ....noi l-am judecat si am hotarat ca este bun de plata.
Nu asa se procedeaza se merge in instanta si cine are acte si dovezi mai multe are si sanse mai mari de castig. Ca angajator trebuie sa aduci dovezi si la cat e de stufoasa legislatia si de interpretabila un avocat bun o sa-ti dea batai de cap.
POATE ca omul (angajatul distribuitor) ar fi trebuit sa-si faca treaba, sa stie despre documentele respective...
folosirea de subterfugii gen:
Specific ca nu am senat pe acel document (Avizul de incarcare pt ziua respectiva)
prin care neglijentul angajat sa scape de raspundere mi se pare total incorecta. angajatul distribuitor (cu experienta de ani de zile dupa cum spune el) nu are nici scuza nestiintei....
dar si-a lasat \"loc de intors\".
in acest fel orice angajator ar trebui sa-si dubleze nr de angajati pe fiecare post, unul care sa-si faca treaba si altul care sa verifice daca primul si-a facut treaba... eventual un al 3-lea care sa il verifice pe al doilea samd.
din firul logic al primului post
Marea problema a mea este ca nici clientul nu mai recunoaste ca i am livrat marfa desi eu cu mana mea am verificat o impreuna cu sotia patronului si inca o persoana care parea m ai interesata de marfa lasata ca patroana in sine.
Intrebarea mea este: ce mi se poate intampla din punct de vedere juridic mie ca agent de vanzari in acest caz cand nici clientul nu are factura albastra si nici pe rosie (in cazul in care sa zicem ca am uitat o la el),
rezulta ca angajatul distribuitor desi
a predat personal marfa nu are semnatura pe acel document sau l-a pierdut (fapte imputabile lui) ceea ce in
mod concret a dus la pagube aduse firmei distribuitoare.
cine sa plateasca?
eu vad zilnic situatii de acest gen in care din neglijenta angajatilor se produc pagube angajatorilor, iar angajatii desi nu si-au facut treaba incearca sa paseze paguba ...
Da-mi raspuns la situatia expusa de mine: Livrezi marfa, factura nu o mai semneaza clientul nefiind obligatorie stampilarea si semnarea facturii... cum demonstrezi ca ai livrat produsele daca clientul nu mai recunoaste???? la fel AGENTUL e de vina... sa platesaca ....noi l-am judecat si am hotarat ca este bun de plata.
pai cine altcineva decat agentul avea obligatia de a lua semnatura de primire pe documentul marfii respective? nu agentul daca el s-a dus si a predat?
eu nu neg ca legislatia din romania [EDITAT] protejaza neglijenta angajatilor producand pagube angajatorilor.
vorbeam de latura morala in care necinstitii si neglijentii scapa, desi nu-si fac treaba si produc pagube... nu chiar neinsemnate... (33.000 ron = 10.000 usd)
celebru este cazul nedarii bonului fiscal, in care (desi semneaza hartii in acest sens) angajatul nu vrea sa dea bon si sanctiunea ( 8.000 ron + inchiderea unitatii 3 luni) o suporta angajatorul... ce poate sa ii faca acesta angajatului neglijent sau rau-intentionat? avertisment? mustrare? penalizare 10%? desfacere contract?
compenseaza vreuna paguba produsa de angajat?
P.S. Nu m-ar mira sa aflu ca pe foamea asta anumiti clienti-patroni, au ales sa isi rezolve problemele financiare si in felul asta ... hai sa dam cate o teapa la cate un agent din asta si mai scapam de datorii, evident asta si pe fondul nerespectarii procedurilor despre care vorbeati, ca doar orice procedura este data spre a fi incalcata si nu respectata.
ultima data editat de trandafir2 pe data de Miercuri, 28 August 2013, 16:37
da, desigur... angajatorul distribuitor STIE ca va aduce maine angajatul neglijent maine de acasa aceasta suma (10.000 usd are orice distribuitor pastrati la ciorap) si ii regleaza situatia...
dar procedura cu documente de ce nu e respectata de angajatul distribuitor?