Poate sa-mi spuna cineva exact care ar fi procedura si actele necesare pentru functionarea unui bar + magazin mixt in mediu rural?
Avem firma infiintata in 2009 cu activitatea suspendata temporar, caen principal 4639 - comert nespecializat de alimente bauturi si tutun. In actul constitutiv exista ca obiect secundar de activitate 47xx pentru magazin si 5630 pentru bar.
Am incheiat un contract de comodat pe spatiu, avem doar copie de pe autorizatia de construire, imobilul are destinatia facuta. Este bun acest act la registrul comertului?
Trebuie sa deschidem punct de lucru la adresa respectiva, si trebuie actualizat actul constitutiv?
Fiind in mediu rural, nu exista apa curenta, canalizare, bransament la gaz. In aceste conditii ce autorizatii sunt necesare? Avizul PSI exista pentru spatiu, trebuie aviz separat pentru firma noastra?
Daca vrem sa tinem deschis barul pana la orele 1-2 noaptea la sfarsit de saptamana?
Daca puteti sa ma lamuriti si daca am omis ceva va rog sa-mi spuneti. Multumesc.
Buna ziua,
Ma aflu in urmatoarea situatie si as dori niste raspunsuri cat mai concrete daca se poate:
- avem un srl cu trei asociati care momentan are activitatea suspendata si acum dorim sa reluam activitatea dar la un punct de lucru nou si cu activitate secundara din actul constitutiv
Intrebarea mea ar fi urmatoarea:
- se pot mentiona la registrul comertului dintr-un foc toate modificarile survenite, adica unul din asociati iese din firma si cedeaza tot celorlalti doi (contract de cesiune), reluarea activitatii, inregistrarea noului punct de lucru (pe baza contractului de comodat)? deci este posibil sa depun deodata toate mentiunile si actul constitutiv actualizat, accepta cei de la orc? si cam ce costuri implica daca stie cineva (in judetul mures).
O alta intrebare: obiectul principal de activitate este 4639 comert cu ridicata nespecializat de alimente, bauturi si tutun, iar la punctul de lucru nou va functiona un magazin mixt + bar, activitatile necesare se regasesc in obiectele secundare de activitate din actul constitutiv. mai este necesar alta autorizare sau este deajuns sa declaram punctul de lucru la orc si finante pentru casa de marcat pentru ca inaintea noastra tot un magazin+bar a functionat in locatie, nu stiu insa daca s-a facut vreodata destinatie pentru acel spatiu.
O alta intrebare: inainte de suspendarea activitatii firma era platitor de tva 19% iar la suspendare s-a retras inregistrarea in scopuri de tva, la reluarea activitatii poate sa fie firma neplatitoare de tva, ma poate lamuri cineva exact in ce conditii este posibil si ce implica acest lucru?
Deocamdata astea sunt intrebarile, pe parcurs o sa mai revin. Multumesc anticipat pentru ajutor.
Multumesc mult pentru sfaturi!
Hotararea AGA am facut-o, actul aditional si actul constitutiv e gata, la contract m-am impotmolit din cauza diviziunii, dar acum stiu cum sa-l fac!
Inca o intrebare: demersurile cu infiintarea firmei au fost facute de un consilier si la sfarsitul Actului constitutiv este un punct in care e trecut imputernicirea lui. Cand acutalizez Actul, sa sterg acel punct (articol)? pentru ca acum voi face eu toate drumurile pe la notar si ORC...
Si daca imi poate spune cineva costul estimativ al procedurii in cazul in care noi facem toate demersurile... consilierul acesta a zis ca ne costa in jur de 1200-1300 lei daca se ocupa el! eu consider ca este prea mult, avand in vedere ca infiintarea firmei a costat 1800 lei din care 600 era comisionul lui!
Si inca un lucru ce am auzit: Conteaza si cate litere sunt in documente? in hotararea AGA si in actul aditional?
As dori si eu niste detalii privind iesirea unui asociat din firma.
Contextul: SRL cu 3 asociati, aport egal 33,33% , capital 300 lei, in actul constitutiv fiecare este trecut cu 1 parti sociale.
Asociatul care iese nu pretinde nimic din banii investiti, suntem de acord cu iesirea lui, nu se va ajunge in instanta.
Din ce am citit pe forum, am inteles ca se face un contract de cesiune.
Intrebarea mea: cum trecem in contract impartirea acelei parti?
Ceva de genul:
X, cedez 1 părţi sociale a 100 lei, lui Y si lui Z, urmând a mă retrage din calitatea de asociat, renunţând prin prezentul act la orice drepturi şi obligaţii în societate.
Y, primesc de la X un total de ½ părţi sociale, în valoarea de 50 lei, urmând a avea un total de 1 ½ părţi sociale în valoare de 150 lei, adică 50% din capitalul social.
Z, primesc de la X un total de ½ părţi sociale, în valoarea totală de 50 lei, urmând a avea un total de 1 ½ părţi sociale în valoare de 150 lei, adică 50% din capitalul social.
Sau se trece sub forma 0,5 si 1,5 parti? sau cum se trece ca sa fie acceptat de cei de la ORC?
Trebuie trecut in contractul de cesiune ca nu pretinde valori din patrimoniul firmei? va intreb pentru protejarea noastra, sa nu se trezeasca dupa ceva timp si sa ceara inapoi banii investiti.
Mai trebuie facut si hotararea AGA daca suntem de comun acord sa iasa? cel in cauza nu este administrator, doar simplu asociat.
Daca se face un act aditional la Actul constitutiv cu modificarile survenite, trebuie sa redactam din nou tot actul si asa sa-l predam din nou la ORC?