avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1185 soluții astăzi
Forum Activitate se_basti_an70

Activitate se_basti_an70

Răspuns la discuția Pensia de invaliditate
Scuze, dar vreau sa va rog si eu ceva. Sunt intr'o situatie asemanatoare cu a dumneavoastra, sunt clasat apt limitat si probabil la urmatoarea clasare, voi fi declarat inapt si ca atare va trebui sa ma pensionez medical. Am rugamintea daca doriti sa imi trimite'ti la adresa de mail se_basti_an70@yahoo.com, detalii privind vechimea in minister, gradul cand a'ti trecut in reyerva si ce pensie vi sa stabilit, ca sa stiu cam la ce sa ma astept pe viitor. Va multumesc pentru intelegere.
Daca studiati cu atentie materialul mai mare o sa constatati ca sergentilor din structurile M.A.I. ni se recunoaste vechimea ca militar numai pana la 01.12.1999 printr-un O.M.A.I.314 pe cand celor de la M.Ap.N nu le-a fost recunoscuta deloc.Deci am lucrat ca sergent 13 ani din care 7 ani recunoscuti ca militar iar 6 ca civil probabil din cauza aparitiei L188/1999. Explicati-mi va rog conditiile de echitabilitate si egalitate ca sa nu ma pot considera discriminat vizavi de aceste aspecte si sa nu uitam ca cei de la M.Ap.N dau in judecata ministerul.
Mai pe scurt, am lucrat ca militar angajat din anul 1993 pana in anul 2005 cand am fost trecut in corpul agentilor de politie. In conformitate cu reglementarile in vigoare perioada in care am desfasurat activitatea ca militar angajat imi este recunoscuta ca vechime in serviciu ca "militar" dar numai pana la 01.12.1999 de un ordin a ministrului de interne de aplicare a L 179/2004, dupa care pana in 2005 sunt incadrat ca civil fiind supus reglementarilor L19/2000 si incadrat la o grupa inferioara de munca. Din acest punct de vedere eu ma consider nedreptatit ca desi am desfasurat aceeasi activitate neintrerupta, ma regasesc in doua pozitii diferite si consider ca sunt incalcari ale Codului muncii Art. 5 pct.1 si pct. 4,
precum si ale art. 1, pct.2, lit. i din O.U.G. nr 137 din 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare si doresc sa dau in judecata ministerul de interne vizavi de aceste aspecte. Ma intereseaza ce sanse de castig as avea sau ce alte posibilitati ar fi pentru reglementarea situatiei.
Buna seara. Va rog sa-ma indrumati si pe mine ce sa fac vizavi de urmatoarele aspecte:Doresc sa ies la pensie anticipata partiala in conformitate cu prevederile legii 179/2004, in prezent sunt politist si sunt declarat apt limitat de catre comisia medicala fiind suferind de o boala cronica si ma consider discriminat in ce priveste perioada de activitate desfasurata in cadrul structurilor M.A.I astfel :
Incepand cu anul 1993 m-am angajat ca militar angajat pe baza de contract (m.a.c.), ulterior devenind politist de frontiera angajat pe baza de contract(p.f.a.c.), pana in anul 2005 cand am fost avansat la gradul profesional de agent de politie. In aceasta perioada am avut cotinuitate neintrerupta in munca dar doresc sa semnalez faptul ca exista o situatie dezavantajoasa pentru mine in ceea ce priveste perioada desfasurata ca angajat al structurilor M.A.I. inainte de a deveni agent de politie, dupa cum urmeaza:
1. In conformitate cu Legea 179/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, Art. 14. - prevede:
(1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipata partiala politistii in activitate, indiferent de varsta, care au o vechime efectiva in serviciu de minimum 20 de ani, din care cel putin 10 ani ca politist sau militar, si se afla in una dintre urmatoarele situatii:
b) inceteaza raporturile de serviciu ca urmare a pierderii capacitatii de munca, dovedita cu acte eliberate de comisia de expertiza medico-militara.
(2) Cuantumul pensiei anticipate partiale se calculeaza proportional cu numarul anilor de serviciu; iar Art. 18.prevede ca - Vechimea in serviciu care se ia in considerare la stabilirea pensiei este perioada in care persoana in cauza s-a aflat in una dintre urmatoarele situatii:
a) a avut calitatea de politist;
b) a avut calitatea de militar;
c) a indeplinit serviciul militar ca militar in termen sau militar cu termen redus;
d) a fost elev al unei scoli de subofiteri sau agenti de politie ori student al unei institutii militare de invatamant pentru formarea militarilor sau al unei institutii de invatamant pentru formarea politistilor;
e) a fost concentrata sau mobilizata ca rezervist;
f) a fost in captivitate.

2. Ordinul M.A.I. nr. 314/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 179/2004, precizeaza la articolul 18, ca se considera vechime in munca ca militar si perioada desfasurata in calitate de militar angajat pe baza de contract pana la data de 01.12.1999.
Din analiza prevederilor legale sus mentionate, se desprinde situatia nefavorabila in care, pentru perioada 01.12.1999 - pana la trecerea in corpul agentilor de politie, nu beneficiez de recunosterea perioadei sus mentionate la calculul pensiei ca militar, fiind si incadrat la o grupa inferioara de munca, avand statut de civil nu de militar, urmand a fi afectata valoarea neta a pensiei de serviciu in conformitate cu prevederile art. 14, pct. 2 din L179/2004. Consider ca asa cum am lucrat inainte de anul 1999 si mi se recunoaste vechimea in munca ca militar, aceeasi activitate am desfasurat-o si dupa 01.12.1999, pana la trecerea in corpul agentilor de politie si ca este normal sa primesc aceleasi drepturi pentru aceleasi conditii de munca in cadrul ministerului de interne.

3. La pct. 17.1 din Normele metodologice, Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. S/629 din 30.09.2008, în aplicarea O.G. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, perioada de dupa 01.12.1999 este inclusă în vechimea ca militar în mod corect şi echitabil, după cum urmează:
Prin vechimea efectivă ca militar se înţelege perioada cât poliţiştii au făcut parte din cadrele militare în activitate, au îndeplinit serviciul militar în termen sau cu termen redus, au fost studenţi sau elevi ai unei instituţii militare de învăţământ pentru formarea ofiţerilor/maiştrilor militari/subofiţerilor, au fost militari angajaţi pe bază de contract, soldaţi şi gradaţi voluntari, concentraţi, mobilizaţi sau în prizonierat;
Fata de cele relatate va rog sa ma indrumati din punct de vedere juridic daca este bine sa actionez in instanta ministerul de interne si ce sanse de castig as avea in aceasta situatie, intrucat eu consider ca sunt incalcari ale Codului muncii Art. 5 pct.1 si pct. 4,
(1) In cadrul relatiilor de munca functioneaza principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii si angajatorii.
(2) Orice discriminare directa sau indirecta fata de un salariat, bazata pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, este interzisa.
(3) Constituie discriminare directa actele si faptele de excludere, deosebire, restrictie sau preferinta, intemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevazute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrangerea ori inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii drepturilor prevazute in legislatia muncii.
(4) Constituie discriminare indirecta actele si faptele intemeiate in mod aparent pe alte criterii decat cele prevazute la alin. (2), dar care produc efectele unei discriminari directe;
precum si ale art. 1, pct.2, lit. i din O.U.G. nr 137 din 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare:
(1) In Romania, stat de drept, democratic si social, demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane reprezinta valori supreme si sunt garantate de lege.
(2) Principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi:
a) dreptul la un tratament egal in fata instantelor judecatoresti si a oricarui alt organ jurisdictional;
b) dreptul la securitatea persoanei si la obtinerea protectiei statului impotriva violentelor sau maltratarilor din partea oricarui individ, grup sau institutie;
c) drepturile politice, si anume drepturile electorale, dreptul de a participa la viata publica si de a avea acces la functii si demnitati publice;
d) drepturile civile, in special:
(i) dreptul la libera circulatie si la alegerea resedintei;
(ii) dreptul de a parasi tara si de a se intoarce in tara;
(iii) dreptul de a obtine si de a renunta la cetatenia romana;
(iv) dreptul de a se casatori si de a-si alege partenerul;
(v) dreptul de proprietate;
(vi) dreptul la mostenire;
(vii) dreptul la libertatea de gandire, constiinta si religie;
(viii) dreptul la libertatea de opinie si de exprimare;
(ix) dreptul la libertatea de intrunire si de asociere;
(x) dreptul de petitionare;
e) drepturile economice, sociale si culturale, in special:
(i) dreptul la munca, la libera alegere a ocupatiei, la conditii de munca echitabile si satisfacatoare, la protectia impotriva somajului, la un salariu egal pentru munca egala, la o remuneratie echitabila si satisfacatoare; .....
sau ce pasi imi recomandati sa fac in continuare pentru a pune capat acestei situatii discriminatorii. Va multumesc.
Sunteti in eroare analizati urmatoarele materiale postate pe site-ul C.N.P. la adresa :
[ link extern ]


Recunoasterea vechimii agentilor ca militari

Colegul nostru Hurmuz Tiberiu, presedintele C.T. CNPde la IJPF GL ridica din nou o problema la care el si unii membri ai organizatiei - agenti de politie - nu au primit raspuns corespunzator de la conducerea profesionala.
Expunem aici problema in vederea observarii si a altor opinii, dupa care, noi vom inainta o adresa la DGMRU pentru a lamuri aceste aspecte.
Pe colegii care au cunostinte in domeniu si doresc sa contribuie la solutionarea pozitiva a acestei probleme ii rog sa/si posteze opinia aici, sau direct pe mesaj privat, e-mail, etc.
***
IN ATENTIA MEMBRILOR SI A
BIROULUI EXECUTIV CENTRAL AL C.N.P.
Avand in vedere numarul mare de solicitari ale agentilor politiei de frontiera din cadrul I.J.P.F. Galati, proveniti din randul m.a.b.c. care ne semnaleaza faptul ca exista o situatie dezavantajoasa pentru ei in ceea ce priveste perioada desfasurata ca angajat al structurilor M.A.I. inainte de a deveni agenti de politie, supunem discutiei si analizei membrilor C.N.P. acest aspect dupa cum urmeaza:
1. In conformitate cu Legea 179/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, politistii beneficiaza de pensii de serviciu pentru limita de varsta, daca au implinit varsta de 55 ani si au o vechime in serviciu de minimum 25 ani, din care efectiv ca politist sau militar 15 ani;
2. Ordinul M.A.I. nr. 314/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 179/2004, precizeaza la articolul 18, ca se considera vechime in munca ca r0;militarr1; si perioada desfasurata in calitate de militar angajat pe baza de contract pana la data de 01.12.1999.
Din analiza prevederilor legale sus mentionate, se desprinde situatia nefavorabila prin care, pentru perioada 01.12.1999 - pana la trecerea in corpul agentilor de politie, cei in cauza nu beneficiaza de recunosterea perioadei sus mentionate la calculul pensiei ca «militar».
In actualele conditii de permanenta incertitudine, mai ales pentru actualele si viitoarele frontiere interne precum si pentru valoarea neta a pensiei de serviciu consideram ca este necesara intreprinderea unor masuri pentru remedierea acestei situatii. Asa cum respectivul m.a.b.c. a lucrat inainte de anul 1999 si i se recunoaste vechimea in munca ca militar, acesta a desfasurat cel putin aceeasi activitate si dupa anul 1999, ba chiar cu o intensitate sporita avand in vedere transformarea institutiei Granicerilor in institutia Politiei de Frontiera, ce a necesitat schimbari profunde si eforturi sustinute in ceea ce priveste modul de pregatire si actiune.
Trebuie sa fim constienti cu totii ca este normal sa primesti aceleasi drepturi pentru aceleasi conditii de munca in cadrul ministerului nostru. Altfel ne putem trezi maine poimaine cu fel de fel de modificari legislative care sa aduca atingere unor drepturi indreptatite ale politistilor.
Speram ca prin acest articol sa aducem in dezbaterea membrilor C.N.P. si in atentia Biroului Executiv Central, una din problemele care de fapt a mai fost trimisa spre rezolvare conducerii centrale si din pacate inca nu si-a gasit rezolvarea.
***
Nota vicepresedinte Asofronie C.:
Impreuna cu presedintele comisiei MRU vom verifica prevederile legale incidente la situatia prezentata si apoi vom inainta o adresa la D.G.M.R.U. - M.A.I. pentru clarificari, eventual dupa raspuns, solicitarea unei modificari a OMAI 314/04.


S-a inaintat o noua adresa la DGRU cu nr. 477031/15.07.2009

"Supunem atenţiei dumneavoastră situaţia dezavantajoasă instituită prin pct. 4.2 lit. rcr1; şi 10 din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 314/30.07.2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor faţă de poliţiştii care în decursul carierei lor şi-au desfăşurat activitatea şi în calitate de militari angajaţi pe bază de contract după data de 01.12.1999.
În baza acestor prevederi, perioada în care un militar angajat pe bază de contract şi-a desfăşurat activitatea în structuri din domeniul apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale înainte de 01.12.1999 îi este recunoscută ca fiind vechime în serviciu ca militar, dar nu şi perioada în care acesta a desfăşurat aceeaşi activitate şi după 01.12.1999, până la trecerea în corpul agenţilor de poliţie. Apreciem că această activitate a cunoscut după această dată chiar cu o intensitate sporită având în vedere transformarea instituţiei Grănicerilor în instituţia Poliţiei de Frontieră (pentru că majoritatea poliţiştilor la care ne referim provin de la această instituţie), ceea a necesitat schimbări profunde şi eforturi susţinute în ceea ce priveşte modul de pregătire şi acţiune, pentru a face faţă cerinţelor impuse pentru aderarea la Uniunea Europeană, la care aceştia au contribuit din plin.
Art. 18 din Legea nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor prevede că rVechimea în serviciu care se ia în considerare la stabilirea pensiei este perioada în care persoana în cauză [r30;] a avut calitatea de militarr1;. De asemenea, în art. 27 (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor se arată că rLa încetarea raporturilor de serviciu, cu drept la pensie, poliţiştii beneficiază pentru activitatea depusă, în funcţie de vechimea efectivă ca militar...r1;.
Faţă de acestă reglementare, la pct. 17.1 din Normele metodologice r11; Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. S/629 din 30.09.2008, în aplicarea O.G. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, perioada invocată este inclusă în vechimea ca militar în mod corect şi echitabil, după cum urmează:

rPrin vechimea efectivă ca militar se înţelege perioada cât poliţiştii au făcut parte din cadrele militare în activitate, au îndeplinit serviciul militar în termen sau cu termen redus, au fost studenţi sau elevi ai unei instituţii militare de învăţământ pentru formarea ofiţerilor/maiştrilor militari/subofiţerilor, au fost militari angajaţi pe bază de contract, soldaţi şi gradaţi voluntari, concentraţi, mobilizaţi sau în prizonieratr1;.

Având în vedere cele prezentate, vă rugăm să depuneţi diligenţele necesare ca să fie eliminată sintagma rpână la 01.12.1999r1; din conţinutul pct. 4.2 lit. rcr1; şi 10 din Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 314/30.07.2004, pentru corelare şi tratament legislativ şi financiar egal a acestei situaţii şi în actele normative interne referitoare la pensionarea poliţiştilor."


Situaţia afectează un număr mare de persoane care avut calitatea de militar angajat pe bază de contract şi după 01.12.1999 până la dobândirea calităţii de agenţi şi ofiţeri de poliţie, funcţionari publici cu statut special, civili, dată de la care li se ia din nou în considerare vechimea, după o perioadă lipsă, deşi respectivele persoane au continuitate în cadrul ministerului.

Buna seara, am si eu o nelamurire referitoare la aplicarea L179/2004,mai concret in privinta interpretarii aplicabilitatii art.20 din legea mentionata anterior care suna astfel:
Art. 20. - In cazul in care, din insumarea perioadelor de vechime in serviciu, rezulta fractiuni de cel putin 6 luni, acestea se intregesc la un an, iar cele mai mici se neglijeaza.
Nelamurirea consta in faptul ca eu am o vechime efectiva in serviciu de 19 ani , 6 luni si 17 zile, din care 13 ani ca politist sau militar si sunt bolnav cronic.In prezent sunt cadru activ.
Intrebarea mea este daca pot beneficia de pensie anticipata partiala in conformitate cu prevederile art.14, lit. b, ale aceleasi legi.
Art. 14. -
(1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipata partiala politistii in activitate, indiferent de varsta, care au o vechime efectiva in serviciu de minimum 20 de ani, din care cel putin 10 ani ca politist sau militar, si se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) inceteaza raporturile de serviciu ca urmare a reorganizarii unor unitati de politie, a reducerii unor posturi de natura celor ocupate de politistii respectivi, precum si pentru alte nevoi ale Ministerului Administratiei si Internelor si nu sunt posibilitati pentru a fi incadrati in alte functii similare in aceeasi unitate sau in alte unitati de politie;
b) inceteaza raporturile de serviciu ca urmare a pierderii capacitatii de munca, dovedita cu acte eliberate de comisia de expertiza medico-militara.
Din punctul meu de vedere eu tin sa cred ca pot benefecia de pensionarea anticipata partiala, dar as dori sa aflu interpretarea legala ale acestor articole de lege.