avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensia de invaliditate
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensia de invaliditate

Sunt pensionat medical grd.3 (boala profesionala)din cadrul MAPN conform Lg.118/2010 din decembrie 2010 si va rog sa-mi spuneti daca pot beneficia de prevederile Lg.263/2010 art.75 al.l. daca armata,scoala militara si per.suplimentare se iau in calcul la aceasta socoteala.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 20:52, 18 Aprilie 2011
Scuze, dar vreau sa va rog si eu ceva. Sunt intr'o situatie asemanatoare cu a dumneavoastra, sunt clasat apt limitat si probabil la urmatoarea clasare, voi fi declarat inapt si ca atare va trebui sa ma pensionez medical. Am rugamintea daca doriti sa imi trimite'ti la adresa de mail se_basti_an70@yahoo.com, detalii privind vechimea in minister, gradul cand a'ti trecut in reyerva si ce pensie vi sa stabilit, ca sa stiu cam la ce sa ma astept pe viitor. Va multumesc pentru intelegere.
StanciuM a scris:
Sunt pensionat medical grd.3 (boala profesionala)din cadrul MAPN conform Lg.118/2010 din decembrie 2010 si va rog sa-mi spuneti daca pot beneficia de prevederile Lg.263/2010 art.75 al.l. daca armata,scoala militara si per.suplimentare se iau in calcul la aceasta socoteala.

Eu cred ca v-ati pensionat conform Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, nu conform Legii nr. 118/2010.

Nu se poate discuta despre aplicabilitatea art. 75, alin. (1) din Legea nr. 263/2010. Dvs. vi s-au deschis deja drepturile de pensie, conform unui alt act normativ. Drepturile de pensie nu se deschid ori de cate ori intra in vigoare un nou act normativ (deschiderea drepturilor de pensie inseamna emiterea unei decizii initiale de pensie).
Ultima modificare: Duminică, 17 Aprilie 2011
Gabriela Pintea, Consilier juridic