Buna seara. Va rog sa-ma indrumati si pe mine ce sa fac vizavi de urmatoarele aspecte:Doresc sa ies la pensie anticipata partiala in conformitate cu prevederile legii 179/2004, in prezent sunt politist si sunt declarat apt limitat de catre comisia medicala fiind suferind de o boala cronica si ma consider discriminat in ce priveste perioada de activitate desfasurata in cadrul structurilor M.A.I astfel :
Incepand cu anul 1993 m-am angajat ca militar angajat pe baza de contract (m.a.c.), ulterior devenind politist de frontiera angajat pe baza de contract(p.f.a.c.), pana in anul 2005 cand am fost avansat la gradul profesional de agent de politie. In aceasta perioada am avut cotinuitate neintrerupta in munca dar doresc sa semnalez faptul ca exista o situatie dezavantajoasa pentru mine in ceea ce priveste perioada desfasurata ca angajat al structurilor M.A.I. inainte de a deveni agent de politie, dupa cum urmeaza:
1. In conformitate cu Legea 179/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, Art. 14. - prevede:
(1) Au dreptul la pensie de serviciu anticipata partiala politistii in activitate, indiferent de varsta, care au o vechime efectiva in serviciu de minimum 20 de ani, din care cel putin 10 ani ca politist sau militar, si se afla in una dintre urmatoarele situatii:
b) inceteaza raporturile de serviciu ca urmare a pierderii capacitatii de munca, dovedita cu acte eliberate de comisia de expertiza medico-militara.
(2) Cuantumul pensiei anticipate partiale se calculeaza proportional cu numarul anilor de serviciu; iar Art. 18.prevede ca - Vechimea in serviciu care se ia in considerare la stabilirea pensiei este perioada in care persoana in cauza s-a aflat in una dintre urmatoarele situatii:
a) a avut calitatea de politist;
b) a avut calitatea de militar;
c) a indeplinit serviciul militar ca militar in termen sau militar cu termen redus;
d) a fost elev al unei scoli de subofiteri sau agenti de politie ori student al unei institutii militare de invatamant pentru formarea militarilor sau al unei institutii de invatamant pentru formarea politistilor;
e) a fost concentrata sau mobilizata ca rezervist;
f) a fost in captivitate.
2. Ordinul M.A.I. nr. 314/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii 179/2004, precizeaza la articolul 18, ca se considera vechime in munca ca militar si perioada desfasurata in calitate de militar angajat pe baza de contract pana la data de 01.12.1999.
Din analiza prevederilor legale sus mentionate, se desprinde situatia nefavorabila in care, pentru perioada 01.12.1999 - pana la trecerea in corpul agentilor de politie, nu beneficiez de recunosterea perioadei sus mentionate la calculul pensiei ca militar, fiind si incadrat la o grupa inferioara de munca, avand statut de civil nu de militar, urmand a fi afectata valoarea neta a pensiei de serviciu in conformitate cu prevederile art. 14, pct. 2 din L179/2004. Consider ca asa cum am lucrat inainte de anul 1999 si mi se recunoaste vechimea in munca ca militar, aceeasi activitate am desfasurat-o si dupa 01.12.1999, pana la trecerea in corpul agentilor de politie si ca este normal sa primesc aceleasi drepturi pentru aceleasi conditii de munca in cadrul ministerului de interne.
3. La pct. 17.1 din Normele metodologice, Anexa nr. 1 la Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. S/629 din 30.09.2008, în aplicarea O.G. 38/2003 privind salarizarea şi alte drepturi ale poliţiştilor, perioada de dupa 01.12.1999 este inclusă în vechimea ca militar în mod corect şi echitabil, după cum urmează:
Prin vechimea efectivă ca militar se înţelege perioada cât poliţiştii au făcut parte din cadrele militare în activitate, au îndeplinit serviciul militar în termen sau cu termen redus, au fost studenţi sau elevi ai unei instituţii militare de învăţământ pentru formarea ofiţerilor/maiştrilor militari/subofiţerilor, au fost militari angajaţi pe bază de contract, soldaţi şi gradaţi voluntari, concentraţi, mobilizaţi sau în prizonierat;
Fata de cele relatate va rog sa ma indrumati din punct de vedere juridic daca este bine sa actionez in instanta ministerul de interne si ce sanse de castig as avea in aceasta situatie, intrucat eu consider ca sunt incalcari ale Codului muncii Art. 5 pct.1 si pct. 4,
(1) In cadrul relatiilor de munca functioneaza principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii si angajatorii.
(2) Orice discriminare directa sau indirecta fata de un salariat, bazata pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala, este interzisa.
(3) Constituie discriminare directa actele si faptele de excludere, deosebire, restrictie sau preferinta, intemeiate pe unul sau mai multe dintre criteriile prevazute la alin. (2), care au ca scop sau ca efect neacordarea, restrangerea ori inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii drepturilor prevazute in legislatia muncii.
(4) Constituie discriminare indirecta actele si faptele intemeiate in mod aparent pe alte criterii decat cele prevazute la alin. (2), dar care produc efectele unei discriminari directe;
precum si ale art. 1, pct.2, lit. i din O.U.G. nr 137 din 2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare:
(1) In Romania, stat de drept, democratic si social, demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane reprezinta valori supreme si sunt garantate de lege.
(2) Principiul egalitatii intre cetateni, al excluderii privilegiilor si discriminarii sunt garantate in special in exercitarea urmatoarelor drepturi:
a) dreptul la un tratament egal in fata instantelor judecatoresti si a oricarui alt organ jurisdictional;
b) dreptul la securitatea persoanei si la obtinerea protectiei statului impotriva violentelor sau maltratarilor din partea oricarui individ, grup sau institutie;
c) drepturile politice, si anume drepturile electorale, dreptul de a participa la viata publica si de a avea acces la functii si demnitati publice;
d) drepturile civile, in special:
(i) dreptul la libera circulatie si la alegerea resedintei;
(ii) dreptul de a parasi tara si de a se intoarce in tara;
(iii) dreptul de a obtine si de a renunta la cetatenia romana;
(iv) dreptul de a se casatori si de a-si alege partenerul;
(v) dreptul de proprietate;
(vi) dreptul la mostenire;
(vii) dreptul la libertatea de gandire, constiinta si religie;
(viii) dreptul la libertatea de opinie si de exprimare;
(ix) dreptul la libertatea de intrunire si de asociere;
(x) dreptul de petitionare;
e) drepturile economice, sociale si culturale, in special:
(i) dreptul la munca, la libera alegere a ocupatiei, la conditii de munca echitabile si satisfacatoare, la protectia impotriva somajului, la un salariu egal pentru munca egala, la o remuneratie echitabila si satisfacatoare; .....
sau ce pasi imi recomandati sa fac in continuare pentru a pune capat acestei situatii discriminatorii. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns:
marian.b , utilizator
14:55, 21 Februarie 2012