avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 787 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... pensionarea anticipata partiala a politistilor
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

pensionarea anticipata partiala a politistilor

Stimata doamna/omnule avocat

Ma numesc Bour Tudorel, sunt din Bacau, str. Republicii nr. 1, sc. F, ap. 11, am fost politist, am 40 ani, iar in present sunt pensionat medical, lucru care ma nemultumeste din urmatoarele motive:
Eu indeplinesc conditiile de pensionare anticipata partiala conf. Art. 14 pct.1 lit.b din Legea 179/2004 si am si solicitat acest lucru printr-un raport adresat Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor Bucuresti, unde mi-am desfasurat activitatea, fapt pentru care aceasta institutie a trimis dosarul pentru stabilirea dreptului de pensie la Casa de Pensii a M.A.I. cu documentele aferente din care rezulta o vechime in munca de 21 ani, 08 luni si 23 zile din care 19 ani, 08 aluni si 23 zile ca militar si politist.
Ca urmare a acestui fapt Casa de Pensii a M.A.I. a constatat ca eu am o vechime totala in munca numai de 19 ani si vreo 8 luni, asa cum reiese din discutiile purtate telefonic cu reprezentanta casei de pensii care se ocupa de judetul Bacau.
Pentru a calrifica acest fapt am solicitat la institutia unde mi-am desfasurat activitatea sa imi comunice ce vechime am in munca, iar ei mi-au comunicat ca am urmatoare vechime :
- intre 15.09.1987-14.01.1989 am satisfacut stagiul militar ;
- intre17.09.1990-01.12.1991 am fost elev al scolii militare de subofiteri de politie;
- intre 01.12.1991-11.03.2009 am fost incadrat ca subofiter/ agent de politie in M.A.I., desi mai inainte mi s-a spus ca am 21 ani vechime ??????
Din perioadele de mai sus nu reiese o vechime de 20 ani cum se cere in art. 14 din legea 179/2004, insa eu am mai lucrat in perioada 01.02.1989- 31.08.1990, deci intre armata si scoala militara, ca lacatus mecanic la o ferma de vaci din jud. Bacau, perioada care a fost calculata in norme de munca si nu se luase in calcul.
Am mers la Casa Judeteana de Pensii Bacau care mi-a transformat normele de munca din perioada lucrata in agricultura in ani vechime, stabilindu-se inca 2 ani vechime- timp util.
Am adresat o cerere casei de pensii a M.A.I. prin care am solicitat reverificarea dosarului si emiterea unei noi decizii de pensie atasand adeverinta eliberata de Casa de Pensii Judetean Bacau cu cei 2 ani vechime,care coroborata cu celelalte perioade respectiv militar in termen, elev in scoala militara si politist insumau o perioada de peste 20 ani vechime si astfel as fi intrunit conditiile de pensionare anticipata partiala.
Tele fonic mi s-a comunicat, pe data de 08.05.2009, de catre d-na subinspector Stoicescu Aura din cadrul Casei de Pensii a M.A.I. care raspunde de dosarele pentru jud. Bacau ca indeplinesc conditiile de pensionare anticipata partiala si mi se va emite o noua decizie de pensie.
Pe data de 13.05.2009 am sunat din nou la Casa de Pensii a M.A.I. pentru a vedea care este rezultatul si mi s-a spus de catre colega de birou a d-nei Stoicescu A. ca nu mi s-a aprobat cererea intrucat perioada de 2 ani cu care eu am completat vechimea in munca se suprapune cu armata si scoala militara si nu poate fi luata in considerare, deci voi beneficia tot de pensie de invaliditate, acest lucru urmand sa mi se comunice acasa.

Vreau sa va intreb daca din cei 2 ani vechime nu se putea aplica perioada necesara completarii vechimii mele , respectiv numai 3 sau 4 luni , pt. a insuma o vechime totala in munca de 20 ani, ce metoda de calcul a vechimii au cei de la Casa de Pensii a M.A.I. intrucat la Casa Judeteana de Pensii Bacau mi s-a comunicat ca se putea face asa ceva si care este actul normativ ce reglementeaza acest lucru ?

Mentionez faptul ca intre timp am primit si decizia de pensie de invaliditate gr. III cu nr. 154966/21.04.2009 impotriva careia am depus contestatie.
Deasemenea vreau sa va mai rog cum sa procedez pentru a actiona in judecata pe calea contenciosului administrativ Casa de Pensii a M.A.I., pentru a obtine pensie anticipata partiala si pentru a beneficia de salariile compensatorii conf. Art. 27 pct. 2 din Ordonanta nr. 38/2003 privind salarizarea si alte drepturi al politistilor.
In speranta ca veti avea timpul necesar pentru a clarifica problema mea si pentru a-mi raspunde la adresa de maill doru_bour@yahoo.com, va multumesc anticipat.

Ultima modificare: Joi, 14 Mai 2009
ContSters20980, utilizator
din 17/05/2004 (Lege 179/2004)
privind pensiile de stat si alte drepturi de asigurari sociale ale politistilor (actualizata pina la data de 03 martie 2009)
Publicat in Monitorul Oficial nr. 485 din 31/05/2004 (RECTIFICAREA nr.179 din 17 mai 2004)
Art. 20. - In cazul in care, din insumarea perioadelor de vechime in serviciu, rezulta fractiuni de cel putin 6 luni, acestea se intregesc la un an, iar cele mai mici se neglijeaza. Art. 3 din Legea 446/2006
(6) Perioada de timp in care o persoana indeplineste serviciul militar activ sau alternativ ori este concentrat sau mobilizat constituie vechime in serviciu sau stagiu de cotizare la sistemul public de asigurari sociale. Sunt exceptati de la prevederile acestui alineat elevii liceelor si colegiilor militare.
art.69 din Legea nr.446/2006
(1) Recrutii chemati la centrele militare judetene, municipale sau de sector in vederea incorporarii, dar care nu au fost incorporati, precum si cei trecuti in rezerva ori trimisi la domiciliu sunt obligati sa se prezinte la locurile de munca in termen de 5 zile de la data la care li s-a comunicat ca nu vor fi incorporati, respectiv in termen de 30 de zile de la data trecerii in rezerva sau a trimiterii la domiciliu.
(2) Data incorporarii si trecerii in rezerva pentru cei care au indeplinit serviciul militar este cea consemnata in livretul militar.
art.73 din Legea nr.446/2006
(1) Contractele de munca ale salariatilor chemati pentru indeplinirea serviciului militar in termen ori pentru concentrare se mentin, in conditiile prevazute de lege.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
art. 50 din Codul muncii (Titlul II-CAPITOLUL IV- Suspendarea contractului individual de munca)
- contractul individual de munca se suspenda de drept in urmatoarele situatii:
d) Efectuarea stagiului militar obligatoriu
Pe perioada satisfacerii stagiului militar, concentrarilor, mobilizarilor, contractelke de munca se mentin, dar sunt suspendate .
Principalul efect al suspendarii contractului de munca pe perioada serviciului militar este ca aceasta perioada constituie vechime in munca .
Posturile ramase temporar vacante ca urmare a plecarii celor ce satisfac serviciul militar in termen pot fi ocupate de alte persoane numai cu contract de munca pe perioada determinata.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensionare anticipata partiala in mai borcanm borcanm Sunt ofiter activ in cadrul MAI si institutia in care lucrez se desfiinteaza. Pot solicita pensie anticipata partiala daca am vechime in sistem de 18 ani + 3 ... (vezi toată discuția)
Vechime pentru pensie ionik_bz ionik_bz Am 39 de ani. Sunt politist din anul 1990, luna decembrie. Mi-am satisfacut stagiul militar in perioada septembrie 1989-septembrie 1990. Din motive medicale ... (vezi toată discuția)
Aceeasi activitate in munca desfasurata dar incadrari diferite se_basti_an70 se_basti_an70 Buna seara. Va rog sa-ma indrumati si pe mine ce sa fac vizavi de urmatoarele aspecte:Doresc sa ies la pensie anticipata partiala in conformitate cu ... (vezi toată discuția)