Va salut. Aș avea o nelămurire, poate ați trecut prin aceiași situație. Sotia mea e însărcinată, urmează să intre în concediu prenatal în luna martie a anului 2025. Are concediu de odihnă neefectuat de 30 de zile din anul 2024. I s-a spus de la resurse umane ca în decurs de 18 luni va pierde acele zile de concediu acest lucru însemnând ca la momentul in care se va întoarce din concediu de creștere a copilului , acele zile de concediu vor fi pierdute. Însă, am găsit informatii conform cărora atât pe durata concediului de maternitate cat si pe durata concediului pentru crestere copil contractual de munca se suspenda.
Conform art. 49 alin. (6) din Codul muncii, pe durata suspendarii contractului individual de munca se suspenda toate termenele care au legatura cu incheierea, modificarea, executarea sau incetarea contractului individual de munca, cu exceptia situatiilor in care contractul individual de munca inceteaza de drept.
Asadar, pe durata suspendarii contractului individual de munca se suspenda toate termenele care au legatura cu executarea contractului individual de munca.
Pe cale de consecinta, la reluarea activitatii toate zilele de concediu de odihna neefectuate vor fi reprogramate.
Dreptul la concediul de odihna este un drept garantat (art. 144 din Codul muncii) si nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari. Ce părere aveti ?
Constituire Consiliu de familie.
Buna ziua! Intr-un dosar de numire curator si autorizare act de dispozitie ni s-a pus in vedere sa depunem la dosar dovada constituirii consiliului de familie si avizul acestuia pentru actul de dispozitie.
Ma poate ajuta cineva cu ceva model de constituire si aviz.
Multumesc anticipat !
Buna ziua!
Nu este vorba neaparat de opunere insa pentru obtinerea cazierului fiscal ar trebui sa mobilizez inutil 10 persoane doar pentru ca cineva asta isi doreste, fara temei legal.
Este destul de deranjant atunci cand de la inceput doresti a redacta si pregati dosarul cu respectarea dispozitiilor legale in materie si ulterior vine cineva si spune " mai este nevoie de .... " insa fara a indica un temei legal....
Solicitarea a venit in cadrul procedurii de regularizare a cererii insa mi se pare ca aceasta solicitare nu are fundament legal atata timp cat legea nu prevede in mod expres aceasta obligativitate. Am gasit inclusiv un indrumator pe pagina portal.just.ro in care se vorbeste de cazierul judiciar.
Voi depune note de sedinta prin care voi sustine lipsa temeiului legal cu privire la aceasta solicitare. Considerati ca voi avea sanse?
Va salut ! Doresc a va intreba daca a mai întâlnit cineva situația in care la înființarea asociației de proprietari președintele de complet solicita a se depune la dosar cazierul fiscal pentru toți membrii organelor de conducere si control. Din câte observ legea 196/2018 prevede obligativitatea prezentării cazierului judiciar si nu a celui fiscal. Mi se pare ca aceasta solicitare nu are fundament legal ori oare se specifica in alte norme obligativitatea prezentării cazierului fiscal?
Mulțumesc !
Buna ziua tuturor,
Supun atentiei dumneavoastra urmatoarea speta.
La o adunare generala, membrii asociatiei de proprietari au adoptat anumite hotarari cu privire la reabilitarea partilor comune sens in care s-a hotarat inclusiv colectarea unor sume de bani necesare pentru aceste reabilitari.
Banii au fost colectati si sunt colectati in continuare insa hotararile luate prin adunarea generala in cauza nu au fost puse in executare, lucrarile nefiind realizate de mai bine de 2 ani iar banii colectati sunt tinuti in contul bancar al asociatiei,
Asociatia refuza restituirea sumelor colectate pentru aceste lucrari viitoare insa refuza si executarea lucrarilor.
Cum ati proceda in aceasta situatie?
Considerati ca s-ar impune o actiune prin care sa solicitam executarea deciziilor adoptate ori in caz contrar sa se restituie sumele colectate?
Multumesc !
Buna ziua !
As avea următoarea speța pentru care v-as cere părerea.
Exista un PFA înființat in anul 2015 pentru care ultima decizie de impunere este pentru anul 2017, emis de Anaf din oficiu, taxele stabilite prin aceasta decizie fiind achitate integral.
In anul 2018, luna Februarie , activitatea a fost suspendată.
După părerea Dvs. ce ar trebui sa fac din punct de vedere fiscal pentru a se putea relua activitatea ?
Mai nou, actul constitutiv trebuie sa cuprinda si modalitățile de asigurare a stingerii pasivului sau de regularizare a lui în acord cu creditorii, în cazul dizolvării fără lichidare, atunci când asociații sunt de acord cu privire la repartizarea și lichidarea patrimoniului societății.
Imi puteti da cateva exemple din aceste modalitati ?
Exact, iar potrivit art.75 alin.(3) din aceeași Lege, asociaţia de proprietari are obligaţia de a respecta prevederile legale privind modul de repartizare a cheltuielilor comune, în caz contrar hotărârile luate de adunarea generală a proprietarilor cu încălcarea acestor dispoziţii sunt nule de drept.
Insa, raportat la hotararea majoritatii de a executa aceste lucrari pe cont propriu ce parere aveti?
Eu ma gandesc ca, atata timp cat discutam despre o proprietate, fie ea comuna (fortata), pentru efectuarea oricaror modificari, este necesar consimtamantul fiecarui coproprietar (mai ales ca nu este vorba despre o lucrare de o urgenta si importanta maxima).
Buna ziua!
As avea nevoie de parerea voastra in urmatoarea speta.
O parte din proprietari hotarasc in AG reabilitarea partilor comune, in regie proprie (deci fara nici o implicare din partea asociatiei si fara nici o formalitate juridica sau fiscala) si impartirea in mod egal intre proprietari a costurilor aferente.
Ce parere aveti despre legalitatea unei asemenea hotarari?