avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 519 soluții astăzi
Forum Activitate morgan

Activitate morgan

Pentru început, mulțumesc.
1) Da am făcut acea verificare. Am adunat toate fondurile asociației ( declarate și înscrise în fișele fondurilor), am făcut diferența dintre debitori și creditori, minusul fiind destul de mare. Dacă mai adaug și sumele găsite de mine la verificare, cele încasate dar fără a fi înregistrate, minusul crește și mai mult.
2) Nu eu am „renunțat” la fondul de penalități ci vechiul președinte. Eu, la ultima adunare generală, convocată și ținută în martie anul acesta, am cerut aprobarea instituirii acestui fond de penalități, atât din considerente financiare dar ca și un element coercitiv asupra acelora care neglijează, din motive ne-întemeiate, plata obligațiilor față de asociație. Pentru cei cu o situație financiară mai delicată, am cerut ca prin verificări, să putem scutim acele persoane de la plata penalităților. Am obținut aprobarea A.G., administratorul fiind obligat să înregistreze aceste sume în fișa fondului de penalități, dar domnia sa se simte obligată să informeze membrii asociației, cum „împovărează” noul președinte asociația cu noi biruri, dar uitând să menționeze că atunci când fondul de penalități nu exista, sumele reținute ca penalități percepute de furnizori, erau mult mai mari și fără folos pentru asociație.
Bună ziua!
Doresc ajutor, dacă se poate, în lămurirea unor probleme găsite într-o asociație de proprietari.
Pe scurt, am fost ales ca președinte al unei asociații de proprietari (iulie 2013), din orașul Piatra Neamț, asociație relativ mare, însumând 482 apartamente, dar și cu datorii mari ( la data preluării 107000 lei), datorie ce a dus în luna iunie 2013 la de-branșarea asociației de la furnizarea ape potabile. Deci mandatul meu a început cu următoarele directive, stabilite în ședința de adunare generală:
1) Recuperarea sumelor restante de la datornicii asociației, ( în prezent datoria asociației a ajuns la suma de 65572,89 lei).
2) Verificarea consumurilor, în special de apă, pentru o redistribuire corectă a consumurilor.
În paralel, am trecut la verificarea registrelor asociației, unde am avut surpriza să constat:
Cu toate că printr-o hotărâre anterioară a adunării generale, inițiată de vechiul președinte, fondul de penalități a fost desființat, penalitățile ce se rețineau fiind cele percepute de furnizorii de utilități, se încasau în continuare aceste penalități proprii, fără însă a fi consemnate în fișa fondurilor.
Am înștiințat cenzorul asociației, care a declarat că nu găsește dovezi de fraudă în activitatea doamnei administrator( eu ceream explicații, nu făceam acuzații), sumele încasate în plus rămânând în cadrul asociației.
La prima ședință de comitet, am prezentat situația, comitetul executiv hotărând extinderea verificării registrelor, asociației pe o perioadă de trei ani în urmă. La opoziția doamnei administrator, pe motiv că președintele nu are dreptul de a lua spre verificare actele acasă ( asociația nu deține un PC), comitetul executiv decide predarea acestor documente prin proces verbal către președinte.
În urma verificării, am descoperit sume încasate fără a fi înregistrate în fișele fondurilor. Am găsit luni în care furnizorii de servicii nu percepeau penalități, doamna administrator redistribuia pe listele de plată sume de penalități, pe care nu le înregistra în fișele fondurilor conform legii 230/2007.
Lămuriri:
1) Poate președintele asociației să ia, cu aprobarea comitetului executiv, spre verificare, acasă, documentele asociației ( din arhivă)
2) Este posibil ca administratorul asociației să ceară socoteală unui membru al comitetului executiv, citez: „ cine va permis vouă să aprobați președintelui să ia spre verificare acasă actele asociației”
În cadrul adunări generale, ținută în luna martie anul curent, am expus situația, prezentând pe luni sumele încasate în plus, dar și faptul că aceste sume nu au fost consemnate în fișele fondurilor, menționând că acest fapt nu reprezintă neapărat o fraudă, ci o posibilă gestionare nejudicioasă a fondurilor. Cenzorul a afirmat că doamna administrator ține corect actele asociației, sumele arătate de mine trebuind a fi demonstrate(?), drept care cere adunării generale aprobarea unui audit.
Acum ce trebuie demonstrat? Sumele încasate în plus, fără a fi înregistrate? Exemplu: factură furnizor penalități 0 lei; încasat conform listelor de plată 1000 lei; consemnat în fișele fondurilor 0 lei. Factura există, listele de plată există, situația fondurilor există. Ce trebuie eu să demonstrez? Cui trebuie să mă adresez?
1) Primăria nu are servicii de audit, deci nu poate ajuta.
2) Firmă de audit. Situația asociației nu permite angajarea unui serviciu de audit, datorită costurilor mari.
3) Sugestie, de la dumneavoastră, dacă este posibil.
Vă mulțumesc.
Notă: Timp de 20 ani am deținut o societate comercială proprie(SRL), unde am îndeplinit funcția de administrator. Dacă domnii de la finanțe sau cei de la garda financiară, ar fi găsit problema expusă mai sus, la mine în societate.............?
Bună ziua!. Doresc, dacă se poate, puțin ajutor în a clarifica situația în care mă aflu. În luna decembrie 2012 mi se reziliază contractul de închiriere a unui spațiu comercial, pe care societatea mea îl avea cu altă societate comercială. Datorită unor dificultăți financiare, nu am mai putut achita chiria la timp, cumulând o chirie restantă în valoare de 23.692 lei. Pe 27 decembrie am fost somat să părăsesc spațiul și să aștept acasă decizia direcțiunii. În ianuarie 2013, am primit un plic ce conținea rezilierea contractului, valoarea facturilor restante și o invitație la conciliere în luna februarie 2013. La conciliere mi sa comunicat că trebuie să achit debitul plus daune de interese (6 chirii). La opoziția mea, la aceste pretenții, au cerut debitul și o parte din daune. Pe 31 martie 2013, termin de achitat suma de 25.750 lei, diferența reprezentând o fracție de chirie pe ianuarie 2013, pe care eu am considerato daune.
Pe 1 august 2013, primesc o notificare de la o companie de recuperare a creanțelor, care mă informează că mai am o datorie de 20.879 lei, reprezentând penalizări. Sunt informat că această creanță se compune din : 0 Ron Debit principal; Taxe reziliere 0 Ron și Penalizări 20.879,12 Ron, pe care trebuie să-i achit în 5 zile. Mai sunt informat că sumele sunt conform facturilor menționate pe verso. Pe verso văd Factura nr.0(zero) din data de 17/07/2013 cu suma 0(zero). Dacă suma la Factura nr.0(zero) este 0(zero), de unde apare suma de 20.879,12 Ron?. Aici poate mă ajutați să înțeleg.
Vă mulțumesc!
Daca am spus BANUIALA, este o banuiala si nu o incercare de a arunca vina asupra victimei. Incerc doar sa inteleg de ce in momentul asigurarii de dinaintea depasirii nu l-am vazut (atat eu cat si sotia mea care era in partea dreapta fata).
Am uitat cateva detalii. Ora 16 si 45min.(Nu avea lumini aprinse).
Drum drept, fara restrictii de depasire( linie discontinua).
Nu vreau sa acuz pe nimeni, vreau doar cateva sfaturi, daca se poate.
Multumesc!
Pe data de 11-11-2009, circulam pe raza localitatii Oglinzi jud. Neamt. La un moment dat, avand doua auto-vehicole in fata m-am gandit sa le depasesc. Am verificat daca de pe celalalt sens de circulatie nu venea nimeni, drumul fiind liber am trecut la efectuarea manevrei de depasire. Am trcut de primul vehicol si in dreptul celui de al doilea, am privit putin spre dreapta, verificand pozitionarea mea fata de cele doua vehicole. Cand am revenit cu privirea spre inainte, am observat in fata mea un moped (scuter), fara a avea luminile aprinse. Am franat(16,8m de frana) reusind sa opresc vehicolul (Dacia Logan MCV). Conducatorul mopedului s-a dezechilibrat, cazand a continuat deplasarea spre mine( din momentul caderii pana la impact 7,5m, stabiliti de organele de ancheta).
Urmele de impact constatate la vehicol-bara fata jos jos sparta, fara urme de impact pe capota sau partea superioara a barei fata.
Conducatorul mopedului a fost dus la serviciul de urgenta, a fost investigat rezultatul fiind contuzii usoare. La verificarea cu etilotestul ce i s-a facut: 0.70mg.alcool in aeru expirat. La mine rezultatul a fost de 0,000mg.alcool.
Pe dvada de retinere a permisului de conducere rezolutia suna cam asa:
Intrarea in depasire simultana a doua auto-vehicole, rezultand accidentarea usoara a conducatorului mopedului, care circula regulamentar.
Am fost avertizat ca mi se v-a retine permisul pentru 60 zile dupa finalizarea dosarului si obligat( daca e cazul) la plata despagubirilor aferente.
Intrebari: Care este vina mea si care este a lui?; Reflecta cu ceva faptul ca a declarat ca are domiciliu la 30metri de locul accidentului?(banuiala mea fiind iesirea lui din curte fara a se asigura).
Un sfat, o indrumare, pentru care va multumesc!