Limitele de zgomot in dB cele mai favorabile locatarilor sunt mentionate in Ordinul Ministerului Sanatatii 536/1997.
Zgomotul in exteriorul cladirii, la 3m de fatada, trebuie sa fie maxim 50dB ziua si maxim 40dB noaptea iar in interiorul apartamentului limitele sunt de 35dB ziua si 25dB noaptea.
In orasele mari, pe arterele principale, nu se ating oricum aceste valori, din cauza traficului.
Aveti grija caci vor veni N firme la masurat si cel mai important este sa stiti CE FUNCTIONEAZA in spatiul comercial cand se masoara, pentru ca aceste firme tot ce fac este sa vanda certificate de buna purtare: magazinul plateste masuratoarea, ei masoara si se fac ca nu vad ce a oprit respectivul iar dvs ramaneti cu balaurul.
Totusi, data fiind descrierea dvs, poate nu neaparat zgomotul aerian va deranjeaza, poate este vorba de zgomotul structural, care se transmite prin partile solide ale constructiei, de exemplu fier-beton, si care ajunge la dvs in casa de la utilaje.
Pe parte de zgomot structural veti gasi foarte putini care stiu cum sa va ajute, oricum se poate face foarte putin.
OMS 536 are doua prevederi contradictorii:
- pe de o parte spune ca unitatile comerciale care pot produce disconfort locatarilor prin zgomot sau vibratii pe amplaseaza in cladiri separate, la 15 m intre fatada blocului si perimetrul unitatii comerciale.
- pe de alta parte, mai spune ca unitatile comerciale situate la parterul blocurilor au obligatia sa se incadreze in maximele prevazute de normativele in vigoare.
Poate cel mai bine ar fi sa va intelegeti cu magazinul ca sa ia masuri aditionale, izolare fonica a plafonului lor, picioare de cauciuc pentru utilajele cu vibratii etc pana este bine si pentru dvs.
Altfel poate veti ajunge sa va ganditi sa va schimbati locuinta...
da, se datoreaza impozit.
totusi, din cei 10 mii pe an, platiti pentru activitati de consultanta, pentru care firma germana nu plateste nici o taxa la ea acasa, cat iti raman in mana dupa toate taxele romanesti?
inca o intrebare la acest subiect:
daca masina achizitionata de PF este second hand, veche sa zicem de 3 ani,
in cat timp se poate amortiza?
Tot in 4-6 ani sau se poate reduce aceasta perioada cu vechimea masinii?
multumesc mult pentru raspunsul prompt si argumentat.
daca puteti sa ma lamuriti referitor la prima parte a intrebarii initiale, in situatia in care nu ma inregistrez ca PFA si fac contract cu firma germana ca angajat al ei, care ar fi taxele pe care ar trebui sa le achit statului roman tinand cont ca firma nu ar plati nimic in Germania?
activitatea ar fi CAEN 6202, Consultanta in tehnologia informatiei.
firma germana si-ar recupera TVA-ul facturat de PFA pentru asa ceva desfasurat in Romania?
la alte taxe datorate statului m-am referit din pdv al PFA. aici nu as fi asa de in ceata.
ceata mai mare este cat datorez daca fac contractul ca PF.
am nevoie de aceste info pentru a le comunica ce mod de colaborare este avantajos pentru mine.
Sunt in negocieri cu o firma din Germania care ar dori sa ma angajeze pentru a desfasura activitati in Romania in numele lor.
1. Daca fac un contract cu ei, eu fiind persoana fizica, ce taxe voi datora statului roman? Trebuie avut in vedere ca firma nu imi va plati nici o taxa in Germania, toti banii mi-i vor trimite mie.
Stiu ca o idee de organizare ar fi PFA, din pacate nu este posibil un PFA la norma de venit. Stiu care ar fi impozitele, problema ar fi cu TVA-ul pentru ca venitul brut anual ar putea depasi valoare la care trebuie sa intri la platitor de VAT.
2. Pentru un astfel de aranjament (PFA Ro, activitate Ro, firma straina din UE) eu ar trebui sa pun TVA pe facturi? Ei ar putea sa si-l deduca?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Mi-ar fi de ajutor in negocierile viitoare.